Gå til innhold

EK78?

Gjest

Anbefalte innlegg

ja, det blir spennende.. føler at det nærmer seg veldig nå ja.. Jeg har time på torsdag kl 9.00.

Spurte hos jm om vondtene mellom beina:-) og hun mente på det var åreknuter.. Hun garanterte at de ville bli borte etter fødsel. Det håper jeg virkelig, hvis ikke blir vel sexlivet stusselig her i gården:-)

Magen min har også sunket endel den siste tiden, virker nesten mindre på en måte. Blir spennende å høre hva de har å si på siv. Men de måler vel kanskje ikke livmorhalsen lenger nå?

Fortsetter under...

Han legen sa at det kunne hende de sjekket livmorhalsen neste gang også, men at det ikke hadde så mye å si lenger.... Jeg har time 12.40. Så skal vi på omvisning på føden på kvelden. Har dere vært det? Vet ikke helt om det er så viktig, men det har jo blitt helt forandret siden sist vi var der, så tenkte det var greit.

Har du spurt om hva du skal gjøre hvis vannet går hjemmet?? Til meg sa han at det bare var å komme inn på egenhånd uansett, men andre her inne har fått beskjed om å legge seg ned å ringe så sender de sykebil... Blir litt usikker...

nei, vi har ikke vært på omvisning.. vi tenkte det ikke var så viktig. klart det er blitt forandret siden sist, men regner ikke med at det er så viktig for oss akkurat hvordan det ser ut der den dagen tvillingene melder sin ankomst.

Jeg fikk samme beskjed som deg, hvis vannet går hjemme er det ingen grunn til panikk, bare å komme seg til sykehuset relativt raskt på egenhånd.

;Men jeg har lurt litt på hvordan det er hvis jeg får veer jeg, sånn i nær fremtid mener jeg.. Skal man da reise inn fortest mulig slik at de kan forsøke å stoppe fødselen, eller er det "greit" å gå i fødsel nå? i såfall er det jo ingen vits i reise til sykehus med en gang man kjenner tegn til noe, for ting kan jo fort ta litt tid?

Jeg har fått beskjed om å komme inn med en gang jeg merker det er igang. Man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta, og de vil gjerne følge opp best mulig på begge to. De gjør ikke noe for å stoppe en fødsel nå tror jeg. Litt skremmende egentlig, det beste er jo at de venter noen uker til, så satser på det... :-).

Jeg ventet lenge hjemme sist, orket ikke tanken på å bli sendt hjem igjen og måtte frem og tilbake, men regner med at oppholde blir litt lenger denne gangen. Får ta det litt som det kommer tror jeg. Vet jo ikke om det starter som forrige gang heller, men får bare stole på meg selv når den tid kommer!

Lykke til i morra!!!

heisann! hvordan gikk det i dag? Litt deilig med en annen lege enn sist syns nå jeg, han hadde kanskje ferie han vi pleier å ha? Jeg fkk også beskjed om at jeg skulle komme med engang det var tegn til at fødselen var i gang.. Blir nok som du sier, at man må ta det litt som det kommer når dagen er der.. Vanskelig å vite hvordan man opplever det før man er der.

Hvor mye var estimert vekt på dine i dag????? Ble litt satt ut jeg, over hvor mye de angivelig skal ha vokst siden siste kntr...de ble estimert til 2800 gr hver i dag.. Syns det var voldsomt?! Hadde vært veldig betryggende hvis dine er like store:-)

Ja, han har nok begynt ferie han andre. Sikkert derfor han var så hyggelig sist....

Jeg må si jeg ble litt lettet nå. Mine er også estimert til å være rundt 2700-2800g, og jeg ble litt paff. Trodde ikke helt det var mulig å vokse så fort, men er de noe i nærheten så er jo det veldig bra!!! Ellers var alt bra. Han sjekket ikke livmorhalsen, det mente han var unødvendig for om fødselen skulle starte nå ville de ikke gjøre noe for å stoppe den. To uker til neste kntr, og jeg håper jeg kommer dit, men ikke at de legger på seg 1 kg til de neste to ukene... puh...

Annonse

Fikk akkurat samme beskjed jeg også.. Håper vi klarer å ruge noen uker til.. det er vel uansett det beste.. MEN jeg ønsker meg vel ikke egentlig en fødsel der tvillingene veier over 4 kg hver.. Så de trenger vel ikke legge på seg fullt så fort de neste 14 dagene..

Hadde egentlig forventet at tvillinger ville ligge litt lavere enn enlinger på vekstkurven jeg? Det virker jo ikke egentlig å være tilfellet for hverken deg eller meg?

Hvordan opplevde du omvisninga på føden forresten? Litt nysgjerrig vet du.. Jeg har hatt noe sinnsykt med kynnere eller modningsrier eller hva det nå er de siste dagene, har du noe sånt? Syns de blir verre og verre for hver dag, men de kommer uregelmessig da.. og jeg kjenner ingenting til de i lange perioder, er verst om kvelden egentlig.. men tror hver kveld at nå, nå er det noe på gang.. men det er jo ikke det da.. heldigvis burde man vel kanskje si, for det er jo best om de blir inne litt til.. men jeg er så utrolig lei! Den følelsen har kanskje du og?

Håper ellers alt står fint til med deg og nurka:-)

Omvisninga var helt grei... kunne sikkert droppa det, men fikk sett hvordan det ser ut på nye føden, og det er jo dit vi må. Ikke veldig spennende... men hadde et par spm så det var greit.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Har mye kynnere jeg også, innimellom ganske vonde og det kjennes nesten som jeg har nedpress... skikkelig ubehagelig, så tenker jeg at nå...nå er det igang...endelig... men nei, de vil nok vente litt til. Vet jo at det er det beste, men jeg er også skikkelig lei nå. Alt er tungt og slitsomt... Har kynnere både dag, kveld og natt... men det jo verst hvis jeg har vært litt aktiv. Begynner ihvertfall å bli klar for at de skal komme, selv om det er litt skremmende også. De sier jo at det ikke er no farlig for dem lenger. Blir spennende å høre hvor mye de tror de har vokst neste gang... sier de rundt 1 kg til tror jeg at jeg svimer av... :-)

ja ikke sant? Hvis de på torsdag sier at, jo nå tror vi de veier rundt 3800, da får de vær så god å sette det i gang eller noe.. herregud, de skal jo ut og??? Datteren min veide 3790 når hun ble født da, men hadde liksom regnet med at disse to skulle være betraktelig mindre:-) Blir spennende å se når de kommer, om de virkelig er så store som de sier, eller om de har bomma helt!

Ja, jeg er veldig spent på hvor store de er når de kommer. Kjenner flere som har fått beskjed om at de får store barn, og ikke fått det. Ei venninne tok UL samme dag hun fødte, fikk beskje om at jenta ville veie rundt 3800g, men hun var bare litt over 3100g...hmmm...

Gutten min veide 2930g, og jeg trodde ikke jeg ville få to som var mye større enn det...

Vet du hvordan de ligger? Tv1 har ligget med hodet ned de siste gangene og han sa sist hun nok ikke ville snu seg... håper det stemmer... Håper på en grei, vaginal fødsel jeg. Vet du hva det blir på deg eller hva du ønsker?

Tv1 har ligget med hodet ned de siste gangene, så vi håper at hun fortsetter med det. Tv2 varierer litt mellom hode- og tverrleie, men det er visstnok ikke så viktig hvordan hun ligger.

Håper på en vaginal fødsel jeg også.. Jeg har tidligere jobbet på kirurgisk avd, ikke på tbg men uansett, så jeg har et noe ambivalent forhold til operasjoner:-) Forrige fødsel gikk fort og greit uten smertestillende eller noe, så jeg lurer veldig på hvordan det blir denne gangen. Er egentlig veldig skeptisk til epidural og jeg da, har du noen erfaring med det?

Ønsker egentlig at alt går like fort som sist, slik at de ikke rekker å vurdere det engang.. Men det viktigste er selvfølgelig at fødselen er tryggest mulig for barna, så jeg vil nok sikkert bøye meg for det de anbefaler på føden:-)

Jeg er nesten mest redd for at jeg må ta keisersnitt jeg, ønsker absolutt ikke det. Kjipt å gå hjemme med to nyfødte og en på snart 3 år og ha et sår som skal leges så man ikke kan løfte eller noe... Og de sier jo at det er det beste for mor og barn å at alt skjer av seg selv, så sant alt er bra.

Jeg var ganske bestemt på å ikke ha epidural eller no annen form for smertestillende med førstemann, og det gikk greit. Selvfølgelig vondt, men ønsket det samme denne gangen. Etter å ha pratet med flere på sykehuset som alle anbefaler epidural blir det nok det denne gangen.

Har forresten lagt deg til msn, vet ikke om du har sett det....

Annonse

ja, det har jeg sett;-) Eneste som er litt synd da er jo at vi vel tydeligvis aldri er på nettet samtidig:-)

Jeg har også blitt rådet til epidural, så det blir jo sikkert det.. Er bare litt engstelig med tanke på at jeg er en av de mange som har tatovering på korsryggen, og det skal jo visstnok ikke være så heldig.. men de vet nok helt sikkert hva de driver med på sykehuset, så jeg trenger nok ikke bekymre meg egentlig.. Er bare det at nå om dagen går jeg rundt og bekymrer meg utrolig for alt mulig, og det er ikke noe jeg vanligvis gjør! Er litt slitsomt egentlig:-) I tillegg har jeg blitt sinnsykt hoven i beina den siste tiden, og det plager meg jo litt.. hehe.. Er jo da selvfølgelig helt sikker på at det må være sv sk forgiftning jeg da.. Men det er det vel sikkert ikke.. Får vente til torsdag, så får jeg nok svar tenker jeg.

Så du var på msn ista, men rakk ikke ta kontakt.

Jeg har laget et nytt innlegg her å spurt om noen vet noe ang tatovering og epidural. Jeg har nemlig også det på korsryggen, og jeg har hørt det samme. Hadde egentlig glemt det... Skal spørre til torsdag, litt greit å vite dems synspunkt her på sykehuset. Eller har du spurt??

Det er jo en veldig spennende tid vi går i møte. Kjenner nervene er der mer enn første gang. Jeg liker vanligvis å ha litt kontroll på ting, men nå føler jeg meg ganske tilsidesatt på en måte... det kan jo faktisk skje når som helst nå. Og jeg gleder meg så til å møte dem og få det overstått, samtidig som de kan vente litt til...

Har også hovna opp i beina og hendene, de er ganske så stive og det er ubehagelig. Tror det har med tyngden vi bærer på og varmen. Men jeg klør endel på kroppen også, og det bekymrer meg litt ifht lever.. har hørt det kan være farlig. Håper de kan sjekke det til torsdag. Det er jo ikke nødvendig at vi skal gå å bekymre oss for mer enn nødvendig. Og nå er vi jo så nære, så vi vil jo bare det beste for nurka våre :-)

Nei, jeg har ikke spurt om dems synspunkt på det på sykehuset.. Har egentlig ikke tenkt på det. Har jo virket som om det er så lenge til det evt er aktuelt på en måte. Men nå er vi der.. Snart ihvertfall. Syns det bare er utrolig skummelt jeg.. Syns også kynnerene har blitt utrolig vonde nå de siste dagene?! Er det normalt? Har liksom hørt at kynnere ikke skal være vondt jeg da.. men enten så er jeg utrolig pysete, eller så er det bare tull?

Jeg kom meg aldri på kontroll på torsdag. Vannet gikk plutselig på mandag 7 aug. på kvelden. Fikk nesten litt panikk... har jo sagt at jeg var ganske klar, men da ble det litt skremmende. Men alt gikk fint. Vannet gikk ca 21.45 og da var det rett inn på sykehuset. Det gikk ganske fort etter det. Lille Emma var ute 02.57, kom med hodet først, veide 2300g og var 43cm. Theodor kom 9 minutter seinere, 03.06 og veide 2305g. Han kom med rumpa først og de ville ikke rette ut beina å måle. Men tror han er ca like lang. De var friske og fine begge to, men det har tatt litt tid å få igang spising så de har vært på nyfødt intensiven. Vi kom hjem idag, utrolig deilig;-) . Så jeg kan vel si at den vekta de tippa på sykehuset sist (2700-2800g) var ganske feil.

Jeg fikk epidural, men anestesilegen som satte den ble ikke veldig fornøyd da hun så tatoveringen. Det gjør det bare litt vanskeligere, tror ikke det er noe annet. Synes ikke det funka så bra før helt på slutten, så jeg tok mest lystgass... helt greit.

Nå skal vi kose oss hjemme og prøve å få litt rutine etterhvert. Er ganske trøtt og sliten, men lykkelig tvillingmamma/trebarns mamma :-)

Hvordan går det med deg? Og hvordag gikk det på siste kontroll??

jøssameg!!! GRATULERER!!!

Gjett om jeg skulle ønske det var meg?! hehe.. Joda, jeg har det fint jeg. BT begynner å bli ganske høyt, og jeg har lagt på meg 10 kg (sannsynligvis kun vann) på 14 dager, så jeg føler meg lekker:-)

På siste kontroll hadde jeg verdens søteste gynokolog, fikk gått gjennom alt jeg har lurt på og følte at hun faktisk tok seg tid. det var hyggelig. Begge tvillingene ligger nå med hodet ned, og de skal angivelig være over 2500 gram begge to. Det var visst det viktigste sa hun.

Gleder meg veldig til å bli ferdig, og slippe å gå rundt med denne enorme magen:-)

Lykke til videre med begge to!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...