Gå til innhold

Flere som skal vente med barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil ikke ha barnet vårt så tidlig i barnehage og skal vente til neste høst, da er han nesten 2 år. Vi klarer det med at jeg jobber litt redusert, skal ikke ha dagmamma. Flere som venter? Synes så synd på de små som hverken kan prate eller gå og skal plutselig være borte fra mamman og pappan hele dagen. Huff. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi venter. Vi har søkt barnehage, men tviler på å få det med det første. Jeg skal også jobbe ekstravakter for å få det til å gå rundt, men da må jeg jobbe når mannen har fri. Vi får passe på så vi ikke bare ser hverandre i døren...

:)

Skrevet

HI...nå fikk jeg enda mer dårlig samvittighet for at jeg må ha gutten min i barnehage når han er 10 mnd....vi har nemlig ikke anledning til å være hjemme pga. allerede trang økonomi. Så takk for den!!!!!

Skrevet

Vi kommer til å ha dagmamma i hvert fall fram til knerten er to år, kanskje tre. Jeg tror mer på dagmamma enn barnehage når de er så små. Vet mange er uenige med meg, men det er nå en gang mitt syn på saken.

Skal jobbe 80%, så får mye tid med småtten :)

Skrevet

signerer den, anonym 21:15.

Skrevet

Jeg har vurdert å bli hjemme et år til, men tror det ville blitt for lenge. Siden jeg er alene med lillejenta ville jeg ikke hatt mulighet til å jobbe/studere i det hele tatt, og jeg synes dagmamma virker som et risikabelt prosjekt.

Så her er løsningen at hun skal gå i barnehagen tre dager i uken, korte dager.

Jeg har dessuten ingen venner med barn, og tror lillejenta snart vil begynne å kjede seg uten lekekamerater (hun lyser veldig opp de få gangene hun kommer i nærheten av noen på hennes alder). Om en må løpe til åpen barnehage hver dag, så synes jeg det er bedre å ha henne i vanlig barnehage noen dager i uken, slik at jeg får studert også.

Skrevet

AT DET ER MULIG!!! Vi har slitt skikkelig! Veiet frem og tilbake, tenkt ut mange løsninger og det var ikke lett å få til! Det hele ender med at mannen min og jeg ikke får sett hverandre så mye et halvt års tid, jeg jobber når han har fri og omvendt. Har heller ikke anledning til å være hjemme men vi fant en løsning til slutt. Jeg jobber da 80 % og mye natt.

Blir så gryende irritert på at noen alltid skal komme med dritt. Jeg lurte kun på om noen andre tenkte som meg. Føler at "alle" skal ha barna sine i barnehage fra de er ett år om de får plass.

HI.

Skrevet

Om barnet har det best hjemme vs. barnehage, kommer også mye an på hvor godt foreldrene har det...

Tror ikke det er verdt å stresse FOR mye for å unngå barnehage.

Skrevet

Jeg skal vente......Jeg skal jobbe 50%,, men med en mann som jobber natt får vi det til uten bhageplass....

Er selv førskolelærer, men mener det aller beste er hvis man kan vente til barna er ca 3 år...

MEN - jeg er klar over at alle ikke kan det, og da er barnehage en bra plass å være det også:):):):)

Skrevet

Jeg har ikke jobb å gå tilbake til. Jeg er altså nødt til å ta det som dukker opp, har ikke mulighet til å være kresen på jobbene her vi bor. Dermed må jeg kunne ta en fullstilling hvis det dukker opp uansett om Knøttemor bare er 1 år. Jeg skulle desperat gjerne vært hjemme lenger, i hvert fall til hun er 1.5 år. Kanskje er jeg så "heldig" at jeg ikke får jobb det første året, men det er ikke heeelt ønskelig for oss det heller, fra et økonomisk perspektiv. Gubben kan ikke jobbe ekstra i sin jobb heller - han får fastlønn og det hjelper innmari lite om han jobber hver kveld i tillegg, får ikke mer betaling uansett.

Skrevet

Min skal begynne i barnehagen til høsten og jeg gleder meg på hennes vegne. Vi har vært der mye på besøk og hun simpelten elsker det :-)

Jobber selv i samme barnehage, men hun skal være på en annen avdeling som jeg har håndplukket pga de nydelige og varme damene som jobber der. Hun kommer til å få det helt fantastisk! Barnehagen er ikke istedet for meg, men i tillegg.... Så hun er som så mange andre barnehagebarn priviligert som får oppleve det beste fra begge verdenen :-)

Skrevet

Vi venter også med barnehage til hun er 1.5-2 år, litt avhengig av hvilken jobb jeg finner meg etter permisjonen. Begge deler syns jeg er bra, både barnehage og tid hjemme så håper jeg får meg en 50% stilling...

Skrevet

Vi skal også vente med barnehage til tulla er 2. Så lenge man har mulighet til det så synes jeg det er et meget fornuftig valg. Jeg har ingen tro på at babyer har det bedre i barnehagen enn hjemme. Den meningen kommer jeg til å ha uansett hva andre sier og tenker om den saken!

Jeg synes spørsmålet du har stilt er like godt som noe annet spørsmål som blir stilt her inne. Folk tar forskjellige valg i livet. Vi velger å prioritere tulla framfor mye penger. Hadde vi ikke hatt råd til å være hjemme, så hadde vi heller flytta til et mindre fint hus og tatt bussen isteden for bil. Men vi er heldige som slipper det. Her er det tulla som prioriteres for alle penga!

Jeg er klar over at enkelte verken har god jobb, hus eller bil. Da blir saken en annen! Men skyld nå ikke på oss fordi DU har dårlig samvittighet fordi du ikke kan ha babyen hjemme lenger! Unødvendig!!

Skrevet

"Velger å prioritere tulla fremfor mye penger".

Vel. Jeg prioriterer min datter over alt. Det betyr ikke at det er bra for oss å trakke rundt i leiligheten til hun fyller 3, enda så "trygt" det er.

Forskjellige ting passer for forskjellige folk.

Skrevet

Hvorfor var det så rart skrevet? Det er faktisk ofte penger det står på! Mange som ikke vil ofre luksusen fremfor barna, og jeg sier ikke at det gjelder alle!

Om det ikke er bra for dere, så kan det vel være bra for andre å tråkke rundt i leiligheten som du sier. Jeg har ikke tenkt til å være inne hele tiden, vi skal holde oss i aktivitet opp til flere dager i uka. Vi skal gå på babysvømming, åpen barnehage og babysang + at jeg har mer enn nok å tilby henne av andre aktiviteter. Bra nok?

Er helt enig i at forskjellige ting passer for forskjellige folk:) Heldigvis er vi forskjellige her i verden!!

Skrevet

Unger klarer seg fint i barnehage når de er ett år, OG de har det fint hjemme.

Kan ikke se annet enn at folk må gjøre som det paser dem.

Jeg skal ha lille-snuppa i barnehagen fra høsten av, kan ikke gå glipp av nok et studieår. Men ville ha ventet til hun ble to dersom jeg hadde hatt muligheten. /Storesnuppa var 19 mnd da hun begynte og det var veldig riktig for henne iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...