Hege & lille Hannah <3 Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jeg var på UL i Tr.heim igår. Skulle da være akkurat 13 uker ifølge jordmor og lege her i Mosjøen. Kom dit og alt var helt fint med gullet vårt. Hun målte babyen og sånn, og legen som tok ultralyden satte meg tilbake to uker?? Dette høres jo kanskje ikke så rart ut, men etterhvert begynte jeg å tenke meg om. Hvis jeg nå var bare 11 uker, betyr det at jordmor hørte hjertelyden til babyen allerede i uke 9!! Er ikke det veeeldig tidlig? Var jo hos jordmor to uker før vi dro til Trondheim.. Vi hørte hjertelyden da... Er det noen flere som har hørt den så tidlig? Eller kunne legen på st.Olavs i Tr.heim tatt feil? Setter kjempepris på svar! =)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Hjertelyden til babyen kan man høre fra uke 6. Så det stemmer nok det de sier.
lotta72 har fått Anders Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Høres pussig ut. Er de selv rimelig sikker på når du ble gravid? Om du tok graviditetstest den dagen mens uteble, vil det jo si at du testet positivt på befruktningsdag. Det er jo i så fall en liten sensasjon. Tror jeg villet tatt det med en klype salt til du skal ha ordinær ultralyd.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 Men du skjønner, her i Mosjøen har vi 100 ganger så dårlig apparater enn andre plasser. Jordmor sier at man som regel ikke klarer å høre det før etter 11 uker... Men men. Sikkert rett som du sier. =)
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2007 Det er ganske komplisert skjønner du. Jeg hadde en utskrapning i slutten av februar, og jeg fikk mens igjen 20.mars. Da blødde jeg i ca 5-6 dager, og ikke mer. Ikke før 1.mai tok jeg graviditetstest pga manglende mens.. Tenkte jo at det var kroppen som var på bærtur, så jeg tenkte jo at jeg sikkert ikke hadde hatt EL engang... har ikke peiling på når det kunne skjedd, så... Du har nok rett, får bare vente til ordinær UL, for da kan de hvertfall si mer sikkert Så lenge denne babyen får leve, så er det ikke nøye når den velger å komme Takk for svar
Ceres Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Hei Jeg var på UL i Trondheim da jeg ventet førstemann (han er 5 1/2 år). Jeg visste når siste menstruasjon var og jordmor satte da termin til 24.12. På ultralyd satte de termin den 08.01., altså ca. 14 dager etter terminen jordmor sa. Jordmor fikk rett, og vi fikk verdens beste julegave (c:
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Hei! Var borti det samme i forrige svangerskap! Ble satt tilbake 11 dager på UL, noe jeg visste ikke stemte! Tok EL tester og visste nøaktig når EL var! Og hos meg også sa jordmor at hvis jeg hadde vært nesten 2 uker kortere, kunne hun umulig hørt fosterlyden så tidlig somhu hadde gjort! Og den som fødte 11 dager før UL terminen var jeg! :-) Det skal også sies at dette var min 4 fødsel, og jeg har født 7 - 1 dag FØR termin på alle sammen! Så STOL på DEG selv! Lykke til!
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2007 Tusen takk for svar Jeg har kanskje et lite håp om at det blir etter nyttår egentlig, selv om det selvfølgelig hadde vært verdens beste julegave dersom den kommer rundt juletider Så lenge ungen har det bra så Men er bra sikker på at hun måtte ha tatt feil. Skal til jordmor igjen neste tirsdag, så da får jeg høre med henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå