Gå til innhold

Forberede fødselen....?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har begynt med det? Ev. hva gjør dere? Jeg har nå kjøpt fødselsforberedende olje og planlegger å bruke bringebærbladte/kapsler som skal vist være bra...

Noen som har prøvd fødselsforberedende akupunktur? Fikk anbefalt av JM, men det blir jo litt dyrt da når man kanskje trenger noen behandlinger i uka.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9645345-forberede-f%C3%B8dselen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! jeg prøver å forberede fødselen med å spare opp mest mulig krefter. Få nok søvn, gå turer. Lese om fødsel og amming og generelt gjøre ting som jeg vet jeg ikke vil få tid til etterpå. rett og slett ta vare på meg selv. -har en fra før og angret på at jeg ikke tok d mer med ro før d braka løs. Ikke koster d noe heller. Og man har garantert masse igjen for d etterpå:)

Hei!

Svarer deg her også, for dette har jeg også begynt å tenke på. Har prøvd noen øvelser for pust og avspenning, men ikke noe annet foreløpig. Lurer på om noen har noe litteratur å anbefale om slike ting, og kanskje en bok om yoga for gravide? Har også tenkt på akupunktur, evt. fotsonetrapi, men tror jeg venter noen uker med det. Har også tenkt å begynne å smøre med oljer for å forebygge revning. Bør vel kanskje starte med sånt snart..? Ellers prøver jeg å forberede meg litt mentalt og å sette meg inn i hva som skjer/kan skje under en fødsel. Tror det bidrar til mer trygghet i situasjonen, noe som er viktig for å klare å slappe av, og ikke å bli engstelig og anspent. Tror man får en mye bedre fødselesopplevelse om man får til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...