Gå til innhold

Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det høres ut som skjedefremfall (skjedeveggene og urinblæra faller nedover og fremover fordi bindevevet rundt er slapt). Det har jeg, og det kjennes sånn ut. Det er visstnok ganske vanlig etter fødsel (i alle fall for flergangsfødende). Så vidt jeg har skjønt går det ofte over av seg selv, men dessverre ikke alltid. Uansett kan det hende man må vente til man er ferdig med amming og har fått hormonene igjen før man merker særlig bedring. Jeg skal snart på etterkontroll og da skal jeg spørre legen mer om dette. Det er fryktelig kjedelig, man føler seg jo ikke noe fin når det er sånn.

Vi er visst i samme båt på flere måter - jeg har også hatt grusomme hemorroider. Men de er jeg faktisk blitt kvitt, ved å følge alle mulige kjerringråd. Så det er godt håp! Lykke til, jeg vet hvor ekstremt smertefullt det kan være!

Nå glemte jeg å spørre hvor lenge siden det er du fødte. Hvis du nettopp fødte, er det jo helt vanlig med en kraftig tyngdefornemmelse i underlivet, uten at det er snakk om fremfall av noe slag. Mente ikke å stille noen diagnose på deg, men hvis du i tillegg til den følelsen du beskriver kjenner en ruglete bul rett innenfor åpningen, så er det nok skjede/blærefremfall.

Tror ikke det er noe annet en kan gjøre enn å knipe. Min lege sa det var vanlig å bli litt mer "nedsigen" der nede etter fødsler. Ville ikke kalle det jeg hadde et skikkelig fremfall. Så ofte er det kanskje ikke så ille som man tror selv, men jeg føler nå at det er ubehagelig da. Vi får bare knipe og knipe som gale og håpe det hjelper. Har også hørt at østrogenkrem/kapsler kan hjelpe, men man bør sikkert rådføre seg med legen sin før man bruker dette.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...