Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Står midt i baking av sjokoladekake, og er selvfølgelig gått tom for bakepulver! Er det noen andre remedier som kan brukes som erstatning? Den som kan hjelpe er selvfølgelig invitert på kake og kaffe om en times tid!
snurkle Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Natron, men aner ikke mengden i forhold til bakepulver... Ellers finnes det mange sjokoladekaker som ikke skal ha hevemiddel, da blir det sånne deilige klisse-kaker :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.. HAAAAAAAAAAAAAAAAA. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! DEN KAKA DER VIL IKKE JEG SMAKE PÅ tÅRNFRID:-)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Pokker heller.... ER IKKE DU PÅ JOBB, DIN FJOTT??? Kaka står i ovnen og ser uforskammet lekker ut, regner med at smaken også er fortreffelig (bør vel smake på den selv før gjestene får servering, men kan vedde på at den blir knallbra!) Du hadde aldri fått smake på mine hjembakte mesterverk heller, bolla. Kake er noe du har legens ordre om å holde deg unna i enhver anledning!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Hør her din ufordragelige kjøkkenterrorist, at de kokkekunnskapene dine har vi pratet om før. Aldri i verden om at jeg ville ha satt tennene i den kaka der før eventuelt mattilsynet og Folkehelseinstituttet har godkjent både deg og kjøkkenet samt kaka:-) At du sitter her å prøver å smiske deg frem som en emminent baker tror jeg INGEN og da mener jeg ABSOLUTT ingen her på kranglesiden vil ta for god fisk. Du får heller jage naboen din ned på COOPen for å kjøpe noe som er ferdig og nybakt i forige uke:-) Vet du sitter der litt i harnisk nå, men ikke la sinne ditt gå ut over kjøteren eller støttekontakten din som tross alt IKKE krerver kake fra deg vennen:-)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Yppert, med tanke på dine fremtidige "date" med både kvinner og menn, så annbefaller jeg deg heller å be om oppskriften =) Mulig du trenger det når kroppen ikke holder formålet lengere=)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Ha den oppskriftten fra joikabolleekspressen og livstidsmedlemet fra Leiv Vidar pølseklubb har jeg INGEN tro på... Dessuten så raser kiloene bare jeg tenker på at hun har kasseroller eller en stekeplate forran seg...urggghhhhh:-)
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 Bare til informasjon din lille dott, så ble kaka en dundrende suksess! Det er ikke en smule igjen, så bare tørk bort blandingen av sikkel og sur krem på boks som henger i klaser ned fra haken din, jeg sa jo at du ikke fikk smake! At du er en smule aggressiv pga sukkerabstinenser bør du jo ikke la gå ut over en søt og snill person som meg, du får ikke smake uansett! Husk legens ordre, så vil livet ditt bedre seg, sakte men sikkert. Hold ut! Angelica: Av overnevnte grunn får ikke Dr.Yppert oppskriften uansett hvor mye han maser, jeg vil ikke bidra til at mannen sprekker og går bort fra dietten sin
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #12 Skrevet 21. juni 2007 Hør her tjukka... Den E-colibomba som du serverte i går forårsaket mest sannsynlig akutt diarre og oppkast hos tilsynspersonalet som kom for å sjekke forholdene hjemme hos familien Tårnfrid... At det ikke er flere smuler igjen forstår jeg godt, da den store bakteriekollonien som befant seg på kakefatet mest sannsynlig har formert seg kraftig via kakesmulene:-) At du sitter her å skryter på deg bakeferdigheter blir jeg direkte syk av... for å si det mildt!!!! Ikke rart at folk i øst og vest sender beskymringsmelding til Mattilsynet angående dine kokkeferdigheter.... Så hold deg heller til ferdigvarer vennen... Det sparer et trangt helsebudjett for mange kroner i løpet av året:-)
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 Hehe... si meg en ting, vennen... Har du noensinne tenkt å la meg få siste ordet i våre diskusjoner her inne? Staheten din er jo jaggu meg verre en min, og det skal mye til! Kjøpekaker fra dagligvareforretninger kommer ikke i hus her, det smaker jo kreft av alle sammen! Selv om du ser på kjøpekaker som et egnet substitutt for hjembakst, betyr det ikke at jeg har samme mening som deg. Mattilsynet ville gitt meg medalje og diplom dersom de hadde smakt på gårdagens kake, selv om jeg måtte vike fra oppskriften en smule. Så det så!!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #14 Skrevet 21. juni 2007 Jasså.. så du har instalert deg i sofaen med den utrangerte PCn din for å sitte å kverulere med meg i kveld:-) Late kjærring... Ser forøvrig at du har opplyst de andre at du sover på sofaen også...hehe.. dette har jo jeg visst om lenge vennen:-) Det er tre grunner til det!! 1.. du snorker som en gris og får ikke ligge i samme etg, som samboen din for at du vekker alle med de KOLS-liknende gryntelydene du gir fra deg når du sover:-) 2. At du sover på sofaen er også for at du er for lat til å forflytte deg rundt i huset, så sofaen og kontorstolen din er fast tilholdsted for deg:-) Nr. 3.. urrrrgghhhhh har noe med mat og bamsemums å gjøre. skal ikke ta for meg den her i kveld:-) Så det så....
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 Faen heller... da var vi i gang igjen! Jeg har selvfølgelig ikke hatt tid til å klistre meg foran pc'n i kveld heller, i motsening til deg har jeg alternative akiviteter å holde på med på kveldstid, vet du! Ja, jeg sovnet på sofaen i går, men bare pga utmattelse av å oppvarte gjester i tre dager. En ting skal du imidlertid ha klart for deg: jeg snorker aldri! At du kun har erfaring med å dele soverom med ymse KOLS-tøser er bare din egen uflaks, vennen. Du vet, det finnes damer som ikke bærer rundt på oksygentank også. Prøv en slik neste gang, tror du vil ha godt av litt nye erfaringer Du ymter frampå om bamsemums igjen, ser jeg. Som sagt tidligere gir jeg deg ikke søtsaker av noe slag. Legen din har jo satt en stopper for sukkerinntaket ditt, og jeg råder deg til å følge hans ordre! Nå er det natta, men lover å svinbanke deg på den andre tråden i morgen
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #16 Skrevet 22. juni 2007 hahaha.. de alternative aktivitetene du styrer med på kvelden er å sitte med føttene i eddiksbad i den billige massasjebøtta fra Europris kun for å kvitte deg med fotvorter og sopp:-) Resten av tiden bruker du til å prøve å få ut vakumet fra den overdimensjonerte rævva di som har satt seg fast i sofaen:-) Angående kalloriinttaket ditt på kvelden så bør du vurdere litt nytenking innen kosthold og kokkekunst... Dessuten så skal du få igjen for at du ga meg juling på den andre tråden tjukka:-)
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #17 Skrevet 22. juni 2007 Selvfølgelig ga jeg deg bank på den andre tråden, jeg holder da alltid det jeg lover! Mine alternative kveldsaktiviteter skal du egentlig være glad for at du ikke vet så mye om, misunnelsen ville tatt livet av deg At du sitter fastgrodd på hybel'n kveld etter kveld, drøvtygger en seig blanding av bamsemums og punsjruller, og skyller den kvalme røra ned med Melange flytende margarin er jo trist i utgangspunktet, så jeg skal la være å vri kniven rundt i såret med å gi deg detaljer om hva jeg fordriver tiden med Ha en fortryllende aften, smørbukk!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #18 Skrevet 22. juni 2007 Hør her slugga... Den sildtønna du kjøpte på loppisen for 28 kr og som du bruker som badestamp er ikke akkurat noe jeg misunner:-) At du sitter i den balja som oser sursild å lirer ut av deg orginale massasjebobler fra fisringen er ikke noe vi gutta tenner på:-) Dessuten så bruker vi ved til å varme opp vannet å ikke slik som deg som tisser i vannet for at du er for lat til å fylle i varmtvann gang på gang:-) Forøvrig så lurer jeg på om du skifter vannet i det hele tatt:-)
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #19 Skrevet 23. juni 2007 Ok... du hinter på nytt igjen om å få meg med i badestampen din, ser jeg. Som sagt tidligere kommer det ALDRI til å skje! Vil ikke sitte i en badestamp med Dr.Yppert's kjønnshår, avrevne tånegler, navlelo på størrelse med kattunger og danglebær som kan forveksles med kongler flytende i vannskorpa sammen med den oljelignende fetthinnen bestående av gammel brylkrem, sårsalve og svette. At du fyrer oppunder denne herlige blandingen med ved hjelper heller ikke på inntrykket. Men du skal ha honnør for at du ikke gir deg med maset ditt, viljestyrke er en god egenskap tross alt
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #20 Skrevet 23. juni 2007 Jasså.. så du sitter her og hetser meg på de sene nattetider?? Her snakket vi tross alt om dine bakekunnskaper og du har vendt om hele tråden til å se ut som et gammelt opptak av reisesjekken på TV Norge:-) Jeg sa bare enkelt at jeg ALDRI ville smakt på den klatten du kaller kake da jeg er mest redd for at hele sjokkokaka di hadde sett ut som en kuruke som var pyntet med hundehår og flass!! Jeg liker faktisk å vite at den som serverer meg mat vennen er kvallifisert til dette..hehe.. Slapp helt av angående sildetønna di:-) Jeg er ganske sikker på at jeg hadde stoppet opp 30 meter før jeg kom frem da et motbydelig syn samt en utrolig stank hadde slått meg over ende:-) Men du skal ha stor respekt for at du prøver å innynde deg hos alle de andre lettlurte fjolsene her inne:-)
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #21 Skrevet 24. juni 2007 Selvfølgelig ville du ikke "smakt" på kaka! Lille venn, å smake betyr å forsyne seg med et enkelt kakestykke eller to. Du ville alldeles ikke bare tatt en smakebit, du ville stupt med hodet først rett i kakefatet mens du knurret og glefset vilt rundt deg som en rabiesbefengt Rottweiler med frådende kjeft mot alle andre som faktisk prøvde å "smake", i ordets rette betydning Dersom du skulle oppdaget meg i en badestamp (selvfølgelig rent hypotetisk, siden jeg ALDRI noen sinne kommer til å befinne meg i en slik), ville jeg vært i regelrett livsfare. Du ville løpt så fort de bleke, åreknute-dekorerte beina dine kunne bære dine 240 kg, veltet deg opp i stampen for å tafse på meg med de fettete Leiv Vidar-stubbene du har ytterst på hendene dine. Alt vannet i stampen hadde selvfølgelig måttet vike på grunn av ditt enorme kroppsvolum, og lille, vakre og yndige meg ville selvfølgelig blitt klemt ihjel under vekten av sumobryterkroppen din. Så jeg syns faktisk det er onsdkapsfullt av deg å fantasere om meg sittende i en badestamp, du ønsker vel ikke at jeg skal få en slik skjebne, vel?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #22 Skrevet 25. juni 2007 haha.. ikke rart at fråden ville stått ut av munnen med den kaka du hadde bakt:-) Oppkast og slimdannelse skyldes ikke grådighet vennen, men hva kaka inneholder:-) Du prøver deg på nytt å lokke meg ned i den sildtønna di ser jeg!!! Tårnfrid.. dette burde du virkelig snart forstå at JEG VIL IKKE OG KOMMER ALDRI opp i tønna sammen med deg:-) Du gir deg jo ALDRI med det evindelige gnålet ditt!!! Jeg består av en muskelmasse fri for fett på 86 kilo vennen.. jeg vet du ville drept bare for å se på den kroppen en liten stund, men spar de uskyldige menneskene som står i veien for deg vennen:-) Du er så desperat på mannfolk at jeg mest sannsynlig ville blitt klemt i hjel av og spist levende av deg... Du ville spist meg som en kylling, med grådig og sykt blikk i øyne og i flodhestkjeften:-) Du vil vel ikke at jeg skal lide en slik skjebne vennen?:-)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #23 Skrevet 25. juni 2007 Jeg snakket da ikke om oppkast vennen. Men du har helt rett, fråden din kom jo som et resultat av innholdet til kaka, siden den var så fantastisk god. Bra analysert, tjukken! Hør her, Delphiasmørspiser'n min! Denne idéen om meg og deg i en badestamp er det DU og DU ALENE som har kommet opp med! Jeg har jo sagt gang på gang at fantasien din aldri vil oppfylles! Hadde du ikke vært min klient og i tillegg sett ut som Johnny Depp ville jeg kaaaaaanskje latt meg overtale, men overhode ikke når du ser ut som en lett blanding av Knut Borge, Moskva-Marit, Bjørn Eidsvåg og fanden sjøl Badestamper er ikke min greie, vennen. Slik er det bare! Uansett vil du og jeg aldri ha annet enn et profesjonelt forhold, jeg blander ikke jobb og privatliv
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #24 Skrevet 26. juni 2007 sI meg Tårnfrid..kan du ALDRI gi deg med å prakke på meg disse hersens baketrådene dine!! Jeg prøver tross alt å ha et normalt syn på sunt kosthold, men mister selvfølgelig matlysten med dine evindelige middagstråder og kaketråder. Ha det klart en gang for alle:-) Du kan ikke lage mat, du er en analfabet på kjøkkenet samt at det eneste som holder liv i deg og den skabbete kjøteren din er joikaboller og junkfoodekspressen med topping av Leiv Vidar fettfylte pølsesnabber.....for å ikke glemme den berømte bamsemumsposen til dessert!!! Jeg forstår ikke dette med badestamphysteriet ditt..Nå har det seg slik at den annonsen du satte inn i Det Nye sist uke hvor du annonserte: "litt" overvektig dame under 30 søker badeglade menn fra 50+ som elsker badestamper,matlaging og skotthyll. Må være glad i rævkrok og hundeutstilling samt sofakos da min anatomiske kroppsbygning krever dette" Tipper ikke du fikk så mye svar på den annonsen vennen, men jeg er laaaaaaaaaaaaaaaaangt fra 50+ så du burde nok holde deg til Kautokeinos prostata, joik og gammeldansforening.. Ps. Jeg fletter heller ALDRI jobb og privatliv:-)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #25 Skrevet 26. juni 2007 Hør her, lille tjukkasen min, du vil ALDRI miste matlysten! Om du satt godt plassert nedi en septiktank med avføring opp til halsen, ville den brune massen du var omgitt av kun vekket det enorme sjokoladesuget ditt Jeg vet jo at du forsøker å ha et godt kosthold, problemet er jo at din definisjon på et godt kosthold ikke samsvarer med et SUNT kosthold Med godt kosthold mener du alt som smaker søtt og godt, og middager så rike på kalorier at selv McDonalds-slavene ville blitt kvalme av dem! Rullekake dekket av ribbefett og Toros bernaisesaus er ikke en sunn middag, selv om du syns det smaker fantastisk Kjøkkenkunnskapene mine overgår det meste, vennen, det var faktisk jeg som tipset Arne Brimi om "sjalottlauk" og Ingrid Espelid Hovig om persilledusken Forresten, tørk fråden bort fra haken din, er du snill. Jeg ser helt herfra at all denne matpraten vekker Rottweiler'n i deg, og det skal vi ikke ha noe av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå