yummym Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 jeg ringte akkuratt til volvat i bergen for aa bestille tidlig ultralyd, i uke 7-8. men jeg fikk vite at det er for tidlig, at uke 10-12 ville vare bedre. jeg har fatt inntrykk av at andre har hatt sa tidlig ultralyd (7-8uker), tar jeg helt feil? jeg vet det ikke er mye aa se, men jeg tenkte at det ville vare fint aa se hjertet slaa iallefall. jeg har ingen symptomer, og gaar rundt og bekymrer meg for at det ikke er noe der, at det er blighted ovum eller noe saant. er det noen som har erfaringer med tidlig ultralyd?
VirreVirre Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 jeg så hjertet da jeg var 6+6 (viste seg at jeg var 6+3 på ultralyden.) Men mer enn det var vanskelig å se. Bare en liten "reke". I uke 10-12 vil du nok kunne se fosteret bedre, og at det ser ut som en baby. Kanskje det er derfor de vil du skal vente? Men hvis det er hjertet du vil se, så vil du nok se det nå ja.
Joy-04 og -08:) Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg var nettopp: trodde jeg var i uke 8, men var kun i uke 5. Men likevel så vi et lite hjerte som banket jevnt og trutt! Og dette var Volvat Oslo, så rart at det samme ikke gjelder i Bergen... Mas litt du!
yummym Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 Takk skal dere ha for informasjon. Akkuratt nå vil jeg bare se et hjerte banke og vite at det er liv derinne. Jeg syns det er veldig rart at de ikke ville ha de 1000kr mine, så jeg går nok et annet sted. Takk igjen.
Erisa* Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 I tillegg til at det er mer å se etter uke 10, er det også mye større sammenheng mellom å se hjertet slå og sjansen for et vellykket svangerskap etter uke 8/9. Så hvis du vil til ul for å få en beroligelse, er det egentlig lurt å vente til du er ferdig med de "farligste" ukene, altså at du er over uke 8 i alle fall. Men jeg kan jo forstå at du vil litt tidligere, føles jo fryktelig lenge å vente en mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå