Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppen min er umulig å legge!! Han kan rett og slett ikke å sovne selv... På dagtid sover han i vognen sin og da sovner han kun ved å bli rugget i søvn!

På kvelden er det UMULIG å få han til å sove på egenhånd i sengen sin!! Da han var ca 1 måned lå han og tumlet i en times tid før han sovnet selv. Så utviklet det seg til at han trengte litt synging før han sovnet! Etter hvert ble det både synging og stryking før vi gikk inn i en må-bysses-i-søvn periode, som vi heldigvis tvang oss selv ut av og endte opp med synging og stryking. Noe som da kjentes perfekt ut fremfor byssingen!

Nå skulle jeg VIRKELIG ønske det funket enda, nå er det nemlig slik at så fort han blir lagt i sengen sin så begynner han å kave og veive med armer og bein og viser tydelig ubehag. Vi tar ham ikke opp før det blir skriking, da sitter vi heller der og viser at han er trygg, men ingenting funker!! Ender opp med at jeg da må amme ham i søvn heller...! Dette er kjempetungt!! Spesielt når pappa`n jobber en del kveld og jeg må legge ham helt alene!

Tar som oftest 1 time ca, og da er det godt med litt avlastning...!

Er det flere med bebiser som ikke vil sovne selv?

Alle gode råd og tips, uansett hva det er, taes i mot med STOOOR takk, jeg er helt desperat her!!

Synes det er så trist at leggesituasjonen må være så ekstrem, og enda tristere at han har en så negativ ending på dagen sin...!

Ps: jeg er ikke så glad i tanken på Ferbermetoden, men alt annet kommer jeg til å prøve!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er gutten din? Jeg vet ikke om jeg kan komme med så gode råd, men her i hus har vi helt faste kvelds rutiner. Amming, grøt, bading og en liten tår med melk på tampen før han legges i sengen. Syneger de samme to tre godnatt sangene og så går jeg ut av rommet.

Dersom han begynner å gråte går jeg inn igjen til han. Prøver å få han til å holde tutten i hånden så han kan "kose" seg i søvn med den.

Vi hadde en slik periode du beskriver, der han nektet å sovne. Da begynte jeg å legge han en halvtime tidligere. Det gjorde susen her.

Vet ikke om du fikk noen tips, men håper du finner ut av det.

Skrevet

hm.. ikke gøy det der. Selv har jeg en gutt som har vært veldig snill med leggingen. Men vi hadde en periode hvor han bare skreik når vi nærmet oss senga. Det jeg gjorde da var at jeg ammet han i søvn i sengen min og så la jeg han over. Holdt på med dette en god stund. Så satte jeg meg i en stol og gav han melka han skulle ha før han skulle i seng. gikk over i sengen min og la han ved siden av meg. uten pupp. Når dette gikk greit uten pupp, begynte jeg å legge han i sengen sin og jeg la meg i min. Da dette gikk greit, la jeg han bare i sengen og så gikk ut. Dette funket iallefall for oss. Måtte inn noen ganger til å begynne med for å putte inn sutten. Men nå går det veldig greit.

Ikke sikkert det funker for deg, men det var iallefall slik jeg gjorde det.

Ble sikkert litt rotete men håper du forstår.

Ønsker deg lykke til videre!

Skrevet

Glemte visst å si alder ja! Han er 5 måneder! :) Jeg fullammer enda, og ser vel egentlig ikke så mye tegn til at han trenger mer mat, men jeg begynner sterkt å vurdere å gi ham litt grøt før pupp på kveldene...! Vi har faste kveldsrutiner, langt stell med vask av hele kroppen/bading annahver dag, tran på stellebordet, kose litt på stua, amme, synge nattasang så inn å legge seg! Skal prøve å amme han på rommet heller, kanskje han ikke finner roen på stua!

Godt å høre at det kanskje er en fase det her! Det tar på!!

Skrevet

Du kan jo forsøke med grøt. Vanlig å begynne med en teskje grøtpulver som tynnes ut med mm. Når man øker mengden opptil en halv porsjon osv bør du amme først og så gi grøt slik at mm blir hovedmåltidet. :)

Skrevet

Lillgull her fikk ubehag av tranen, gulpet mye mer, ble merkbart litt sutrete, og var ikke noe lurt å gi på kvelden. Hjalp å flytte dette til morgenen hos oss. Selvfølgelig ikke sikkert dette gjelder for gutten din, men kanskje verdt å prøve?

Skrevet

huff kjære deg jeg vet at det er kipt!!!!!

vi har hatt det akkurat som dere. jenta mi har aldri vært flink til å sovne og roe seg på egenhånd, her er det full turbo hele dagen. kveldene ble vanskligere og vanskeligere, og jeg mer og mer sliten... kjente det vokste et ubehag i meg når jeg skulle til å legge henne for da viste jeg at det ble til å sitte med puppen ute og trave rundt på rommet hennes i en evighet.

uansett, jeg skrev inn et innlegg her om situasjonen min. fikk et råd om at jeg måtte følge med på dagtid, når er hun trøtt, hvor lenge mellom hver gang. tenkte det aldri kom til å fungere men snuppa sover mer og bedre enn noen gang. altså hvis vi står oppkl 07 så er det vogna og sove presis 10. så går det tre timer fra hun våkner til jeg legger henne igjen for lur nr 2. og så er det kvelden og da tar jeg på pysjen og alt før maten (hun blir trøtt av å spise, sikkert deilig å bli god og mett) og så er det rett i seng etter litt pupp. første kveldene sutret hun veldig siden jeg ikke tok henne opp men jeg satt der hele tiden, tror det tok 3-4 timer, sambo satt der og litt. neste kveld tok det bare en time og etter der en halv osv.... IKKE ta ungen opp av senga! jeg koser og klemmer henne og susser henne i panna og stryker over øya... ser sikkert litt rart ut når jeg henger over der men men....:)

jeg hadde ikke troa på det men det har gjort underverker. for ca 2 uker siden satt jeg har med tårer i øya og en ekstremt ubhagelig følelse inni meg, (sliten, trøtt og kanskje litt sint på en måte). nå sover hun bedre en hun har gjort siden vi kom fra sykehuset... ferber er ikke bra mener jeg og lar ikke jenta ligge å hyle men litt sutring er ok, så lenge man sitter ved sengekanten for å trøste.

ps jenta mi viste også ubehag da jeg la henne om kvelden, trodde hun hadde vondt i magen eller andre veier men det var igrunn bare at hun var så trøtt at hun ikke klarte å roe seg...

prøv! lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...