Gå til innhold

Flere som er i uke 13+ som ikke føler seg gravide?

Anbefalte innlegg

Jeg er 13+6 i dag og føler meg ikke gravid i det hele tatt,savner litt symptomer for da visste jeg at jeg var gravid ivertfall. Som noen så klokelig sa det på 1 trimester (tror det var der) jeg skulle så gjerne hatt ett ultralydapparat hjemme. Det hadde vært noe det jenter...............

Fortsetter under...

stiller i temmelig samme båt.. og alle ligger å forteller om hvor langt livmora har krøpet oppover og alt som følger med der...aner ikke hvordan jeg kan kjenne den engang jo! skal til jordmor neste uke, så da viser hun meg vel håper jeg :)

Eg er 14+5 og føler meg egentlig heller ikke gravid.

Som kjege nevner - dette mer at livmoren har krøpet oppover. Eg klarer ikke helt å kjenne livmoren... Eneste eg kjenner er smerter/srikk i magen for eg nyser så mye for tiden. Magen er helt utkjørt...men det hadde eg sikkert vore om eg ikke var gravid også så eg vet ikke.

Eg skal ikke til jormor før den 3 juli... så på en måte syns eg det er lenge til og.

Ja ultralyd apparat eller slik som en kan høre hjertelyd på hjemme hadde virkelig vore noe ;)

Hei.

Følte på samme måte til i dag.

Begynte seriøst å tro jeg ikke var det alikevel, og at alle tre testene var feil...hehe

Men i dag var vi hos legen og fikk høre fosterlyden, og da ble det virkelig. Det var helt fantastisk:) Er 13+5 i dag

Føler akkurat det samme jeg og! Plutselig så kjentes det ikke ut som jeg var gravid lenger, men jeg kjenner det på magen og klærne mine at det må være noe der :) Skal til jordmor neste torsdag og håper på å få høre noe da :) Man blir roligere hvis man hører at det er liv :)

Jeg har slitt med det samme. Er ikke helt 13 uker på vei ennå, men 12+3. Har vært urolig fordi jeg ikke har kjent kvalme eller noe. Man hører jo om alle de andre som sliter sånn med det. Men var på tidlig ultralyd på Majorstuaklinikken på tirsdag, og fikk bekreftet liv der inne! :) Det var en aktiv liten krabat som sprellet med bena. Nå har det blitt virkelig for meg og kjæresten min - som var med. Det var virkelig en stor opplevelse - større enn jeg kunne forestille meg! Legen tok seg forresten god tid og ga oss grundig informasjon om alt vi så på skjermen, så jeg kan absolutt anbefale Majorstuaklinikken for de som vil ta tidlig UL.

Annonse

Jo takk, hadde det ikke vært for at jeg fikk høre hjerteslagene med jordmor for ei uke sida og at magen har vokst litt, så hadde jeg ikke trodd jeg var gravid, for jeg er i utrolig god form. Og jeg - så vidt som jeg husker - 16+2 i dag. Jotakk, har nokså mye å væer takknemlig for:)

ja føler det samme, jeg ble så bekymret at jeg til slutt ringte jordmorhelsetjenesten i kommunen her, fikk time dagen etter. Og hun fant hjertelyden med en gang, det var så godt å få høre (jeg har mistet 2 ganger før, så man bekymrer seg lett kan en mildt si). Har vel ikke egentlig mistet alle symptomer, må spise hele tida (og ofte) for å være i form. Jeg er 13+3 (alt etter som.. har foreløpig 2 forskjellige, en tidlig-UL termin og en legetermin, forholder meg til UL terminen)

Var godt å se alle disse innleggene :-) Jeg er 13+5, og spesielt i morges tenkte jeg at , nei... jeg er nok ikke gravid allikevel - føler plutselig at ting har stagnert litt... ikke at jeg har merket noe særlig før heller, men var utrolig trøtt tidligere og merket jo at magen ble litt større, selv om andre kanskje ikke ser det like tydelig.

Og i morgen skal jeg til samtale på sykehuset for keisersnitt - må av fysiske/medisinske grunner nemlig ha planlagt keisersnitt... tenkte på hvor pinlig det ville være å komme dit hvis jeg kanskje ikke var gravid :-) Men, men det er tydeligvis helt normalt - og ting begynner vel å skje etter hvert... og noen symptomer er det jo! Har fortsatt ikke fått mensen, har tatt 3-4 positive tester (lenge siden nå da...) og både puppene og magen har helt klart vokst :-)

He he dette innlegget var fryktelig greit å lese....he he. Har vært helt på tuppa idag jeg. Jeg er så dum, om morgenen ligger jeg å forsøker å kjenne om det er noe livmor. Men nei....jeg har ikke noe jeg kan legge en hånd eller to over som det så fint står på babyverdens uke 14. Er 13+6 idag. Så jeg har vært på nippet til å bestille UL, ringte Volvat, men de tok ikke telefonen på det aktuelle kontoret, videre ringte jordmor men kom heldigvis ikke fram der heller. Ringte en jordmor jeg kjenner, men hun har avslått telefonene sin. Endelig traff jeg noen å snakke med, en nybakt tobarnsmamma. Hun har klart å roe grillene mine noe. Imorgen skal jeg ikke ligge å kjenne etter, jeg skal slutte med å kjenne etter liv hele tiden.

Symptomer: store pupper, mye sulten, atfor stor mage ovenfor der den burde vært (født tidligere). Fyller godt ut mammabuksene. Men ikke noe baby som sparker (det kan man kjenne med nr 2), og ikke noen livmor å legge hånden over. Heller ikke fant jordmor fosterlyd på mandag, var da 13+3 og det er nesten en måned til jeg skal på neste kontroll. Jeg kommer til å bli gææææærn VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL!

Jeg var på UL for 1uke siden og så en aktiv liten krabat,skal på UL igjen 2 juli. Jeg har jo sett den å vet at jeg er gravid,men har en liten frykt for MA enda (hadde en MA) i feb,vet at det er sjelden med det etter 12 uker,men det er å klare å overbevise seg selv om at alt er bra er ikke like enkelt bestandig.

Jeg føler meg heller ikke særlig gravid, og har ikke gjort det i noen av de første ukene.

Var hos jordmor på fredag og fikk da høre hjertelyden. Jeg hadde veldig behov for å få et bevis når det blir offisielt, for jeg har vegret meg litt for å fortelle folk det når jeg egentlig har vært så usikker selv.

På den andre siden kan jeg ikke holde det hemmelig lenger heller, for jeg har fått tydelig gravidmage. Til og med folk jeg ikke kjenner ser at jeg er gravid. (Dette er mitt tredje barn, så magen spretter ut med en gang.)

Det var i allefall godt å få høre hjertelyden. Nå vet jeg at det er et hjerte som slår, og jeg regner med at alt er som det skal være. Jeg gleder meg til jeg begynner å kjenne spark hver dag.

Jeg har forresten tilgang til ultralydapparat på jobben, men jeg skal nok vente til den ordinære ultralyden.

Annonse

Enig med dere :))) er i dag 15+2 og føler meg ikke gravid, men har fått ganske tydelig mage- tar det som et godt tegn. Som noen andre skriver vegrer jeg meg litt for å fortelle folk før jeg får tydelige tegn, og ja, jeg synes og det er vanskelig å vite om det er livmor eller annet jeg kjenner, håper legen kan oppklare det litt på kontroll tirsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...