Gå til innhold

Jenta mi på litt over 1 år våkner bare tidligere og tidligere om morgenen nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så utrolig lei!!! Siste 3 dagene har hun alltid måtte stått opp mellom 4-4:30 tiden.. Det er så alltfor tidlig for meg!

Da er hun lys våken. Legger jeg henne ned, så hyl-skriker hun, og hun skriker for hun skal opp... Så får henne ikke til å være lengre i sengen sin heller. Prøvd å gitt henne melk, men hun sovner ikke igjenn..

Ikke sover hun hele natta heller, så må ofte gi henne smokk, så min søvn er jo helt ødelagt!! Så lenge hun måå opp så tidlig!

Kjenner jeg begynner å bli sint på henne, så lenge det virker som dette skal være en ny vane....

Huff, blir så sliten. Har en eldre gutt, så det er ikke bare å legge seg igjenn når hun blir trøtt heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når legger hun seg for natten da? Og hvor mye sover hun på dagen?

Skrevet

Pleier legge seg 19:30, i går la hun seg 20:30.

Pleier vanligvis å sove 1 lur om dagen på ca 1 time. (kanskje 1 1/2 time..)

Men de dagene hun har våknet så tidlig så har hun sovet 2 lurer, den første er da fra 09 tiden og ca 1-1 1/2 time og den andre ved 14 tiden, den og på ca 1 time.. Er jo ikke så mye søvn det!

Skrevet

Siden det er de samme dagene hun har sovet ekstra mye som hun da våkner tidlig om morgenen, tenker jeg kanskje at hun har fått nok søvn da. Vi må i hvert fall passe litt så ikke snuppa sover seint på ettermiddgen, for da får vi ikke henne i seng før kl 23 eller sånn...

Skrevet

Vi hadde en sånn periode..Det gikk over! Pass på at hun får mye å spise før hun legger seg, vær rask når hun begynner å vakne og ikke helt forstår hvor hun er - da kan du strykke henne på kinnet eller synge litt slik at hun sovner igjen. Ikke alltid det virker, men noen ganger sov lille gutten min videre i 1,5-2 timer til.

Skrevet

Usj, ikke noe gøy når man tvinges opp midt på natta. Har hatt slike perioder med begge barna våre vi og, har heldigvis bare vært perioder ja! ;) Har av og til bare måttet føye oss å stå opp med morgenfuglen, og av og til har det holdt å være bestemt på at det ikke er morgen..

Dersom hun fortsetter å tulle slik, får du bare prøve å være bestemt og kanskje la henne gråte litt? Fungerte hos oss sist, jentungen var trøtt og sliten selv om hun var ganske sint og klar på at hun ville opp.

Skrevet

Skjønner godt at du blir frustrert, men som flere her sier så er det sikkert en fase. Snuppa mi på 15 mnd var litt sånn for noen uker siden, men jeg var bestemt på å lære henne at det enda var natt. Konsekvensen i den perioden ble ofte at hun da våknet og gråt i halv 5 tiden og sovnet ikke skikkelig igjen før en time/halvannen etterpå, noe som førte til at hun sov lenger om morgenen, som igjen førte til at soveluren på dagen ble forflyttet til senere....og dermed ble også kveldsleggingen ute av rytme. Det gikk over igjen, men nå er vi inne i en ny "runde" igjen, ant. pga mmr vaksinen som har gjort henne litt grinete en stund.

Skjønner at det er ekstra vanskelig når man har flere barn. Heldigvis går det over :-) Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...