Gå til innhold

Mini på 14 mnd får fortsatt en del middag på glass..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helst de store glassene, f.eks mormors gryte. Blir litt for lite med det minste glasset.

Jeg er ikke stolt av dette nei:( Vil så gjerne gi ham hjemmelaget mat hver dag. Men det er ikke enkelt å få det til syns jeg, han spiser kveldsmat kl 18 og sambo og eldstemann kommer ikke hjem før nesten halv fem om dagene. Da blir det for sent med middag til lillegutt. Dessuten vil jeg han skal ha skikkelig med grønnsaker og det er det ikke alltid jeg lager til middag. Kunne jo alltids laget middagen tidligere på dagen, men på den tiden er vi gjerne ute og leker/går tur.

Han får altså hjemmelaget middag ca 2 ganger i uka nå. Syns dere dette er for dårlig? Kan han bli kresen av dette?

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*hehe* syns det er helt flott jeg;) vesla her vil ikke ha glass, og ikke ha noe særlig middag... så her blir det mest grøt og brødmat, hun spiser pasta og litt fisk, (elsker fiskeboller da;)) men jeg skulle virkelig ønske at vesla mi på 15 mnd, fikk i seg like mye næringstoffer fra grønnsaker som din!!!

;o)

Skrevet

Jeg pleier å lage egen middag til Martin hvis jeg skal ha noe han ikke kan spise. Koker en potet og litt grønnsaker og deler opp noe kjøtt eller fisk til han, tar ikke så lang tid å fikse i stand heller. Men han spiser ikke de glassene i det hele tatt så her er valget veldig lett.

Og de blir vel verken kresen eller 'feilernært' av å spise middagsglass :)

Skrevet

Gir snuppa på 12 mnd middagsglass av og til, hun eeelsker "fiskeboller i hvit saus". Er vel ingenting gale i å gi det, sånn som jeg ser det, bare at det blir dyrere for dere. Men forresten, hvis du heller vil gi hjemmelaget, kan du jo fryse ned eller gi rester fra middagen dere hadde dagen før. Det spiser vi av og til til lunsj.

Skrevet

Syns ikke du skal skamme deg for at du gir middagsglass, er mange ting du kunne ha gjort som er værre enn det. ;o)

Men hvis du gjerne vil gi han middagen som dere spiser så kan du jo la han spise sammen med dere (er jo ofte det ene måltiden hvor hele familien sitter samlet og spiser, er jo koselig det), og så kan han vel få litt frukt bare før han legger seg?

Jeg tror ikke han nødvendigvis blir kresen av middagsglass, men det er jo greit å få prøve litt forskjellige smaker nå som de begynner å bli større. Men som sagt, det er ikke noe å skamme seg over altså. :o)

Skrevet

Middagsglassene er jo veldig næringsrike og inneholder ikke tilsatt salt/ mindre salt, så det er ikke noe å ha dårlig samvittighet over!

Jenta mi på 14 mnd. får også endel middagsglass fordi det ofte passer best i forhold til når sambo og jeg kan spise og fordi jeg ikke alltid har tid til å lage så sunn, hjemmelaget mat. Vil ikke gi henne så mye halvfabrikat.

Det er jo vedlig lettvint med disse glassene, da:)

Skrevet

Èn ting til: Kan være greit å lage mat å fryse ned også :)

Skrevet

Ja, det er for dårlig.. men jeg gjør det selv!

Og jeg tror ikke de blir kresen av det, tvertimot! Det er jo mange forskjellige grønnsager i det. Og det er jo ikke lenger most alt sammen heller.

Men vi får sparke hverandre litt bak, og prøve å lage mere mat selv.

Skrevet

Det er ingenting galt med å gi glass, men det hadde jo vært kjekt hvis alle kunne spise middag sammen ? : )

Det blir ofte middag kl. 1700 her også. Etter arbeidstid leker en av foreldrene med ungene, mens den andre lager middag. Det er enkelt med grønnsaker. Vi har frossen grønnsaker og slenger dem i kokende vann. Vips, ferdig :) Så spiser vi middag sammen i 1700. Kveldsen er ikke så lenge etter middagen, sånn rundt 1830-1900, og siden de ikke er så veldig sultne da, så får de gjerne oppskjærte fruktbiter av forskjellige sorter. Hvis de har spist lite til middag, tilbyr jeg selvfølgelig skive også. Hvis det er lenge fra lunsj til middag for gutten din, så kan han få en banan eller noe som mellommåltid kanskje?

Rutinene må innføres etterhvert uansett, så det er bare å kaste seg ut idet. Finn fine lettvinte oppskrifter på internett som ikke tar så lang tid å lage og kos dere sammen med middagen alle sammen :)

Her i huset er middagen dagens høydepunkt der vi spiser, prater og koser oss før ungene skyndter seg ut for å leke etterpå...

Skrevet

Jenta vår på 17 mnd spiser middagsglass hver dag, hun! Hun er veeeldig småspist, og står opp kl 6. Da får vi i henne toppen en halv skive brød eller 8-10 skjeer grøt og 1-1,5 dl helmelk ca kl 7.30. Til lunsj ca 11.30 spiser hun det samme (bytter på både pålegg og grøttyper). Så får hun et halvt middagsglass og litt frukt ca 14.30, så spiser hun litt av vår middag kl 17.30 og litt kveldsgrøt før hun legger seg.

Tilsammen veldig lite, men sunn mat, da!

Skrevet

Etter at gullet begynte i bhg så kuttet vi ut kveldsmat og spiser hjemmelaget sunn middag sammen ca 1730-1800. Så får hun heller velling like før sengetid. Det fungere strålende her.

Var skeptisk til å kutte ut kveldsmaten, men det ordnet seg. Og det er jo også veldig koselig å spise sammen alle 3 :-)

Skrevet

gutten vår på 17 mnd får åsså glass-middag, ca 2 ganger i uke. det er som regel om vi lager noe som han ikke spiser,el at vi rett å slett ikke har tid til å lage middag! unga har ikke vopndt av å spise det! bruker å tilsette ekstra grønnsaker,fort gjort:)

mange ganger spiser vi middag seint på em i 17-18 tida,da spiser han som regel litt frukt til kvelds. bedre at vi spiser middag ilag alle 3:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...