Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jeg er bekymret for jenta mi. Hun brekker seg så utrolig fort ved mating. Hun tåler ikke småbiter heller.. Til og med grøt kan hun brekke seg av, men da først på slutten av et måltid. Spiser deres biter enda, eller er det mest vanlig med helt moset mat?
kattungen Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Hei! Min er 10mnd og brekker seg av biter. 8mnd glass vil han ikke ha, så vi er på 6mnd glass eller hjemmelaget finmost. Han kan også brekke seg av klumper i grøt ol. Bekymret meg også for dette, men snakket med fl som har det sånn, så da er jeg ikke så stresset lengre. Det kommer nok. Det rare er at han spiser brød??? De er rare:)
meg og jentene Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jenta mi brekker seg også. Jeg tror det er når hun er mett.. Har ingen tenner, men liker å suge/"tygge" på brødbiter og fruktbiter. Satte i halsen en gang, men kom heldigvis opp igjen til slutt. Synes det er tryggest å gi most mat, men ikke alltid hun vil ha. Grøten er uten biter.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Takk for svar dere! Det går bra med brød her å, men ikke store brødbiter. Ei jeg kjenner gir jenta si stooore biter, større enn hva jeg spiser selv engang.. Og hun spiser og er fornøyd uten å brekke seg..
Jente89 ♥ Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jenta mi er 9mnd. å jeg gir henne små matbiter. (brødskive, boller, ol) å det spiser hun, ikke noe problem med brekning osv. men har hørt folk snakker om at barna gjør det. Men pass på at hun svelger før du gir henne neste bit, å kasje det hjelper med litt drikke innimellom der, så hun får svelge, kan jo hende det "sitter fast" i halsen.. Håper det ordner seg
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 sønnen min er 10 mnd. han er egentlig "altetende", men kan også brekke seg innimellom, og ikke vil spise når jeg gir ham. han tar det ut av munnen og putter det inn igjen selv. greit og spise brød selv, men grøt og middag blir jo bare klin..
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Jeg kjenner meg så igjen!! Her brakk hun seg lenge ved alle småbiter og på slutten av grøtmåltider (noen ganger midt i også), men etter at hun hadde omgangsyken i slutten av mai har dette ikke skjedd i det hele tatt. Brød gikk greit. Nå spiser hun store brødbiter, og brekker seg ikke av grøten, men vi sliter fortsatt med 8 mnd mat. Hun brekker seg ikke, men nekter å spise den. Virker rett og slett som om hun er vant med at middagsmat skal være helt flytende og med en gang hun får en bit så nekter hun spise mer. Fikk i henne et helt glass med småtrolls urtegryte med kylling (tror jeg det var?). Den hadde ikke så mye biter. Synes Nestles myke biter er litt oppskrytt. I middagsglasset vi prøvde på henne i går var det hele mais korn. Hvordan har de tenkt at en liten frøken med 6 tenner skal spise det??
-MtG- Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Lillegutt brekker seg ikke av så mye mat, men noen ganger på slutten av grøtmåltider. Jeg har funnet ut at grøten er litt ekkel når den blir helt kald. Den blir så klissete og setter seg fast inni der. Det går bedre om jeg gir han masse drikke ved siden av. Gjerne nesten mellom hver skje:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå