Gå til innhold

EK78?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Oss går det veldig bra med. De vokser og koser seg i magen. Kjenner det begynner å bli tungt og sover lite på natta, men uten andre plager som bekkenløsning osv skal jeg ikke klage. Begynner å bli ferdig med rommet deres også og skal snart ta frem litt babyklær å vaske, det blir kos :)

Hvordan går det med deg og jentene dine??

joda, går fint med oss.. her er det ikke noe barnerom på gang, det får rett og slett vente til etter de har kommet. Har funnet ut at ting taes veldig mye mer på sparket nå enn med førstemann, så her har de allerede fått klengenavnene lut og kaldtvann. :-) men det ordner seg nok tenker jeg.. Ellers er jeg begynt å gå til kontr hver uke, det syns jeg er litt pes.. Hvordan er det med deg, går du også veldig ofte til kontroll?

Bra kallenavn det... ;-) hehe... Synes det med navn er litt vanskelig, vi sliter litt, men blir vel enige tilslutt. Det er jo ikke no hast. Det har ikke vært no tegn til at de skal komme enda.

Jeg går til kontroll annenhver uke, det synes jeg egentlig er greit når jeg har kommet så langt. Betryggende! Men går til jordmor også innimellom, skal dit i morra, og da synes jeg det blir litt ofte, så lurer på å droppe det.

Tida går så fort. Gleder meg veldig til å møte dem, men håper for all del de holder seg i magen en god stund til. Det blir spennende å se om vi ender på sykehuset sammen!!

Nei, tror det er ganske greit. Og du er jo heldig at de sjekker den hver uke, så skulle det bli no fare blir du vel lagt inn.

Livmorhalsen min har vært på 5 når de har målt og det er jo veldig bra. Skal på UL igjen til torsdag så da sjekker de vel igjen. Synes det er betryggende. Sjekker de den frem til uke 32 eller lenger?

Ønsker heller ikke prematurfødsel, men foreløpig ser det bra ut. Blodtrykk og alt har heldigvis vært bra hele tida.

Har du fått kjøpt senger?

Annonse

ja, nå er det i boks:-)

Vet ikke hvor lenge de måler den jeg? jeg skal også på siv på torsdag, når har du time? bt mitt var litt høyt forrige gang, men det var etter at hun hadde sagt at urinprøven ikke var helt bra.. kan være det som gjorde utslaget? håper det.. har vært til ekstra kntr hos lege etter det, og da var alt fint..

Har time kl 13. Du da?

Urinprøven min har også hatt litt utslag, men bt er topp så det har ikke vært noe å tenke på. Ble sendt til ekstra kontroll hos legen en gang, og da var det godt å høre at alt var normalt. Man blir fort litt ekstra bekymra.

Vet du ca hvor store jentene dine er? Gutten min var rett under 1300g sist (ca 14dg siden) og jenta rett under 1200g. Det sa de var vedlig bra så blir spennende å se hvor store de er nå.

Hei, hvordan gikk det idag? Var litt usikker, men var du inne rett før meg hos han legen?? Hadde liksom ikke noen kjennetegn å gå etter, men han sa han hadde sett på tvillinger rett før meg også. Og hun andre som satt der hadde ikke så stor mage... ;-)

Her var alt bra, de er i underkant av 1500g, så de vokser bra :-). Ikke rart det begynner å bli tungt...hehe... Håper alt var bra med deg og jentene også!

Annonse

Ja, jeg tror kanskje det var meg.. Jeg var hos en eldre mann? syns han var bare sur og sær jeg:-) men det er kanskje bare jeg som er vrien.. Alt sto helt fint til med begge jentene mine ja.. fikk ikke vite noen estimert vekt på de i dag, da han syns det var bare tull å regne ut det så ofte som hver 2 uke.. men det var god flow i navlesnorene, og hodeomkretsen var fortsatt midt i det grønne på kurven. Ikke noe tull med urin eller bt heller, så det var flott! Var det du som hadde med deg mammaen din? Hadde det forrige gang jeg, og er veldig glad for at hun ikke var med i dag til den mannen:-)

Hehe... ja da var det deg... Jeg hadde med mamma, hun har aldri vært på UL før og gledet seg veldig. Jeg ble skikkelig skuffa da jeg så det var han... din beskrivelse synes jeg stemmer bra. Eller så bare er han sånn. Da jeg var der for 4 uker siden, hadde jeg med søstra mi, og da var han værre. Håpet derfor veldig på at det ikke skulle være han nå. Han tok seg kanskje litt sammen siden mamma var med. Hun fikk ihvertfall sett litt. Tror ikke vi skal ta han så høytidelig. Så lenge alt er bra, er det det viktigste. Nå er det 2 uker til neste gang, og jeg kan jo håpe det ikke er han da... :-)

jeg skal også om to uker.. 12.07.. klokka 14.20 eller noe deromkring.. Neida, han mener nok ikke noe vondt med det. han er sikkert bare sånn.. men ingen av de andre er jo sånn. Og dette med at han skal sjekke livmorhalsen med fingerne???? Hva er det for noe tull? Er det noe han syns er ok det eller? Syns det er ganske ekkelt jeg egentlig!

Jeg skal 11.30 den 12 juli. Jeg reagerte også på at han brukte fingrene første gang, men han er visst en veldig flink gyneokolog har jeg hørt... ikke at det hjelper hvordan vi føler det men... Det er vel kanskje mulig å spørre om han kan gjøre det som de andre (hvis man skulle møte han igjen)?? Men jeg har heller ikke vært borti noen som han der, og jeg vet flere som har møtt på han i ulike sammenhenger og vi er ikke de første som reagerer.

• 2 uker senere...

Hvordan gikk et med deg på kntr i dag? Håper alt var bra??

Jeg var så heldig å få samme gynekologen som sist;-) men det gikk greit.. jentene veier nå 1800 gram hver og vokser fint.. livmorhalsen er blitt noe kortere, 2 cm.. det er vel egentlig litt lite?? Vet ikke jeg, men han sa at det ikke var noe å bekymre seg for... Er veldig nysgjerrig på hvordan var med deg og dine!

Hei

Det gikk veldig bra på kontrollen. Hadde samme som sist jeg også, men denne gangen var han faktisk ganske hyggelig. (Kanskje han skal begynne ferie snart.... hehe...) MEn alt var heldigvis bra. Jenta mi veier også rundt 1800g, mens gutten er litt større, nærmet seg visst 2000g. Det er vel bare ca mål, men syns det høres veldig bra ut jeg. Livmorhalsen min var også litt kortere nå, ca 3 cm... men han sa det samme til meg, ikke no å bekymre seg for, så får prøve å stole på han... Han sa det ikke var no tegn på at livmortappen holdt på å gi etter og det var det viktigste etter som jeg skjønte.

Men det er vel tegn på at vi nærmer oss!! Er jentene dine eneggede??

Ja, det er vel sikkert et tegn på at det nærmer seg! Litt skummelt syns jeg:-)

Mormunnen var visst lukket sa han, og det var det viktigste? Ikke vet jeg.. vi får bare stole på at han vet hva han snakker om.. Vi vet ikke om de er en- eller toeggede, for de kan i prinsippet være begge deler. De har hver sin fostersekk og morkake, men det kan visst eneggede også ha, hvis de deler seg innen ti dager etter befruktning.. så det blir spennende å se når de kommer ut!

Jeg synes også det er litt skummelt...det nærmer seg fort og det kan forsåvidt skje når som helst, uten at jeg har noen kontroll over det.... Merker at det begynner å bli veldig tungt og jeg orker ikke på langt nær så mye som jeg skulle ønske, sover dårlig om natta og har endel kynnere. Har også vært plaget av kramper i beina/hoftene- fryktelig vondt!! Har fått tak i en krem nå som jeg håper skal hjelpe. (Sorry, litt syting.... MEN jeg håper jo de holder seg i magen ihvertfall 4-5 uker til. Plutselig går vi fra å være en familie på 3 til en familie på 5.... vi gleder oss veldig også;-). Og det skal bli deilig å føle seg litt lettere i kroppen...

Er du plaget med kynnere eller kramper eller annet?

hehe. ja, jeg kan kjenne meg litt igjen:-)

Syns egentlig det går ganske greit, men det å bøye seg ned hvis noe faller på gulvet, er en heldagsjobb! Ellers er jeg mest plaget av kramper i hoftene på natten, de er vonde! og for ikke å snakke om halsbrannen:-) Men det er egentlig mest om natten jeg har plager, om dagen syns jeg stort sett at det går fint. Men orker jo ikke akkurat mest lenger da. I dag har jeg vært og handlet inn litt på salg, og da var det mye kynnere etterpå. Men jeg har forresten veldig vondt ,ehh, hva skal jeg si, midt mellom beina. Er det bare meg, eller er det normalt? Kan ikke huske jeg hadde noe sånt sist jeg gikk gravid?

Ikke lenge til neste kontroll nå... ukene går fort!! Er spent på hvordan det ligger an. Synes magen har synket litt de siste ukene....

Jeg har ikke merket no til vondt mellom beina. Det hørtes ikke veldig behagelig ut, vet ikke hva som er vanlig, men ville spurt på neste kontroll hvis du ikke går hos jordmor.

Plagene mine, kramper o.l er også verst på natta, men det går jo ut over nattesøvnen og det er slitsomt. Ellers er jeg også stort sett i fin form. Leste et sted at det var en fin forberedelse til de kommer, blir vel ikke altfor mye søvn den første tiden da heller...

Blir spennede å se fremover hvor lenge vi er her inne begge to ;-) (m barn i magen...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...