Gå til innhold

Hvor gamle var deres babyer da de begynte med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare litt på om 'alle' venter til 6 mnd, eller om det er mange som faktisk begynner rundt 4 mnd alderen? Dere må gjerne si om det var en spesiell grunn til hvorfor dere begynte akkurat da dere gjorde.

Nurket mitt er 4,5 mnd, og vi har ikke prøvd grøt ennå. Vurderer litt siden hun har blitt veldig urolig om natta de siste dagene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var 4mnd.. Men han har fått mme fra han var 2mnd, så da er det anbefalt å egynne med grøt fra 4mnd. Men når man ammer er det vel anbefalt å vente til 6mnd. Men om jenta di er stor og krever mye mat, kan en jo begynne med grøt etter 4mnd. Er jo bare å prøve, og se om hun blir roligere..:)

Skrevet

vi begynte da han var 4 mnd. Både for å venne magen hans litt på fast føde og for å gi han bedre nattesøvn

Skrevet

Min lille smurf var akkurat som din i samme alder. Begynte å våkne hele tiden på natten, og falt liksom ikke til ro. Vi begynte med litt kveldsgrøt, og hun sov mye bedre på natten. Brukte en stund på å komme opp i full porsjon, og enda lenger tid før vi begynte med flere måltider. Du kan jo prøve litt og se om det hjelper. Det finnes også de babyene som blir mer urolige av grøt rett før leggetid, så det er nok veldig individuelt.

Skrevet

Poden min begynte med maisgrøt en uke før han var 4 mnd. Nå spiser han en porsjon til kvelds og skal begynne å gi en halv porsjon om formiddagen også. Han er nå 20 uker.

Grunnen til at jeg begynte da han var 4 mnd var rett og slett fordi han ikke fikk nok med bare mm. Og nå er det det samme på dagtid også. Han krever mer enn jeg har å tilby. Og når barnet er passert 4 mnd og krever mer enn det man har av mm, eventuelt mer enn den gitte dose mme, så bør de gå over på grøt.

Poden min er forøvrig ekstremt aktiv og veldig stor. Ved 4 mnd målte han 70,5 cm og 8400g.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...