Gå til innhold

hvert sitt eller samme rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som venter nr to eller flere?

skal dere ha disse på hvert sitt rom, eller skal de dele rom?

vi har bare to soverom i leiligheten, så når nr to kommer og ikke skal ligge på rommet sammen oss lenger hadde vi tenkt å ha dem på samme rom! iallefall de første 2-3 årene (til vi kjøper oss hus)

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hus men bare tre soverom og vi venter den tredje nå. Her må nok smågutta (blir ca 15 mnd mellom de) dele rom noen år. Så får vi se hvordan det utvikler seg, og når de får behov for egne rom.

Regner med at de signalene kommer etter hvert. Da veit jeg ikke hva vi gjør, men blir vel å bygge litt om for jeg tror ikke vi vil flytte :-)

Han eldste er såpass mye større en de andre, så det er uaktuelt at han skal dele rom med noen.

Skrevet

Jeg har tenkt tanken på å ha et soverom, der alle barna (2-3) sover og et lekerom der de kan leke. På kontoret tenkte vi at vi også kunne gjøre lekser når den tid kommer. Ser litt problemet med å ha med lekevenner hjem og så må liksom bror/søster leke på samme rommet da man vil være i fred og sånn, men vi får se. Kanskje greiest med eget rom og litt privatliv. I allefall når man begynner å ha med venner hjem titt og ofte.

Skrevet

Vi har nok soverom til barna og oss selv, og kommer til å gi dem hver sitt, men om noen år hvis de selv vil kommer vi til å gå med på å la dem dele rom.

Nå venter vi jo en gutt til og med 2 års forskjell vil de nok bli gode kompiser etterhvert......

Skrevet

de to eldste deler rom,å det må de to minste også når babyen må ha eget rom. men håper å vinne i lotto så de kan få eget rom(må bygge på huset isåfall) når puberteten slår til,hehe..

Skrevet

vi har og bare 2 soverom i leiligheten, så de må dele rom.men d går nok kjempe fint. blir 2 år i mellom snuppa og minien.

Skrevet

Her skal de på hvert sitt rom:) Har 4 store soverom, så det går bra:)

Skrevet

Vi har 4 soverom, og ettersom jeg venter nr 4, har vi da ett for lite.

Må nok bygge litt om etter hvert.

To av barna er tvillinger, men det er helt utenkelig at de kan dele.

En er A menneske, og en er til de grader B menneske.

Er helt kaos hver gang de blir puttet sammen.

Skrevet

Vi har 4 soverom, og venter barn nr 4.

Vi kommer til å ha babyen på vårt rom i hvertfall i 6 mnd. - om ikke lenger. Ellers har vi vært på desperat husjakt i over ett år nå, men finner ikke noe som passer. Enebolig med 5 soverom er det ikke mange av... og så må det passe til vårt behov.

Finner vi ikke noe, kommer de to minste til å dele rom til eldste flytter ut, tenker jeg. Ellers så flytter sønnen min ned i det som skal bli til "ungdomsstue" i kjelleren. - Men da kommer de (eldste) til å ha TV på sitt eget rom, og det var det jeg ville unngå...

De to eldste delte rom i mange år, da jeg var alene. Må man, så må man. De har ikke tatt skade av det :-)

Skrevet

Vi har 6 soverom og venter nr 3,- så ikke rom problemer her i gården :-D

Eneste "problemet" vi har er hvem som skal sove hvor, i forhold til : nær oss, evt bråk fra stuen osv. Men den tid den "sorg".Er jo egentlig et luksusproblem.

Jeg vokste opp med å dele rom med lillesøster ( hun er 3 år yngre enn meg)

Problemene kom når vi ble eldre.

Hadde ulike venner og kunne ikke kaste henne ut når jeg hadde besøk. Jeg liker orden og hun var en rotekopp = MANGE krangler !!!!!

Skrevet

Her blir det egne rom.

Går akkurat opp med 2 barn :)

Skulle vi være så heldige å få flere barn, har vi så vidt nevnt at vi vil ha et større hus. Men slik som vi har slitt for å bli gravid nå, tror jeg ikke det kommer til å skje.

Vi sliter også med luksus-problemet "hvem som skal få hvor".

Eldstepia har rommet som er rett ved vårt soverom. Det har hun fått i rosa, og møblert etter eget ønske og slik det passer akkurat det rommet.

Har ikke lyst å flytte henne nå!

Samtidig som det blir upraktisk med baby`en lengre ned i gangen. Er ikke mange metrene å gå, men på nattestid er litt ofte litt for mye.

Samtidig som vi jo ikke har planer om å flytte babyen på eget rom før natt-ammingen er over.

Da er det vell ganske rolig frem til de blir litt eldre, og plaget med mareritt osv. Var hvertfall slik med pia vi har....

Skrevet

Vi kommer nok til å ha babyen på vårt rom til han er ca ett år, hadde det med vesla også. Nå deler vesla rom med "stesøster" som er her i helgene og ferier. Og vi har ikke flere rom... :-(

Håper vel mest at vi flytter om ett års tid slik at vi får bedre plass. Med et rom til vil vi nok ha ett rom til de minste og ett til kontor/rom til stedatter. Men vi får ta det som det kommer... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...