Gå til innhold

Hvor lenge må man drive å varme alt de putter i seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn som vann og fruktpure osv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poden min er snart 5 mnd. Han får lunket vann (kokt) på flaske, men også kaldt dersom det er helt avkjølt før han vil ha. Fruktpure har jeg bare gitt litt av, men varmer det ikke. Hele poenget med å varme det er jo for at de små magene ikke skal få ondt. Du må rett og slett bare teste småen din hva han tåler..

Men tror man er tjent med å vente til de er rundt 4 mnd.. Da begynner magen å bli litt mer herdet..

Skrevet

Prinsessa vår er 4 måneder. Vi tar vann rett fra springen, er det varmt ute/inn, får hun det kaldt, men hvis det er kaldt ute/inne, så får hun det lunket. fruktpure'n varmer jeg heller ikke. Mme'n hun får er lunken den også, litt kaldere enn hva vi brukte før, men altså ikke kald.

tenkte å venne henne på at maten er romtemperert etter hvert.

Ps. Grunnen til at vi varmer mat, er ikke bare for at de små magene ikke skal få så vondt som "mor huldra" sier....Det er også fordi når de er nyfødt og i en tid fremmover produserer de svært lite varme selv. Og du kan tenke deg kald veske i en kropp som ikke produserer så mye varme - da tar det lang tid før de får varmen tilbake igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...