Gå til innhold

Noen her som har barn som IKKE vil slutte med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår blir 3 år i november, og hun er overhode ikke interessert i verken potte eller do. Hun vegrer seg nærmest for det, protesterer helt vilt. Vi vil ikke presse henne, men jeg kjenner liksom presset og forventningene ifra omgivelsene og barnehagen. Alle sier: "åja, så hun bruker bleier enda??" Ja, hva skal jeg gjøre da? Har prøvd å la henne gå uten bleie den lille stunden det var pent vær her, men det ville hun ikke... Litt fortvilt nå ja... Samtidig som jeg vil ta det i hennes tempo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada .. gutten min blir tre år neste mnd og han vil overhode ikke sitte verken på doring elelr påtte..det kan man bare glemme .... da blir han helt fra seg så nei jeg har ike planer om å tvinge han .. broren hans på 7 fik å ta det i sitt tempo og han sluttet tvert med bleie både dag og nat når han var 3,5 år ... . tror ikke det kommer noe godt ut av det om de selv ikke er klar og slutte og finnes da mange som ikke er tørr før nermere 4 års alderen å .....

Skrevet

Du kan slappe helt av og roe ned. Bleieslutten kommer fortere enn du aner selv om det akkurat nå ser mørkt ut. Det er vel vanlig at bestemødre osv. syns det er på tide med bleieslutt men, men at ansatte i en barnehage reagerer på en 3 åring med bleie i buksa syns jeg er merkelig. For det er jo helt normalt at mange barn bruker bleier til de er 3- 3 1/2 - 4 år. Min er faring er jo mer man maser om dogåing å det å slutte med bleier, jo lengre tid tar det å få barnet til å slutte med bleier.

Skrevet

har ei jente som fylte 3 i vinter og hun bruker bleie fortsatt, er lit interessert i potta, men ikke klar for å fjerne bleia enda

Skrevet

Det har ikke min vært heller før nå siste 2 ukene, og hun er nå 3,5 år,

ingen vits og stresse med det, det kommer av seg selv plutselig..

Tenkte som deg jeg, at hun kommer aaaaaaaldri til å ville slutte,

men plutselig ville hun gå uten og tisset og bæsjet på do og potta.

Kun 3 uhell har hun hatt og.

,men har bleie på natta enda da..-)

Skrevet

Jeg vet det er vanskelig å ikke bry seg om mas og sårende kommentarer, spesielt fra familiemedlemmer som mener at at de vet og kan mest. Men prøv å hev deg over det. Datteren din slutter med bleier når hun er moden for det. Og husk at de fleste barn slutter med bleier i alderen 2 1/2 - 3 1/2 år, og det er lenge til november og datteren din fyller 3 år. Ting skjer fort når det gjelder bleieslutt dersom barnet er moden for det, og datteren din er jo ikke i nærheten av å være sent ute med bleieslutt.

Skrevet

Vet det er vannskelig å ikke bry seg med kommentarene man får,men barnet er klar når det er klar. Snuppa mi blir 3 i oktober,å hu har ikke slutta enda. HU tisser masse på do,men hu vil ha på seg bleie for det meste. Hender det er dager hvor hun vil ha truse isteden. Hender det da er en del uhell,men sånn er det bare=)

Ikke stress med det,du merker nok når hun er klar for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...