Gå til innhold

Anbefalte innlegg

sitter her med papirer fra Stork foran meg med en liste over åpne donorer...kjempesært at man liksom bare kan velge og vrake; brune øyne, 189 cm høy, blå øyne, 175 cm høy...osv. Men det jeg egentlig lurer mest på, er prisen. Det står at prisen per porsjon er 2300 kroner, i tillegg kommer frakt og forsendelse på 800 kr. Depot og oppbevaring koster 1500 kr pr.år.

Vi har ikke råd til å betale for oppbevaring av donorsæd, så vi tenkte bare å reservere den éne porsjonen vi trenger per forsøk. Er det dumt, syns dere? Og hvor mye må vi da betale?

Inseminasjon 3950 + åpen donorsæd 2300 + frakt 800 = 7050 kroner?

puh...begynner å gå opp for oss hvor mye dette kommer til å koste. Er veldig åpen for innspill og tilbakemeldinger fra andre med lignende erfaring!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9639505-pris-p%C3%A5-%C3%A5pen-donor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte å ikke ha åpen donor. Og på grunn av reisevei valgte jeg en klinikk i Århus, maigaard het den. Der betalte jeg 2400 kr for alt, sæd, inseminasjon og graviditetstest. Hvis dere finner ut at dere ikke har råd til å betale over 7000 pr forsøk, så er jo maigaard et alternativ.

Men jeg tror prosessen rundt insemineringen er finere på stork, tror enn får en bedre opplevelse av det hele der.

Maigaard er mer sykehus lignende.

Hei lengtende?

Hvor mange insem. fikk du en eller to? Brukte du hormoner og ble kontrollert av en norsk lege? Hvor mye brukte du i reisekostader, tok du ferge el fly? Dette ble mange spørsmål men det er fint om du kan svare. Jeg har hørt at maigaard skal være bra og at de har bra resultater på insem.

Å ha samme donor gjennom flere forsøk er (vel) bare et poeng dersom dere allerede har et barn og vil ha et til fra samme donor. Dersom du ikke blir gravid på første forsøk, vil de gjerne helst BYTTE donor, i tilfelle den de brukte første gang ikke matchet deg.

Men ellers - dersom det er for dyrt å oppbevare så høres det ut som om dere bør tenke igjennom hele prisbildet, og hvor viktig det er for dere å ha åpen donor. Men det er kanskje et tema som er ferdigdiskutert :-)

Jeg tenkte som så at det var bedre å ha råd til 10 ganger med anonym donor og så bli gravid, enn å ha råd til 5 ganger med åpen donor og IKKE bli det. Men jeg er veldig pragmatisk :-) Syns det ble mye styr med åpen donor og lot heller dem velge en passende.

Hei.

Jeg hadde en inseminasjon. De ment det var nok.

Jeg brukte hormoner og satt eggløsningssprøyte. Dag 11 i syklusen var jeg hos en gynekolog til ultralyd. For meg fungerte dette bra.

Jeg tok ferje, har ei vennine som jobber på colo line så fikk gratis bilpakker av henne. Så brukte nok 500 kr i bensin frem og tilbake til Århus, 1000 til hotell og 1000 til mat og diverse.

Jeg ble gravid etter 3 inseminasjoner, å det er bra. Har pco, noe som gjør det vanskeligere å bli gravid.

På maigaard. dk kan du se hvilke norske leger de samarbeider med.

Annonse

Hei plym!

Fullt så dyrt som det regnestykket blir det nok ikke. Hvis dere bestiller åpen donorsæd for 2300 per dose så koster selve inseminasjonen 2700 i tillegg, ikke 3950. Tror 3950 er pris for inseminasjon inkludert anonym dose.

Sånn jeg har forstått det koster transporten 800 for hver gang man bestiller en eller flere doser, uavhengig av om det er en eller flere doser som transporteres, og oppbevaring koster 1500 per år. Så hvis dere skal bruke Stork vil det nok lønne seg å oppbevare noen doser hvis dere må prøve flere ganger.

Selv velger jeg å bruke Stork fordi jeg synes det virker veldig greit der, og ser jo at det vil koste endel med transport, overnatting og annet uansett, så det at Stork er litt dyrere enn noen av alternativene, særlig i forhold til de stedene det bare er mulig med anonym donor får bare stå til. Men så har jeg foreldre som både støtter meg og som har lovt å hjelpe meg med utgiftene også da. Og er såpass gammel at jeg må regne med endel forsøk før det klaffer så jeg har holdt av noen doser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...