mammamaiken Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 hvordan er de nå? Har dere merket noe av penicilinen i etterkant? Har fikk snuppa antibiotika i en uke etter fødselen- intravenøst- og det virker som hun sliter så masse med magen! Det har nå gått ut over søvnen (tror jeg), og hun virker ganske plaga med magen. Skal prøve osteopat nå på fredag og kjenner jeg gleder meg til å prøve å få fikset opp i dette.
Honningmelon Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Vet ikke om det er dette du mener, men jenta mi fikk antibiotika da hun var 5 mnd. Det var flytende det da. Har ikke merket noe på henne i etterkant.
mammamaiken Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2007 var kanskje litt utydelig. Mener de som fikk infeksjon etter fødsel. de har jo så umodent tarmsystem da at jeg mener det kan gjøre store skader for de små magene...
Honningmelon Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Var det jeg tenkte du mente, ja :-) Men, som du sier, så har de jo umodent tarmsystem, så det kan jo hende det kan gå litt ut over tarmene. Har du hørt med lege?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Om hun fikk det intravenøst så går det vel ikke utover tarmsystemet vel? Går vel bare rett i blodet?
mammamaiken Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 Tro meg, det går ut over magen! De måtte pøse på med mme for at hun ikke skulle få nyresvikt. Det er visst mye sterkere for magen når de får det på den måten. Så i stedet for å gå uten mat i et par dager som vanlige babyer gjør etter fødselen mens mor får i gang melkeproduksjonen, ble hun gitt 60 ml til hvert måltid- hver 3. time hele døgnet fra dag 1.Dette var for å skylle ut antibiotiakaen. Men det jeg vil frem til med dette er å treffe folk som har vært i samme båt, og hvordan deres barn har det nå. Jeg vil finne ut om flere har fått varige plager etter dette. Og hva har dere gjort med det i så fall.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Min lille datter fikk infeksjon pga, for tidlig vannavgang. Hun begynte på antibiotika 1 dag etter fødsel, ble tatt ifra meg, og sendt på nyfødt posten! Sjokkert satt jeg igjen på barsel, og så på at min lille datter fikk sprøyte overalt, og slange i nesen. Kan ikke huske noe særlig med magen , men husker de måtte gi henne banke melk, sjokkert som jeg var takket jeg bare ja til alt. Nå idag hadde jeg vel egentlig heller ønsket at di ga henne mme, men jeg gjorde bare det jeg trodde var best for ungen min.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Antibiotikaen går da ikke innom tarmsystemet når man får det iv. Grunnen til at hun måtte få masse mme ved siden av var pga konsentrasjonen i blodet ikke var bra for nyrene. Jeg kan ikke tenke meg at mageproblematikken har med antibiotikaen å gjøre.
mammamaiken Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2007 Hvorfor gidder du å krangle på dette? Jeg vet da hvordan det har gått ut over babyen min. Selv om man får noe inn i årene kan det vel påvirke annet enn blodet! Tenk deg litt om. Kroppen fungerer som en helhet. Og hvorfor skulle konsentrasjonen i blodet ha noe med nyrene å gjøre hvis det ikke påvirket annet enn blodet?Jeg fikk også antibiotika intravenøst etter fødselen pga infeksjon, og jeg kan fortelle deg at jeg ikke var bra i magen etterpå..
2 søte Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 det er som hun over sier, tviler på at antibiotikaen i seg selv alene gir mageproblemer i den grad, men har du vert til kiropraktor, det kan vere noe i skjelettet, ryggen som kan vere grunnen til dette. min baby hadde plager med magen til hun var nærmere 6mnd, da var jeg til kiropraktor og siden ingenting. antibiotikaen påvirker celler, og blodet, og grunnen til at hun måtte få mme er at nyrene er så uutviklet at de klarer ikke skille ut avfallstoffene i væsken, derfor når det er mye væske ikroppen så blir de skilt ut mer jevnt og ikke hoper seg opp slik som hun her oppe sa.... dette er og derfor babyer ikke skal ha tilsatt salt i maten.. dette er ikke for å krangle men for å opplyse. det er verre å finne grunnen til at barnet ditt har magevondter når du kun fokuserer på en ting..
24timersmamma Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Hei! Vår nå snart 10 mnd gamle sønn fikk antibiotika i første leveuke grunnet infeksjon. Skikkelig fæl opplevelse, men han fikk også mm (fra andre snille damer som leverte til sykehuset), nettopp fordi det ikke skulle gis antibiotika uten at de fikk melk, fordi det er så hardt for magen. Vår gutt fikk det intravenøst, men det går likevel i tarmen. MEN, dette med magevondt og diarè (han fikk sinnsykt diarè- bæsja stort sett etter hver pupp når jeg fikk igang melka), gikk over et par dager etter at antibiotika-kuren var over. Så om din har mageproblemer nå som hun er ferdig med antibiotikaen hadde jeg nok ikke automatisk satt dette i sammenheng med antiobiotikaen. Sønnen vår fikk kolikk, men jeg setter dette ikke i sammenheng med infeksjonene. Det samme (at han kunne ha litt diarè i et par dager etter endt kur) sa de også på sykehuset. Så jeg tror nok også at mageproblemene nå skyldes noe annet, kanskje kolikk? Vi forsøkte babymassasje, minifom (men nå er jo det også omdiskutert...) og ingenting hjalp. Men + - 1 dag fra han var 3 mnd gikk det over. Og nå er han helt topp! Så jeg håper du finner ut av det, eller så går det nok over av seg selv. Har hørt folk som bruker kiropraktor eller akupunktur også, så det kan også være verdt et forsøk. Lykke til!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Min datter fikk antibiotika intravenøst rett etter fødsel pga sepsis. Vi har enda ikke merket noen plager med magen hos henne. Antibiotika er sterkt og påvirker hele organismen, tarmene også. Men jeg vil tro at barnet er plaget kun mens medisineringen pågår, personlig har jeg aldri hørt om noen som har fått varige men pga antibiotika den første leveuken..
superdupermor Skrevet 20. juni 2007 #13 Skrevet 20. juni 2007 Sønnen min fikk to ulike antibiotika i 14 dager rett etter fødsel pga sepsis. Han har ikke hatt noen problemer med magen hverken da eller nå (han er 5 1/2 mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå