Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp her,lurer på å hoppe av vaksineprogrammet på lillejenta...men.....

Anbefalte innlegg

så tenker jeg det at noen av vaksinene er jo greie å la være å ta,avnt heller ta dem senere.

men så har jeg ikke fått satt meg ordentlig inn i de forskjellige vaksinene.

ho har fått 3 mnd vaksinene,og fått time til neste "dose"

trenger da hjelp av dere som vet så mye om dette,SAKLIG,for og imot..

hva er de forskjellige vaksinene egentlig?

off,føler jeg burde sette meg skikkelig inn i dette,men syns det er så omfattende og uoversiktelig.

så om noen gidder å hjelpe meg,så hadde jeg blitt utrolig glad her!!

:)

Fortsetter under...

Hei

Er i nesten samme situasjon som deg :-)

Vi skulle tatt vaksiner på 3mnd kontrollen mandag som var men fikk utsatt dette.

Vi har valgt å ikke ta prevenar vaksinen. Den er mot en sjelden type hjernehinnebetennelse og har ikke vært i vaksinasjonsprogrammet lenger enn siden juni 2006 (tror jeg det var)

Det synes jeg er litt skummelt med tanke på at de ikke vet hva evt. langtidsbivirkninger den vaksinen kan ha.

MMR vaksinen kommer vi også til å takke nei til, synes den er skummel. Og tenker da mye på de foreldrene med barn som er autister og som mener MMR vaksinen er årsaken til det.

Jeg føler at Snuppa heller kan ta f.eks vaksine mot røde hunder når hun blir eldre om hun ikke har hatt dem naturlig.

MMR vaksinen er mot: røde hunder, meslinger og kusma

Jeg tror vi velger å ta fem-komponentvaksinen, men har fått den utsatt til hun er 5mnd. Føler at kroppen hennes da kanskje vil takle evt. bivirkninger bedre.

Kunne tenkt meg å delt opp vaksinen slik at vi f.eks slapp kikhoste vaksinen, men da får hun desto mer av hjelpestoffene i seg ettersom hun da må ha flere sprøyter, så det tror jeg vi går bort fra. Da er det vel bedre med alle i 1 ?? Men er ikke sikker på det da :-)

HS var veldig forståelsesfull ovenfor valgene våre, noe som helt klart er en lettelse for oss :-)

Som sagt så er jeg absolutt ingen ekspert på området, er i samme villrede som deg, og har nettopp begynt å sette meg inn i saken. Så jeg mottar også tips med takk. Spesielt med tanke på fem-komponentvaksinen....er det noen skumle bivirkninger der? Mener å ha lest litt om at kikhostevaksinen kan være litt kjedelig??

Jeg tenker akkurat som deg samsyn og lille Camilla..Casper er 2 mnd og jeg tenker utsette 5 komp.-vaksina til han er 5-6 mnd.

Fram til da skal jeg passe på å ta fettsyrer og melkesyrebakterier+ fullamme så kroppen hans har best mulig immunforsvar...men må si jeg er veldig skeptisk..men tror ikke jeg tør å la han være helt uvaksinert, føler ikke jeg kan nok om emnet til å forsvare ett slikt valg.. da føles ut som han er naken mens andre barn har klær...litt rart kanskje..uff vanskelig..i tillegg fikk helsesøster panikk da jeg sa jeg ville utsette og ga meg en bok med masse fæle bilder av disse sykdommene..ingen av barna på bildene var norske..helt tragisk bok..uff skikkelig dilemma dette!

Hei

Synes det er forferdelig å høre om helsesøstre som driver med skremselspropaganda!!! Min helsesøster syntes ikke det var rart at vi velger bort prevenar og utsetter fem-komponentvaksinen. Hun er ganske ung da....30+ (som meg hehe), kanskje den litt eldre garden er dem som driver å skremmer folk?

Jeg også fullammer, og har tenkt til å fortsette med det så lenge jeg orker eller til Snuppa får tenner og biter meg hehe..får håpe hun er snill :-)

Så lenge man ammer så er de små rimelig beskyttet via antistoffene i melken, tror det holder med bare ett mm måltid om dagen, uten at jeg vet det 100% sikkert....

Jeg tør heller ikke la Camilla være helt uvaksinert....verden er blitt utrolig liten med mange som reiser langt, så sjansen er jo der for at sykdommer som nesten er borte i Norge kan komme tilbake. Så fem-komponentvaksinen skal hun få :-) når hun er 5mnd :-)

Stå på det du føler er best!! Helsesøster kan ikke tvinge deg til å takke ja til vaksinen når Casper er 3mnd....og du kan utsette programmet som du selv vil...ingen problemer :-)

......hei hei...synes det høres ut som dere tar fornuftige valg i form av å avvente.....jeg gjorde det samme da min sønn skulle vaksiners....noe som endte med at han ennå 11 år etterpå ikke har fått en eneste vaksine.....bruk denne tida til å samle informasjon.....

men det er vanskelige valg å ta....man vet ikke hvem som har rett.....men som eksempel vaksinerte man ikke i japan før 2 års alder tidligere......og de hadde en veldig lav statestikk på bl annet krybbedød.....etter at de innførte vaksine ved tre mnd alder skjøt denne statestikken i været.....

det finne masse info på nettet; søk på; vaccine +autisme, vaccine +cribdeath, vaccinedamage, vaccine +autoimmune deceases...dere finner søkeordene raskt.....

med tanke på spørsmålet om å dele opp vaksiner er dette omdiskutert.....med tanke på konserveringsmidler....men dere må også tenke på at cocktailen av virus i en blandingsvaksine forvirrer immunforsvaret.....og kan også medøre sykdom......for eks er mmr en levende vaksine......så man antar at linken til autisme her er relatert til en kronisk tarmslimhinneinfeksjon forårsaket av meslingekomponenten og ikke til konserveringsstoffer som kvikksølv....

videre sies det at kvikksølvet i vaksinene er fjernet som konserverinsmiddel....men det brukes angivelig under fremstilling på noen av vaksinene fortsatt...således finne det spor i noen vaksiner....

det finne så sinnsykt masse info på nettet.....og det går raskt å finne fram.....

så uansett lykke til med valgene deres.....følg magefølelsen, ikke la der skremme av noen av fløyene....alle er like hellig overbeviste....hehe.....sånn som jeg...det viktigste er at dere vet dere har tatt et valg dere har belegg for å ta....og ikke har blitt prakket på noe dere ikke har satt dere inn i.....

.....det er viktig å ha tenkt igjennom at barnet kan få noen av disse sykdommene.....det er det endel vaksinemotstandere som glemmer.....men likevel er de fleste av sykdommene hauset endel opp.....ikke alltid statestikkene er fra vesten....som for eks dødlighet ved meslinger framvist fra u-land......man må holde tunga rett i munnen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...