Gå til innhold

Har lite bad,hvordan ordne det praktisk med stell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en leilighet i blokk og har ett veldig lite bad,plass til vaskemaskin og skittentøyskurv,men mer er det ikke plass til (hihihi ser ut som det ikke er wc,servant og dusj der,men det er det) det jeg lurer på er hvordan jeg praktisk skal gjøre det med stell av babyen,stellematte kan vi ha oppe på vaskemaskin (når den ikke går da) det går jo an å ha stellebord inne på barneværelset,men da har jeg jo ikke vann i nærheten,må da evt ta vann i ett vaskevannsfat og ta det med i på barneværelset,men blir mye pes.

Er det noen som har noen råd og tips enten fra egne erfaringer eller andres erfaringer?

Skrevet

Hehe DILEMA

Meneh,jeg har bestemt at her blir det stelle komode :o)

Da har du en komode du kan bruke når ungen ikke trenger det lenger :o) Enkelt å greit for oss her iallefall,setter den nærmest mulig badet hehe

Skrevet

Kjøp sånn soft underlag på ikea å bruk toppen på¨vaksemaskinen :) det er det mange som har gjort=) det fikk vi gjøre helt til vi fikk oss ny leilighet :)

Skrevet

Heia!!

vi har som dåkke et kjempe lite bad. har hatt en matte oppå vaskamaskinen til snuppa, d har fungert kjempe bra. så komme nok til å fortsette m d når neste mann kommer!

som badebalje brukte vi tummytub de første 6mnd, og etter d fikk ho ein større badebalje i dusjen.

eg va så stresset over dette før ho kom, men har ikkje savna stellebordet en dag.

vi hadde et stellebord stående på rommet, men ble aldri til at vi brukte d sidn vi måtte bære m oss vann og div for å stelle ho.

Skrevet

i din situasjon ville jeg valgt det vegghengte stellebordet til brio jeg:o)

ellers har vi,og er superfornøyde med:

stellebor "sniglar" fra ikea

-badebalje fra ikea med sklibelegg i(går akkurat under stellebordet nevnt over og;o)

-den hvite stellemattta jeg ser er nevnt over her..

Skrevet

Hva med et vegghengt stellebord? Det har vi hengt opp over doen hehe... tror det er litt større (mer avlangt) enn vaskemaskinen. Har også en stor kommode på barnerommet som kan brukes til nattstell så trenger jeg ikke gå ned i første etg. Må ha våtservietter da siden det ikke er vann der. Når barnet blir for stort til vaskemaskinen eller vegghengt stellebord (som tar opptil 10kg tror jeg) så går det fint å bruke gulvet (med stellematte og håndkle da).

Skrevet

Vi har også et kjempe lite bad, men er så heldig å ha et stort vaskerom. Så der blir vi å stelle den lille. Der er det jo innlagt vann og vi kan hive skittenklær rett til vask.

Skrevet

hadde stellematte på gulvet vi frem til snuppa var året. Funket fint :-) man klarer alt hvis man må.

Skrevet

Hei!

Vi har lite bad, og har fått mange kommentarer på hvordan vi skal få til ditt og få til datt med stell av nybabyen. Dermed ble også vi veldig stressa på hvordan vi skulle fikse babystellet med det badet vi har (det er lite).. Nå har vi kommet fram til at vi skal ha en stellekommode som vi skal ha stående i dusjen (ikke kabinett, men hjørne m/ forheng), når det ikke er i bruk. I den har vi lagringsplass og en liten badebalje. Etterhvert blir den sikkert brukt som vanlig kommode, mens stellematta på gulvet etterhvert sikkert blir praktisk når barnet blir stort og kanskje utolmodig under stell.

Blir litt frustrert over alle bekymringene folk rundt oss har ang hvordan vi skal fikse alt. Bare husk at man ikke MÅ ha alt av dilldall til babyen, da det er mange generasjoner før oss som har greid babystell uten alt av dilldall veldig fint.. Men vi skal også ha bleiebøtte- tror dette er praktisk:) Ellers ser vi hva vi trenger og hva som fungerer etterhvert.. lykke til!!! :)

Skrevet

Vi kommer til å ha stelleunderlag på vaskemaskinen på grunn av plassmangel. Kommer sikkert til å ha litt klesskift i en kurv som vi bare flytter ned fra vaskemaskinen når vi skal stelle. Da har vi alt vi trenger innen rekkevidde uten at det tar så mye plass.

Skrevet

Vi kommer til å ha en myk matte på vaskemaskinen der vi tenker å ta bleieskiftet, men også en stellekommode på barnerommet til av og påkledning ++. Litt mer kos å stå der og ha god tid.

Skrevet

Vi har heller ikke plass til stellebord, og går for stellemadrass. Når det gjelder bading, er min erfaring at de badekarene på stellebordene bare er noe prakk. Nesten umulig å få ungen ut der, og lokket ned igjen på en forsvarlig måte, når man er alene. Og så vokser babyen så fort ut av det. Søstra mi har en sånn liten "badebøtte", som babyen sitter i. Hun er så trygg oppi der, og får vann helt opp til skuldrene. Selv om babyen bare er 9 uker, støtter hun seg med føttene mot veggen i "bøtta". Bøtta har ok volum, men tar liten plass, kan feks stå oppå et skap når den ikke er i bruk. Blir iallefall å kjøpe en slik, og så en større badebalje etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...