Gå til innhold

Hvor lenge kan man bruke Baby Bjørn bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjøpte det igår (gutten vår er 2 mnd), føler at vi kanskje var litt sent ute med å kjøpe den, at han vil vokse ut av den snart...

Hvor lenge har dere brukt denne?

Og en annen ting, syns det er litt klønete å få småen oppi der når jeg er alene med han. Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er active kan den brukes til barnet er 12 kg. Bruker min kjempemye til jenta mi på 5 mnd, og når jeg passer nevøen min på 1 år bærer jeg han i den. Jeg synes ikke det er noe problem å bære barn på 10 kg i den, og har aldri slitt med ryggplager, men vet det er flere som gjør det.

Du har absolutt ikke kjøpt den for sent. Skal ikke brukes så mye den første tiden uansett. Begynte å bruke min masse da jenta mi var rundt 3 mnd og kunne henge fremover å se på omverden.

Syntes den var klønete å bruke til å begynne med jeg også, du får bare øve deg hjemme på å ta den av/på. Går bedre etter hvert. Når den lille klarer å holde hodet selv har man en ting mindre å tenke på og da blir det MYE enklere!

Skrevet

Et lite tilleggspørsmål fra meg :)

Vi har akkurat begynt å bruke vår, gutten vår er 13 uker. Men, jeg synes det er så tungt til skuldrene og ryggen... Vi har den som heter active og gullet er ca 7 kg. Kan det være at jeg gjør noe feil?

Skrevet

Det kan hende den ikke er stilt inn riktig bak i forhold til din rygg? Evt. at du "bærer feil" med dårlig holdning? Rett i ryggen, skuldrene bak og brystet frem *;)

Vet ikke hva det er som gjør det i grunn, men vet det er mange som klager på at det er tungt for ryggen.

Skrevet

Jeg måtte kutte kraftig ned på bruken ved ca 7 kg pga at ryggen min ikke takler bb (vanlig type). Den har rett og slett for stor belastning der hvor selene krysser hverandre i ryggen. Active fordeler nok trykket noe bedre, men det er og blir BB! De fleste jeg kjenner brukte den mest før 7-8 kg.

Skrevet

Ok - godt å høre ;)

Småen er ikke så glad i å sitte med hodet inn mot brystet, han vil heller kunne se fremover, men må vente litt til han er litt stødigere i nakken da..

Vi får trene litt hjemme med den først, hvis ikke er jeg redd han lager et skikkelig spetakkel på senteret når jeg ikke får det til..hehe...

Takk;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...