Gå til innhold

Vannkopper og graviditet!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Min sønn på 6 har fått vannkopper. Jeg er gravid i 8 uke,har hatt vannkopper når jeg var liten. det er vel liten sjangs for at jeg kan bli smittet?? Er det noen som kan noe om dette??

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at har du hatt vannkopper er man immun, men det har hendt at noen har fått det to ganger. Syns også å huske at vannkopper kan være farlig for fosteret.

Skrevet

Legen min sa forrige svangerskap at det ikke var farlig hvis du har hatt det selv tidligere. Men du kan jo kanskje ringe legekontoret for jeg er ikke 100% sikker:)

Skrevet

Tulla er nettopp ferdig med vannkopper her. Jeg er også gravid 8.uke. Spurte på apoteket når jeg var for å kjøpe hvitvask til snuppa. Hun farmasøyten som var der, sa at det ikke var farlig så lenge jeg hadde hatt det før. Men at høygravide uansett ikke skulle ha noe særlig kontakt med barn som hadde vannkopper, fordi at HVIS man skulle være så uheldig å få det for 2. gang og man hadde det når man fødte, så kunne det være farlig for den lille. Men ikke ellers :) Hun hentet tilogmed en oppdatert legebok for å vise meg at det stemte det hun sa ;)

Skrevet

legen vår sa gravide ska holde seg unna barn m vannkopper.men om ditt eget barn får d e jo d ganske umulig. min jente hadde vannkopper når eg va gravid, lite å gjør m d

Skrevet

Jeg tror barnet er beskyttet av dine antistoffer så lenge det ligger i magen. Men hvis et nyfødt barn blir smittet kan det være alvorlig. Men så lenge du har hatt vannkopper før er det veldig liten sjanse for at noe galt vil skje så tidlig i svangerskapet. Tror jeg i alle fall:)

Skrevet

jeg har også snakket med min lege. han sier at vannkopper får man bare 1 gang, hvis det kommer en gang til så er det ikke vannkopper men helvettesild.... han sa også at man var imune hvis man hadde hatt det som barn, men hvis man var usikre på det så skulle man prøve å unngå kontakt med andre som har vannkopper...

Skrevet

Vannkopper kan være farlig men bare dersom du ikke har hatt det før. Det er jo sjelden at man får det en gang til. Jenter anbefales jo å vaksinere seg før de får barn dersom de ikke har hatt vannkopper. Har du ikke hatt det eller ikke tatt vaksine bør du unngå barn med vannkopper. Det er sjelden at spedbarnet får vannkopper fordi det har antistoffer fra mor rett etter fødsel.

Skrevet

Takk for alle svar jenter,nå kan jeg slappe litt av,og pleie min kjære sønn:)

Kos dere masse ikveld:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...