Gå til innhold

Hvor lenge etter at man har drukket alkohol kan man amme??

Anbefalte innlegg

Gjest Meg & Maria 18.04.07
Skrevet

Skal i utdrikningslag og har tenkt å ta litt vin. Men hvor lenge etter inntak kan man amme igjen? Må vel pumpe ut alkohol-melka eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kjørbar er du ammbar. Man regner vel 3timer etter siste drink. Husk at du ikke kan drikke shots eller bli full, da kan utdrivingsrefleksen bli borte!

Skrevet

Jeg har en sønn på 8 uker, og jeg var på utdrikkningslag på lørdag.... Jeg sluttet å drikke ca kl 01, og ammet gutten min igjen kl 14 neste dag. Gikk helt fint det:)

Du trenger ikke pumpe ut "alkohol-melka" som du kaller det:) Alkohol-nivået i melken synker i takt med promillen i blodet ditt, så eneste grunn til at du bør pumpe deg er dersom du får ubehagelig spreng.

Ellers så er en liten tommelfinger-regel at du venter omtrent 10 t etter siste drinken før du ammer igjen.

Skrevet

Det er ikke helt korrekt Expat. Etter en til to enheter, og da menes vin eller øl, (Ikke brennevin/drinker med sprit) må man vente i minimum tre timer. Ikke etter siste drink som kan være den ørti og førtiende... Melken inneholder samme promille som blodet ditt. Så det er ingen grunn til å pumpe og kaste melk annet enn for å unngå melkespreng. Når promillen er utav blodet er den også utav melken.

Barnet får mindre promille enn det du har, da melken først drikkes og deretter tynnes ut i magen. Er barnet under 6 uker bør du være veldig forsiktig med alkohol inntak.

Dersom du går for å drikke mye, noe som er helt greit, så vent med å amme til du kan kjøre igjen. Kan sikkert være lurt å pumpe for å lette på trykket. Melk som pumpes med promille kastes. Kos deg og lykke til :)

Skrevet

Vi sier jo det samme ;)

Alder til barnet så jeg fra nicket (det er mer enn 6 uker), helst skal man ikke ha mer enn to enheter innenbords av gangen pga utdrivingsrefleksen....

IKKE DRIKKE MYE PÅ EN GANG I AMMEPERIODEN!

Skrevet

OG ser nå at det med to enheter nevnte jeg i en annen tråd i dag, ikke her... oups...

Skrevet

ok.. da er vi jo enig :) Du skrev jo faktisk her at man kunne amme tre timer etter siste drink.. Kom kanskje litt dårlig frem.. hehe

Skrevet

Har faktisk ei som sliter med dette inne på ammedebatten i dag, har pådratt seg brystbetennelse og greier...

Så pass dere jenter, ikke drikk masse på en gang i ammeperioden!

Gjest Meg & Maria 18.04.07
Skrevet

Takk for svar! Jeg ble klokere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...