Gå til innhold

Koker dere flaskene etter hver gang? Og hvor lenge koker de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koker dere flaskene etter hver gang? Og hvor lenge skal de koke egentlig? Holder det å bare helle kokende vann oer de eller må de ligge i flere min? Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg koker fremdeles ja, i 5 min. Gutten er snart 5 mnd. Når han begynner å spise grøt om ca 1 mnd, tenker jeg at jeg vasker flaskene i oppvaskmaskin (evnt for hånd), men kommer nok til å koke flaskesmokkene en stund til.

Skrevet

Ja jeg steriliserer de hver gang. Det skal man vel gjøre til barnet er 6 mnd eller noe rundt der mener jeg å ha hørt.

Steriliserer de i microsterilisator da, tar 7 min. Mye lettere enn å koke de i kjele iallefall.

Skrevet

Sluttet å koke de hver gang når de var 3mnd. Tar de i oppvaskmaskinen og vasker tutene for hånd. Så koker jeg de en gang i uka.

Skrevet

Jeg sluttet også å koke flaskene da prinsessa ble 3 måneder. Det var de på helsestasjonen som sa jeg kunne det. Så nå vaskes de i oppvaskmaskin, koker flaskesmokkene i ny og ned.

(da jeg kokte dem, kokte de i 5 min)

Skrevet

Å så greit, trodde det var 5 mnd jeg. Godt jeg var feillært der da;) Ting blir jo litt lettere når man slipper å sterilisere. Sparer iallefall litt tid;)

Skrevet

6mnd...trykket feil tall;) hehe

Skrevet

5 min i mikro sterilisator. enkel og greit. Trenger ikke å huske å slå av plata.

Har skjedd etpar uhell på jobben min ( barneavd. sykehus ). Ikke av meg men andre, folk glemte når det var mye å gjøre.

Skrevet

Hva er mikro sterilisator?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...