Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jeg kjenner jeg blir så sinna at jeg er nesten farlig! Vi er der veldig sjelden pga all røykinga. "Alle" røyker der, far, mor og mormor og morfar som ofte er på besøk. Alle røyker inne, og gjerne rundt barna også. Jeg ba pent om de kunne røyke ute i finværet, og da lo de av hysteriske meg som ikke ville la ungen min puste inn den "ufarlige" røyken. Ungene hennes har "aldri vært syke" og de har det "bare bra". ALt oppstyret med røyking " er bare propaganda". åååååååå... jeg klarer ikke dra dit en gang til, men det er dessverre forventet at vi stikker innom i ny og ne. Hva i alle dager skal jeg gjøre?????
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Fy f**n, stakkars unger. Noe så uansvarlig. Det er større sannsynlighet for at de ungene ender opp med lungekreft, enn at foreldrene gjør det. Jeg ville ikke utsatt lille snupp for passiv røyking fordi de forventer besøk. SI det til dem, at hvis du skal komme, så må de røyke ute. Ellers kommer du ikke. Er det i det hele tatt lov å røyke inne når det bor barn der?? Når effekten av det er dokumentert liksom?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Noen er idioter sier jeg bare...........
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Det er vel egentlig ikke så mye å gjøre. Vil ikke folk høre, så vil de ikke. Det du kan gjøre, hvis du er innstilt på kamp er å finne all "propaganda" (dvs fakta for resten av oss) du kan om passiv røyking og farene ved det og så kan du utfordre henne til å finne ditto antall som er for. Tviler på at hun finner noe som helst. Jeg hadde i hvert fall sluttet å dra dit med ungene mine, så får de synes du er så hysterisk de bare vil.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har dårlig samvittighet for at vi har vært der en gang siden ungen vår kom til verden. Skal ikke dit no mer, de får bare bli så sinna som de bare vil. Du skjønner det at den dokumentasjonen jeg prøver å vise til kun er ren propaganda fra hysteriske mennesker som ikke vet hvordan man nyter livet.. ja, ja..
Møøø Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Hvis du mot formodning absolutt mååå på besøk så ville jeg tatt med ungen og gått inn i et annet rom når de røyker. Siden de ikke vil gå ut så ville jeg da gjort det. Kanskje fatter de poenget ditt da ;o)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Antallet som dør per år pga. røyking kan hun vel ikke mene er propaganda??????? Alle med kols er bare gimick det og? Nesten så jeg syns synd på henne, men ikke helt.
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Det finnes jo mennesker i verden som er overbevist om at jødeutryddelsen ikke fant sted, så jeg er ikke det minste overrasket over at noen kan innbille seg at røyking ikke er farlig. Synes vel mest synd på dem for at de er så korte i hodet.
FuriLaks Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Huff, så trist. Akkurat røyking er jeg også VELDIG nøye med, synes det er forferdelig unødvendig å utsette barna for det! Har røyka selv i mange år og skal aldri være så dum at jeg begynner igjen. Jeg hadde aldri i verden dratt på besøk til dem, for en egoistisk gjeng! Røyk ute, eller 0 besøk!
Thula Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Jeg hadde litt samme situasjon når jeg besøkte barnas oldeforeldre. Der har de alltid røykt inne, rundt barn og det hele, og det er masse single gamle onkler der som ikke tenker så mye på hva barn trenger. Jeg røykte selv, innimellom, men alltid ute. En annen i familien satt inne og dampet med resten mens gutten hennes på 2 år med astma vandret rundt i røykskyen. Jeg demonstrerte kraftig ved å alltid gå ut og røyke, og en gang spurte den ene onkelen meg hvorfor jeg gikk ut. Da svarte jeg høyt og tydelig at jeg selvfølgelig røykte ute når det var barn inne, det skulle bare mangle at jeg ikke utsatte barna mine for tobakksrøyk når det bare var til å reise seg å gå ut. Det ble ikke noe oppstyr av det, men siden den gang har alle sammen røykt ute, ingen har røykt i nærheten av mine barn, og jeg setter utrolig stor pris på at de skjønte hva jeg ville frem til Håper du finner en løsning, jeg ville ha blitt sinna og sagt til svigerinnen min nøyaktig hva jeg synes når det kom til omtanke og ansvarlighet som mor!
mamma til to i oktober Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Hallo. E` det mulig................. Heldigvis røyker alle vi kjenner ute når vi kommer og lufter godt ut før vi kommer.Men lukten er der og eg liker det ikke,men de går i det minste ut.Eg hadde ikke besøkt de.
mamma til to i oktober Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Dette var vanlig når eg ble født.Da satt mamma og røykte mens hun ammet meg. Og alle røykte inne i barneselskap og dåp. Er født i 80. Men no, .............
Maisie Skrevet 20. juni 2007 #13 Skrevet 20. juni 2007 Er det mulig at folk er så lite opplyste i 2007?! Har hun svigerinna di sittet med hodet i sanden hele tida, eller? Mistenker at hun ikke har lyst til å gi slipp på verken røyk eller røykevaner, og så lenge ungene hennes ikke har vist tegn til astma eller andre sykdommer, så gjemmer hun seg bak argumentet med at det bare er propaganda..... Fy fader så egoistisk! Utsette barna sine for både kreft og astma og annet dritt helt åpenlyst! Dessuten, propaganda for hva da? Noe staten har funnet på for at folk ikke skal kose seg med røyken? Unnskyld meg, men hun høres helt hjernedød ut! Hadde ikke dratt dit mere, og i hvert fall ikke med barn!
Bellanr1 Skrevet 20. juni 2007 #14 Skrevet 20. juni 2007 ". ALt oppstyret med røyking " Hallo, det er jo påvist at røyk er skadelig og at man da skal man jo selfølgelig holde ungene sine laaaaangt unna røyke... Merkelige foreldre og stakkars ungene som må gå rundt i dette:( Huff, vanskelig situasjon, men jeg har sagt at jeg kommer ikke før dere røyker ute.... Lykke til!
jippii Skrevet 20. juni 2007 #16 Skrevet 20. juni 2007 Hvis det hadde vært meg og vår prinsesse: -så hadde jeg latt være å dra på besøk til dem...uansett hvor mye det er forventet at vi skal komme. Så lenge de holder på slik, så kan de være for seg selv, og vil de se beibien, kan de heller komme på besøk til oss og røyke ute..og skal de ta på henne, så må de iallefall vaske henderne!!! Jeg hater å sitte ved mennesker som lukter røyk selv, og jeg liker enda mindre at det lukter røyk av meg...så jeg vil iallefall ikke ha en beibi som lukter røyk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå