Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 vi skal til syden om to uker så vil at han skal bli frisk,hvis ikke så må vi avbestille hele reisen
pustpes Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Hvis han er så syk av en halsbetennelse så må han til legen. En vanlig halsbetennelse går over av seg selv i løpet av 2 - 4 dager, og vanlig lindring er varm drikke og paracet.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 han var hos legen i går,der han fikk beskjed om å bare ta 2 ibux 3 ganger daglig..
Leo's mum is doing fine :o) Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 if its a bacterial infection then honey in warm water should help, also when i have had a bad throat my mother has suggested gargling salt water, i never tried coz it sounded gross hehe
pustpes Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Hvor lenge har han hatt vondt da? Og er det skikkelig vondt med feber, sengeliggende og hovne store betente mandler? Hvis det er tonsillitt så bør han få antibiotika og henvisning for fjernelse av mandlene hvis han er mye plaget med det. I mens så er det bare å pøse på varm drikke og smertestillende.
hårsår Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Gi han en håndfull mandler. Oppskriften sier egentlig 5 stk, men mannen min pleier å ta en håndfull mandler fra "bakeskuffen" min =) Det pleier alltid å hjelpe.
pustpes Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Gurgle med saltvann er også et godt kjerringråd!
hårsår Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Uff, nå så jeg at det sto halsbetennelse, ikke halsbrann..... Beklager, og glem det jeg sa om mandler... =(
ana baroma Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Er han syk i tillegg? Sånn med feber osv? Og hvis ja, tok legen en strep-prøve? Dersom det bare er en vanlig halsbetennelse, så må den vel bare gå sin gang... Men blanding av ibux og paracet er smrtelindrende iallefall. Og om to uker burde han vel uansett være bra igjen:)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 han har hatt vondt i en uke, gikk til legen i går da han har prøvd det meste (suger på halslindrende til den store gullmedalje) . han hadde høy feber i helga men er blitt bedre nå så han klarer å gå på jobb men av og til klarer han ikke svelge. Men skal gi han råd om varmt vann med honning han var megadårlig i helga stakkars.
tvilling73, 05/07 Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Halsbetennelsen går som en farsott i heila landet. Jeg fikk den søndag i pinse og den varte i over to uker. Fikk pencilin hos legen men den hjalp ikke så det har vært virus og ikke bakterie. Er frisk nå. Det går over til han skal til syden. Fikk også beskjed om å ta paracet - så mye jeg ville.. det hjalp + halstabletter om natten pga hoste. Fikk cosylan også. God bedring ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå