Jewel m/jente får gutt Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Har akkurat fått brev fra NAV om at jeg ikke har rett på sykepenger. Må være i arbeid i 26 uker før jeg får rett. Så det vil si Oktober! Så med andre ord må jeg tilbake i jobb igjen med kvalme og trøtthet og fare for å sovne i bilen på vei hjem. Tårene renner og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Må tilbake til legen imorra tenker jeg og si at jeg må friskmeldes,, fordi jeg ikke får penger fra NAV. Og vi klarer oss ikke med en lønning. Er det noen som har vært i lignende situasjon som har fått det ordnet på noen måte?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 hvor lenge har du vært i arbeid da?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Trodde sykemelding var akkurat det samme som å være i arbeid
3 skatter ute:) Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 det høres veldig rart ut at du må ha jobbet så lenge. jeg hadde en sommerjobb ett år. så ble jeg sykemeldt etter 2 uker i arbeid, ble akutt syk. siden jeg hadde jobbet i 2 uker hadde jeg rett på sykepenger. kan det at du ikke får komme av at legen har skrevet at det er sånn type sykepenger man får når man er gravid? kjenner ikke til reglene for det. men er det vanlige sykepenger du skal ha har du rett på det.
Ceres Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Hei På NAV sin hjemmeside står det at du må ha vært i arbeid i 4 uker før du kan få sykepenger. Klem
Jewel m/jente får gutt Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 Grunn til at jeg må være i jobb i 26 uker før jeg får sykepenger, er at jeg allerede har vært sykemeldt i ett år fra før. Begynte i jobb igjen 15. april. Og fra da må jeg være i jobb i 26 uker. Har fått grått fra meg nå, sambo kom hjem og trøstet meg og sa at alt ordner seg. Har sendt mail til NAV og skal snakke med jobben imorra. Så det ordner seg nok, men det så håpløst ut når jeg først leste brevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå