Gå til innhold

Arb giver har spurt meg om å si opp.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk sjokk, rett og slett. Jeg har vært sykemeldt siden slutten av februar, og føler på det nok som det er. Egentlig er jeg i fin form nå, men min lege vil ikke at jeg skal være i jobb pga stress og at jeg hadde en kraftig svangerskaps/fødselsdepresjon under og etter forrige svangerskap.

Nå har min arbeidsgiver spurt meg om jeg ikke kan si opp jobben min selv, for hun synes det er så vanskelig å forholde seg til at det er 1,5 år til jeg er tilbake på jobb. Mye arbeid for henne å finne en vikar osv.

Fikk helt sjokk jeg, hvordan skal jeg forholde meg til noe slikt da?

Noen som har opplevd liknende?

Fortsetter under...

Dette er helt sjokkerende! Går ikke an! Du har rettigheter som arbeidstaker, og arbeidsgiver kan ikke begynne å tukle med disse! Er du fagorganisert? Du bør få hjelp fra en arbeidstakerorganisasjon for å få ordnet opp i dette. Jeg tipper hun er klar over at hun er på tynn is når hun ber deg om dette. Kan hende det holder med å nevne i forbifarten at du vil ta kontakt med noen som kan støtte deg i dine rettigheter. Lykke til!!!

Du må for all del ikke si opp! Da mister du jo pengene dine og jobb etter permisjon. Ikke ditt problem at hun må skaffe vikar. Bare gi klar beskjed om at du ikke kommer til å si opp jobben din. Og det skal rimelig god grunn til hvis arb.giver skal si opp en gravid.

Sjefen din er ikke helt som hun skal hun vel som sier noe sånt. Er det noen som skal si opp her er det sjefen. Sjefer skal ta ivareta og vise hensyn til sine ansatte, noe hun tydligvis ikke gjør. Si at du vil ta kontakt med organisasjonen din hvis hun spør deg en gang til, for her er hun på veldig tynn is! Du må aldri i verden si opp, selv om du evt ikke vil tilbake der etter permisjonen!! Stå på ditt og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...