Gå til innhold

lære barnet å sove i 11-12 timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta på 6 mnd legger seg ca 1930. Tidligere våknet hun sånn i 03-04 tiden, fikk mat og sovnet igjen med en gang. Nå våkner hun sånn i 05-0530 tiden, og er veldig våken. Ikke sånn supersulten heller, så våkner ikke direkte av sult tror jeg. Men da sovner hun ikke igjen før det er gått ca 1 time. Bør jeg late som om det er natt, ikke snakke og skru på lys? Har lest at barnet nå bør lære å sove i 11-12 timer. (evt. med litt mat da) Jeg er selvsagt veldig trøtt kl 05!! Eller vil hun sove lenger når hun blir litt større?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville latet som om det er natt, sagt minst mulig og håpet på at hun skjønte tegninga så å si. Og jeg ville gjette at det er en fase som vil gå over, har hatt flere sånne litt rare faser med snuppa.

• 2 uker senere...
Skrevet

har lest at babyer på ca 6 mnd i gj.snitt sover ca 14 timer, hvorav 10 om natten og 4 om dagen. Mi jente sover ca 12 timer, 10 om natten (og da er hun ikke intr i å sove mer den natten, sover da ca 20.00-06.00 (Såå kjedelig for mamma som er b-menneske). er forskjell på babyene, og det er ikke alle som kommer til å sove 11-12 t om natten - selv om jeg håper hun skal sove lengre ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...