Go i magen Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jenta mi¨på 8 uker er ofte vanskelig å få i mat. Sånn som nå: 3 timer siden forrige måltid, sovet godt, bæsja er blid og fornøyd. Så skal hun spise og jeg lager 100 ml mme (bruker NAN HA1 som jeg vet hun liker). Når matingen begynner hyler og skriker hun. Temperaturen er perfekt og flaska er dr. Browns som alltid. Har prøvd ut ulike matestillinger og det virker som hun helst vil ligge flatt. lurer på om dere kan gi meg noen råd. Er det noe jeg gjør galt? Også lurer jeg på hvordan dere holder babyen deres når dere mater med flaske.....
Go i magen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 20. juni 2007 Dyttelidytt, trenger hjelp jeg se.......tralala....blir gal snart...hmmm
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 heisann.. Jeg legger min på siden jeg, der jeg ligger framfor i senga foreksempel, å der flaska ligger opphøyd på noe. da får han nærhet, å tror at han får mat enn annen vei hehe
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Snulla har alltid villet ligge flatt, så vi har lagt henne ned på ryggen og gitt henne mat på den måten, enten at vi sitter eller ligger ved siden av henne. Men nå har hun aldri tulla med å ta flaska, kun hvis hun er trøtt, og da synger jeg noen nattasanger og da roer hun seg ned og tar hun flaska. Ellers så har jeg hørt at å dyppe tuten i sukkervann kan få babyene til å ta tuten, hvis det er det som er problemet.
Go i magen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2007 Lite praktisk hvis dere er ute på da hva gjør du da?
Go i magen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 Ok. Ho tar flaska ingen tvil om det, men noen ganger om dagen tuller hun fælt. Har prøvd å legge henne flatt på fanget også, men det er heller ikke populært.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 hvis far er hjemme, så prøv at han gir...det funker for oss
snartmammapåny Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Har nesten samme problemet som deg. Samme mme og samme flaske. Men tror ikke det er mmeen eller flaskene som er problemet egentlig. For jeg har prøvd både annen mme og andre flasker og det ble ikke noe bedre av det. Småen tar et par sug og så makker han og spytter, dytter med tunga og skaper seg. Ser han er sulten, men han vil liksom ikke ha mat. Noenganger kan han drikke fint de første 40-60ml.Altså til første rapen, men etter det så er det full stopp. Bare biter i flaskesmokken og spytter ut.Tunga jobber på høygir for å få ut smokken. Nekter å svelge. Håper du får noen gode råd. Noe som har fungert litt for oss er å mate han mens vi busser og synger til han. Dette skal da heldst skje stående for vår krabat, da drikker han iallefall litt. Men er jo veldig slitsomt i lengden da, men hva gjør man ikke så den lille får i seg litt mat...?
Go i magen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2007 Ja akkurat det du sier om at det går bra fram til første rap er akkurat som min. Jeg har< sluttet å avbryte måltidet for at hun skal rape. Bare lar henne spise til hun begynner å tulle. Noen ganger skjer det etter 30 ml andre etter nesten 100 ml (?). Når jeg så gir henne flaska igjen så vil hun som regel ikke ha mer. Merkelige greier....... Jeg mater henne ofte i vogga eller vognbagen liggende flatt. Noen ganger når hun slår seg helt vrang så må jeg distrahere henne med et eller annet. Gir henne flaska etter det og da går det ofte litt bedre igjen.
snartmammapåny Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har og begynt å mate til han stopper selv og måååå rape. Samme som hos deg, noen ganger etter 30ml andre etter 100. Sykt at vi har samme problemet da, trodde jeg var den eneste med i verden med en unge som nekter å spise, selv om han bør være veldig sulten. Verste er egentlig når vi er ute blandt folk og han skal ha mat. Føler meg litt teit der jeg busser i han maten, distraherer med lyder og står på så han skal spise. Noen ganger bare gråter han og det er umulig å få i han. Var faktisk en dame på et kjøpesenter som presterte å komme bort å si, jeg tror han gråter fordi han fryser. ARG!! Nei han gjorde ikke det, hadde akkurat kledd av han litt fordi han var så varm etter all makkingen og kavingen. Og gråt nok bare fordi han ikke ville spise, eller ikke klarte å spise. Følte meg som den kjipe mammaen da. Småen her har lagt litt lite på seg og så jeg har måtte vært litt ekstra ivrig med matingen siste uka. Heldigvis hadde han lagt på seg mer nå denne uka som var så da var hs fornøyd. Men er et slit denne matingen. Håper det er noe som går over. Har vurdert å gå til slik osteopat. Har hørt at de skal være bra på mage problemer. Har nemlig en liten misstanke om at det må være noe som legger seg slik at han ikke klarer å spise mer, enten det er melk, slim, luft eller noe annet. Aner ikke om det er tilfelle da, men tenkte at kanskje en osteopat kunne hjelpe til.
Sjusak Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Sikker på at hun er sulten da? Hva med å vente et kvarters tid hvis hun roter fælt, og prøve igjen? Sånn er det her i huset, og mini er 7 mnd nå ikke alltid de er sultne etter klokka...
En liiiten til. Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Ja,tenkte jeg på å,eller kanskje hullet i flaska er for stort/lite,melka kommer for fort/sakte..
suseduse Skrevet 20. juni 2007 #13 Skrevet 20. juni 2007 vi satt i sofaen el no og hadde bena oppi, heiste opp bena litt, la han oppå låra(hodet ved knea) og vugget sakte fram og tilbake.. funka veldig bra for oss
snartmammapåny Skrevet 20. juni 2007 #14 Skrevet 20. juni 2007 Er nok ikke noe med at han ikke er sulten her i gården iallefall det er faktisk verst om han blir for sulten, om jeg gir han mat før sulten tar han går det somoftes mye bedre, iallefall da vi har størst suksess. Skal til osteopat i morgen, tok å bestilte i sta, så satser på at hun kan hjelpe småen med å spise ferdig en flaske.
Go i magen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. juni 2007 Fortell hvordan det går hos osteopaten da kaa82. Jenta her har lagt greit på seg. En periode spiste hun mer enn hun skulle i forhold til kroppsvekta men nå i det siste har hun ligget under. Idag er det bare småspising. Prøver meg fram med å vente til hun er skikkelig sulten eller gi før hun blir skikkelig sulten. Usikker på hva som gir best effekt. Blir mating ofte. Ueffektivt liksom. Ja man føler seg helt alene i hele verden både med å ikke amme og da i tillegg ha et barn som det ikke er helt lett å få i maten med flaske heller. Ikke greit når det går med så mye tid og energi til dette, og i tillegg bruke maaaasse tid på vasking, koking og ordning av mat.
snartmammapåny Skrevet 20. juni 2007 #16 Skrevet 20. juni 2007 ja det er ekstra emd styr når de ikke vil spise, går enormt mye mat i vasken. OG flaskene må vaskest dobbelt så ofte fordi vi lager ny mat i tide og utide i håp om at småen vil spise. Håper virkelig det blir bedre snart. Og det blir det sikkert. Hvor gammel er ditt barn? Min lille er straks 10uker så han begynner å bli stor gutt. Skal gi en lyd i morgen ettermiddag når jeg kommer hjem fra osteopaten. Aner ikke om det hjelper, men begynner å bli litt desperat. Småen har kolikk i tilegg til dette spiseproblemet så kjenner tolmodigheten begynner å bli litt tynnslitt. Selv 5 behandlinger hos kiropraktoren har ikke hjelpt (hjalp litt, men ikke helt, fortsatt mye magevondt hos småen). *krysser fingrene for at dette hjelper*
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #18 Skrevet 20. juni 2007 Her er det vanligvis tegnet på at vi må gå over til en smukk med flere hull. Jeg kjøpte nye smukker idag for vi har strevd med matingen i noen dager, og hun er mye roligere nå. Jeg holder henne i venstre armkrok når jeg mater, eller så ligger hun på fanget mitt. Jeg setter føttene på en krakk så knærne kommer litt opp, og da ligger hun fint og kikker rett på meg mens jeg mater henne.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #19 Skrevet 20. juni 2007 Ser at dere kanskje var ferdigdiskuterte her. Vil bil bare si at jenta mi har vært helt håpløs noen ganger å mate, selv om alt er som det skal være. På helsestasjonen mente de at det sikkert var fordi hun svelgte luft, men jeg vet at det ikke har noe med det å gjøre. Men det har blitt mange ferre skrike måltider med tiden (hun er 11 uker nå). Har og funnet ut at dersom hun begynner å skrike når jeg skal mate henne eller midt i måltidet så bare slutter jeg og gir henne smokken. Prater så litt med henne i ett par minutter. Tar så tutten og gir henne flaska, da virker det som hun har glemt at den flaska for 2 minutter siden var grusom. (dette fungerer selvfølgelig ikke alltid).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå