Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hvor anbefaler dere å søke fødeplass i Oslo? Riksen, Ullevål, eller ABC klinikken på Ullevål.. Hva er deres erfaringer? Jeg er 7+4 idag
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Riksen har også fått en ny avd som heter føderiket eller noe sånt. Jeg valgte Bærum og var fornøyd med det (ikke så langt om du bor på vestkanten), men tror jeg vil prøve den nye til riksen hvis det blir flere på meg Men hvis det er din første er det kanskje lurt å føde et sted hvor du kan få epidural dersom du vil det. Jeg brukte det ikke, men det var godt som førstegangs å vite at tilbudet var der
Lille søtnos Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg fødte min lillle smurf på ABC, så dersom du ønsker en alternativ fødsel og har noen spørsmål, så kan jeg hjelpe deg med min erfaring. Dersom man velger å føde der, men ønsker epidural eller annen smertelindring, er det bare å si fra. Den vanlige fødeavdelingen på Ullevål er kun en dør unna.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Jeg søkte både Ullevål ABC og Riksen da jeg var 7+2 fordi jeg ikke visste hva jeg skulle velge, og følte jeg måtte søke fortest mulig, og fikk plass på begge. Valgte til slutt Riksen, fordi jeg ikke ville risikere å måtte føde på den vanlige fødeavdelingen på Ullevål (blir litt skremt av at det er så mange som føder der...og jeg hadde en rask førstefødsel, og må bli tatt på alvor fra første stund). En kan forresten søke med mail eller brev...trenger ikke gå til lege, så du kan søke i dag.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Da skal jeg jammen søke på begge to med en gang jeg også.. Hvor lenge ventet du med å si fra deg den ene plassen?
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Jeg hadde også to plasser, sa ifra meg den ene 2 mnd før termin.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Men du bør jo si ifra så fort du vet da...jeg hadde byttet 4 mnd før terming og så gikk det en stund før jeg husket å si opp den "gamle".
Elvis_79 Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Riksen, har fått begge mine der, strålende førnøyd! Lyst og rent, alle har god tid til deg og du får hjelp med det du trenger, hvis det så er at skifte bleie.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Helt klart Ullevål. Det å kunne ham mannen min sammen med meg på pasient hotellet under hele oppholdet og slippe dele rom med andre var helt supert! Ikke særlig å våkne av andres babyer som gråter, ikke få privatliv og rett og slett ikke få nyte de første dagene sammen med barnet bare mor og far. Dessuten fikk vi helt super hjelp på hotellet! Jordmødrene kom med en gang vi ringte. Der skal jeg føde neste gang, det er sikkert! Jeg hadde tillegg en langvarig fødsel og det gikk over flere skift. Møtte ikke på EN jordmor/pleier som jeg ikke likte. Ble kjempegodt tatt i mot.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Men det er ikke alle som får lov til å bo på hotellet...f.eks. ikke de med lave jernlagere/lav blodprosent (noe jeg har).
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Nei, men det er fåtall. De fleste er "kvalifiserte" til å være på hotellet.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Som førstegangs vil jeg absolutt anbefale Riksen fremfor Ullevål. Du får ikke eget hotellrom, men veldig bra oppfølging både av jordmor og barnepleier på barsel. Hjalp til med amming, stell og alt du måtte lure på. En venninne som fødte på Ullevål sa at det var en himmelvid forskjell på oppfølgingen av personalet. Er også veldig fornøyd med selve fødselen. Men dersom det er andre gangen, ville jeg kanskje valgt Ullevål siden det er litt slitsomt å ligge på tomannsrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå