Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Koker dere flaskene etter hver gang? Og hvor lenge skal de koke egentlig? Holder det å bare helle kokende vann oer de eller må de ligge i flere min? Takker for svar!
nutri Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 jeg koker fremdeles ja, i 5 min. Gutten er snart 5 mnd. Når han begynner å spise grøt om ca 1 mnd, tenker jeg at jeg vasker flaskene i oppvaskmaskin (evnt for hånd), men kommer nok til å koke flaskesmokkene en stund til.
snartmammapåny Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Ja jeg steriliserer de hver gang. Det skal man vel gjøre til barnet er 6 mnd eller noe rundt der mener jeg å ha hørt. Steriliserer de i microsterilisator da, tar 7 min. Mye lettere enn å koke de i kjele iallefall.
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Sluttet å koke de hver gang når de var 3mnd. Tar de i oppvaskmaskinen og vasker tutene for hånd. Så koker jeg de en gang i uka.
jippii Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg sluttet også å koke flaskene da prinsessa ble 3 måneder. Det var de på helsestasjonen som sa jeg kunne det. Så nå vaskes de i oppvaskmaskin, koker flaskesmokkene i ny og ned. (da jeg kokte dem, kokte de i 5 min)
snartmammapåny Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Å så greit, trodde det var 5 mnd jeg. Godt jeg var feillært der da;) Ting blir jo litt lettere når man slipper å sterilisere. Sparer iallefall litt tid;)
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 5 min i mikro sterilisator. enkel og greit. Trenger ikke å huske å slå av plata. Har skjedd etpar uhell på jobben min ( barneavd. sykehus ). Ikke av meg men andre, folk glemte når det var mye å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå