Gå til innhold

April: Jaja... ett pittelite syteinnlegg fra meg...

Anbefalte innlegg

advarer mot egoisme her ja! ;)

Off.. nei dere har vel fått med dere at jeg begynner å bli ganske verpe/ruge sjuk nå... og sambo hadde halveis gått med på å prøve på sensommern.. Har vært litt usikkerhet med jobb og slikt, men nå er ikke den økonomiske biten noe krise lenger.. og vi har alt av utstyr, fin plass å bo.. ikke noe som mangler slikt sett... har det ikke så travelt om dagene heller selv om de forsvinner avgårde fortere enn jah!

Men virka ikke som at sambo hadde helt lyst, så jeg sa jeg ikke ville tvinge han inn i dette hvis han ikke var klar.. Nå etter å tenkt noen uker, har han kommet med noen hint, så jeg tok det opp igjen.. Men fremdeles virka litt motvillig, så jeg ville vite om det er kasta helt fra seg eller om det var muligheter.. nei han visste ikke og hadde ikke noe svar til meg. Greit nok, men stoppa lurte jeg på`? og fikk til slutt ut av han at han ikke trodde vi klarte det. og da snakket han ikke om økonomi eller tid..

greit vi har våre dårlige dager begge to, med lite energi og slikt, men tror ikke det er det heller... tror ikke han tror vi klarer å ta vare på to barn.. og det er så trist, for jeg går å tenker på det hele tiden, og ja jeg er sikkert egoistik i det store og hele når det gjelder dette...

Men jeg lurer på hva som ligger bak! tror han ikke vi klarer å holde sammen, blir det aldri flere barn på oss...? off.. han er jo så vanskelig å få noe ut av også.. og jeg vil ikke tvinge han inn i dette!

Klarte å hale ut av han også at han var drit lei.. lei av alt... så dette tyder ikke bra for meg eller han eller oss...

off.. nei jeg skal ikke plage dere mer, måtte bare få det ned før jeg ble gal her.. vet at dette bare er "peace in shit" i forhold til andre sine problem altså, men måtte bare få det ned!

Fortsetter under...

Det var da ikke syting det her.

Skjønner godt at du blir lei deg jeg. Ihvertfall når du er babysyk og har så lyst på en liten til..

Men hvis han sier at han er lei av alt.., hva mener han da?

Får dere nok kjærestetid bare dere to?, eller går det bare i *vi har blitt foreldre og har ikke et annet liv utenfor hjemmet*

Noen ganger kan det hjelpe at begge parter finner på noe å gjøre alene. Feks trening, dans...etc.etc..

Hvis man går og tråkker hverandre på tærne over en lang periode *les småglefser* så går man desverre inn i en vondt sirkel og da er det viktig å bryte den sirkelen!!!!

Jeg ville ha satt meg ned og pratet skikkelig med han. Spurt om hva som plager han og hva DU og dere kan gjøre for at ting skal bli bedre.

Finn på noe romantisk sammen. Har dere ikke barnevakt, så tenn masse levende lys i stuen, lag en gooooood middag og en goood dessert:-) Gi hverandre oppmerksomhet og komplimenter ...

Var ikke meningen å virke belærende altså!! Alle par har sine ups and downs.. Det beste er faktisk å snakke ut om ting å ikke la det gå så langt at man tårkke rhverandre på tærne for noe osm ikke er en big deal..

Jeg håper at alt ordner seg for dere..

Kan jo faktisk være at han bare blir skremt av tanken på å få en til...?

Stor klem og trøsteklem fra

Takk for mange gode tips.. joda.. vi har hatt barnevakt to kvelder, på to uker nå. Den ene var på standup sammen med ett vennepar, kjempe artig! Og den andre skulle vi ut å ha kjærestetid/feiring at eksamen var over. Men det endte i kino, vi ble stuptrøtte og dro hjem og la oss med en gang..

Ingen av oss er noe romantisk heller, har prøvd å gjort ting for han innimellom, men han er nok det motsatte av romantisk! tross mange hint og tips!!

Men prøver å få han til å dra ut med venner litt oftere, og hørtes ut som han hadde snakka med kameraten sin i går om dette.. men nå som vi endelig har tid til å prate så ligger han rett ut på sofan å snorker.. så jah.. hehe..

off... nei er nok jeg som er utålmodig her.. det blir nok tilslutt og som du sier, alle har sine ups and downs.. så er nok inne i en dårlig periode nå.. men ser jo at vi ikke har det like "travelt" med å få barn..

men vet ikke om jeg er den eneste mannen som er håpløs å snakke med, umulig å få noe fornuftig ut av han.. eneste er off, vet ikke, ja, nei... mere ord finnes ikke for å beskrive følelser eller problemer.. :(

jaja, det ordner seg sikkert til slutt, tusen takk for at du leste innlegget og kom med ett godt svar! masse hjelp der! :)

De mannfolka, de mannfolka... Man kan ikke leve med de og heller ikke uten de!!! Er det ikke det de sier??

Men selv om han ikke vil snakke om det, så er det jo viktig at du får vite HVOR dere står...Jeg hadde spurt rett ut "hvor står vi hen?"

Det er klart at alle har sine ups and downs, men det er akkurat i disse down periodene at man må prate ut om ting før det blir en uendelig vond sirkel.

Et lite tips er at man skal gi hverandre små positive tilbakemeldinger iløpet av dagen. :-) Selv om han ikke er den romantiske så varmer det og det viser at du ser han.-)

Håper det ordner seg fort igjen:-)

Sommerklem fra

• 3 uker senere...

Ja, nå har jeg endelig tid til å svare igjen!! Men jo, han fikk snakka ut med kompisen sin, og klarte å lirke ut av han at han var redd vi er for ung.. er 22 i år.. er jo enig at vi er ung ennå, men vi har jo helt andre verdier i livet enn det de fleste vennene våre har (les festfestfest)

Men han har kommet frem til at han vil prøve fra august av.. så håper han ikke skifter mening da! ;)

Med tanke på forholdet vårt for tiden er det vel tatt for gitt begge veier.. jeg jobber ca 10 timer hver dag og han når jeg ikke jobber overtid..

Men jeg har veldig lyst å gi ham noe fint, bare for å vise at jeg ikke glemmer oss, slik at kanskje han kan være litt romantisk innimellom også! Men kan ikke gi blomter og slike ting, middag er jo en mulighet, tenkte å dukke opp på kontoret hans å ta han me ut på piknik eller bare komme innom med is.. men da må jeg ta fri fra jobb, som ikke er lett i denne tida..

Jaja, hvis noen har noen tips så blir jeg veldig glad!

Men ting ser lysere ut nå som vi har fått prata ut, og jeg vet at han ikke tviler på oss.. :) Takk for gode råd to små og mamman!! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...