Gå til innhold

Rekker å jobbe 6 mnd men så student! Anyone? Forvirra...

Anbefalte innlegg

Har prøvd å ringe NAV, men hun var så usikker på hvordan de måtte regne ut pengene at jeg "bare måtte se den an når jeg fikk time der...". Vel, saken er den at jeg er i full jobb nå, og rekker akkurat å jobbe 6 mnd før studiene begynner.. Spørsmålet bli da om de regner de seks brae mnd og deler på seks, eller om de deler på ti?????????? Først mente hun det siste, siden jeg ikke var ijobb når jeg gikk ut i permisjon, og fødselspengene skal dekke det "inntektstap en har NÅR EN GÅR UT I PERMISJON..." Men så, siden jeg da var student, var det muuulig at de kun tok utg.punkt i de seks beste. Hun visste ikke. Ahhhh... Hadde vært greit å vite, for dersom de delser på 10 hadde jo det beste vært å prøve å jobbe så mye deltid en kan de siste mnd sånn at beløpet blir høyere, men det går jo ut over studiene.. Kjempetakknemmelig dersom noen av dere kan svare hva dere tror dersom dere er i samme situasjon...:)

Fortsetter under...

dersom du melder seg arbeidsledig de siste månedene skal de ta snitt av dine siste 6 måneder.

det lønner seg ikke å jobbe deltid for deg de siste måneden for da kommer de til å ta snitt av de siste 3 månedene før du går ut i permisjon.

sykt men slik er det. Så lenge du har jobbet 6 måneder av de siste 10 så tar de snitt av de. Dersom du må jobber MYE mindre de siste månedene lønner det seg for deg rett og slett slutte. ( er i samme situasjon som deg og har snakket med nav og undersøkt)

MEN en liten ulempe med å kun jobbe 6 måneder er at dersom du føder før tiden , feks 3-4 uker før så MISTER du faktisk rett på permisjonspenger og få engangstønad. Syke regler..Men jeg tar den sjansen jeg

lykke til = )

Takk for svar!! Ja reglene er nå ganske så bakvendte egentlig, enig i det.. Men trodde ikke en kunne melde seg arbeidsledig når man var student????????? Hmmmmm... Uansett, hadde en mistanke om at det var best å bare jobbe på i de seks mnd ja, og så heller ukke jobbe noe.. Tar nok sjansen på det, og håper at jeg ikke føder altfor tidlig...:) Lykke til du også! Klem

nei du har ikke rett på dagpengernår du er student nei. det stemmer. men du er jo uansett arbeidsledig når du slutter. om du må melde meg arbeidsledig på NAv eller ikke er jo ikke helt sikker på. man gjør vel ikke det dersom en iikke søker jobb.

du må ringe og høre med nav. det skal jeg gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...