Gå til innhold

Flere som skal vente til barnet er 1 1/2- 2 år?

Anbefalte innlegg

Vi vil ikke ha barnet vårt så tidlig i barnehage og skal vente til neste høst, da er han nesten 2 år. Vi klarer det med at jeg jobber litt redusert, skal ikke ha dagmamma. Flere som venter? Synes så synd på de små som hverken kan prate eller gå og skal plutselig være borte fra mamman og pappan hele dagen. Huff. :(

Fortsetter under...

Førstemann var 19 måneder da hun begynte i barnehagen. Det var velidig hyggelig å være hjemme med henne, men hun var jammen klar da hun begynte! Stortrivdes fra første dag! Hadde ikke villet levere henne fulle dager i barnehagen fra hun var ett, men lillebroren vil være 15 mnd når han begynner. Spent på hvordan det går, men når jeg ser ham i storesøsters barnehage tror jeg han også vil ha godt av det. Hadde jeg vært rik hadde jeg jobbet redusert OG hatt ham i park el barnehage noen timer hver dag.

Jeg ventet også til sønnen min var nesten 2 år. Søkte da han fylte 1 år, og fikk plass nesten med engang. Men sønnen min er så bhg klar, at det hadde ikke gjort noe om han hadde begynt før. Han har god språk utvikling og er kjempe intereserte i å leke med andre barn.

Annonse

Hei!

Vi fikk plass da jenta vår var 17 mnd., det virka ganske passe for ho og oss. Ho begynte å gå da ho var 12 mnd, og er veldig sosial type. Men dette er individuelt hvordan en takler både for foreldre og barn. Eg syns det er helt greit å vente til barnet er nærmere 2 år...hvis en har mulighet til å la barnet få leke flere ganger i uken med andre barn. Tenker da på 'åpen barnhage', som er en kjempgrei løsning for de som går hjemme av ulik grunn med barna. Da får ungene sosialisere seg litt med andre barn, mens mamma er i trygg nærhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...