Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 jeg er så sliten. han holder på å starte opp for seg selv, så jeg har hatt lange samtaler med han der jeg skjønner han.. men så kommer kvelden, jeg er utslitt og blir bare forbanna inni meg!! jeg går hjemme dagen lang, har huset og babyen. han er over 5 mnd nå, jeg fullammer fortsatt, og når samboeren kommer hjem på kvelden er minsten lagt. føler meg så alene oppi dette ansvaret med en liten en, jeg er trøtt, og skulle ønske han hadde en vanlig 8-4 jobb av og til! han tjener jo utrooolig bra nå, og det går så det suser, men penger er ikke ALT heller. vet ikke hvor jeg ville med dette innlegget, er bare så sliten og lei.
Lille søtnos Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Skjønner deg godt. Det er et stort ansvar å være så mye alene med en liten baby. Det å starte eget firma tar jo ofte veldig mye tid og krefter. Dere kan jo være flinke til å planlegge tider der han ikke jobber og dere gjør noe hyggelig, evt at han er hjemme og du tar en tur ut, eller har barnevakt til den lille og går ut sammen. Viktig å gi hverandre tid også, men ikke alltid lett i en slik hverdag du beskriver. Håper du kjenner noen andre som kan avlaste deg litt innimellom.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Han vet aldri når han kan ta seg fri før dagen plutselig er der. Har ikke vært borte fra ungen min enda, bare to korte turer på ca 2 timer hver gang. Alt jeg vil er å sove, ammer hele døgnet rundt enda. Sikkert mange som føler slik, men må bare klage litt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Jeg vil bare si at du ikke er alene med å føle det sånn. Har det akkurat på samme måten, jeg prøver å være tålmodig og forståelsesfull siden mannen min har en strålende karriere og tjener bra, noe som er bra for familien selvfølgelig, men han prøver også å være der for babyen når han er hjemme. Han er egentlig utrolig, men jeg er ofte sliten fordi det tross alt faller mye på meg. Så av og til blir jeg litt krass og urettferdig. Det er en tøff tid, men vi snakker mye sammen om utfordringene og jeg vet vil kommer til å klare oss gjennom denne tiden. Dette ble langt og rotete, men det jeg vil si er at det er viktig å prate sammen, i tillegg til at du får litt fri innimellom. Få deg en tur i butikkene, på kafe med venninner osv. Dette kommer til å gå fint. Klem!
Lille søtnos Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Det er ganske så intenst å ha små barn, og ihvertfall med så mye tid alene. Søvn er faktisk det jeg i perioder har savnet mest også. Jenta mi er over 8 mnd og jeg ammer henne fortsatt på natten. Har du noen som kan passe den lille noen timer så du kan sove litt ut. En du stoler på at kan ta vare på den lille?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 ja, jeg har mamma'n min. så jeg kunne spurt henne. da må jeg bare ha litt tid til å pumpe meg, så det blir jo en stund til uansett.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Skjønner egentlig ikke at du har holdt ut så lenge jeg... (5 mnd). Hadde det litt på samme måte som deg en periode, mannen hadde to jobber, gikk på skole, trente og hadde en hobby som tok mye tid. Jeg ble bare sittende passivt hjemme i starten, etterhvert gikk jeg mer ut med venninner hvor jeg hadde med babyen, men det er jo ikke alenetid akkurat. Så for et par uker siden krevde jeg rett og slett at han hjalp til mer. Han kuttet ut mange av treningene, og jeg begynte på yogakurs to ganger i uka. Han passer da den lille. Etter dette har det faktisk blitt mye bedre. Siden han vet at han må passe den lille to ganger i uka, kan han planlegge litt rundt dette, samtidig som at mitt liv ikke bare blir satt "på vent". Ble litt rotete dette, men hovedpoenget mitt er at det kan bli bedre hvis du bare lager en avtale med han om at han passer babyen fast en eller to ganger i uka. Og at den avtalen ikke kan brytes. Samme om det bare blir en halvtime hver søndag- alle monner drar. Og det er viktig å få litt alenetid, hvor du bare kan ta vare på deg selv.
Lille søtnos Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Sikkert lurt å ta seg tid til det når gevinsten er noen timer der du kan slappe av. Jeg har god erfaring med å pumpe meg på morgenen etter å ha nattammet med en pupp på natten for å fylle opp den andre. Da trenger det ikke ta så lang tid. Alternativet er jo å gi et måltid rett før din mamma kommer, så kan hun jo ta med baby ut noen timer og være i nærheten, til neste måltid. Håper det ordner seg for det ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Jeg vet akkurat åssen du har d.. Er i lignende situasjon selv.. Føler meg så alene, livet mitt består av babystell(klager ik på d!) og husarbeid i dette svære huset... Er stort sett alene... (Min baby er 8mnd)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 jeg er alenemor! og veldig glad for det når jeg leser slike ting! phu, det innlegget hadde jeg skrevet hadde jeg blitt.. har mer "fri" nå en jeg kunne drømt om sammen m eksen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå