Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Mini har hatt diare i nesten to veker (på torsdag), ikkje allment påverka, dvs ingen feber, oppkast eller slappheit.. Men det er slitsomt for han, er skikkeleg sår i rompa, neste opne sår.. Var til lege sist fredag og fekk beskjed om å koka vatnet han får (meinte det kom av bakteriar), ikkje gje han frukt og helst middag frå glas. Då burde han vera bra til måndag. No er det onsdag og det er like ille, har kokt på vatn og gitt han mat frå glas og ikkje noko frukt. Nokon som har gode tips til kva eg kan gje han som stoppar diareen? Evt noko som kan hjelpa på sårheita? Har prøvd med Aselli og Zink, det har blitt betre, men ikkje bra. Han går også utan bleier i korte periodar, men sidan han bæsjar mykje og er svært aktiv, er det begrensa kor lenge eg kan ha han utan bleier.. Tusen takk for hjelp!
Nr3 i 2012 Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 uff.. det er ikke greit. Vet at blåbær skal virke veldig bra på diare. Vet ikke om du har prøvd den men babyline sin zinksalve fungerte veldig bra på min gutt. Hørt at det også er lurt og vaske de såre rumpene under rennende vann. Da blir det ikke så mye gnikking med kluten. Du får ha lykke til videre og får håpe det snart hjelper seg!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Takk, det er babyline sin eg brukar.. og han vert dusja i vasken fleire gonger om dagen.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Morsmelk er supert på såre rumper. "Melk" på mens han ligger og la det lufttørke.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Har han ikke melkeallergi eller glutenallergi eller noe i den duren? Diareen kan være en reaksjon på noe han ikke tåler...
mammatilpia Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Kjøp Inotyol på apoteket. Den er sterkere enn sinksalve. Har fungert bra på sår stump her.
megogdetretrolla Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Mini hadde og diare i flere uker, var rålig over hele stumpen. Inotyol var det eneste som fungerte av de salvene vi prøvde. Her så ble han helt fin igjen etter at vi sluttet med havregrøt, kan visst være lakserende. Kjørte også frosne blåbær i stavmikseren til pure, kan kanskje hjelpe. Men vær obs på at det gir flekker som ikke går vekk!
2run Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Hei! Prøv med potetmel på den såre stumpen, det fungerte utrolig bra for min lille når der var åpne sår. Nå bruker vi nesten bare det på stumpen.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Hvor gammel er mini? Siden han er begynt å spise middag, kan han kanskje drikke litt biola også? Det er i alle fall veldig bra mot diare... f.eks blåbærbiola. (tror man kan drikke biola selv om man ikke drikker kumelk, men er ikke helt sikker, så det kan kanskje hs svare på??)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå