Gå til innhold

Hva har deres barn på matpakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva får de av mat i bhg. i løpet av dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. jenta mi får som regel 4 skiver i matboksen, en med salami, servelat, prim og leverpostei, men det varier veldig. hun har også med seg en yohugurt. men spiser som regel ikke opp. hver fredag er det varmt måltid og frukt hver dag.

Skrevet

Min lille får matpakke til frokost i bhg (det er en tysk greie det der), og så får hun varm mat til lunsj og resten av matpakka eller frukt på ettermiddagen, alt etter været.

I dag var det syltetøy, det holder seg i varmen. Ellers ofte leverpostei eller røykelaks.

Skrevet

han spiser egentllig bare kaviar og makrell så er somregel det jeg sender med men prøver og snike inn litt leverpostei,servelat,salami osv... han får med 2skiver i matboksen til frokost, lunch får han i bhg og frukt får han der.

Skrevet

De har med seg 4 skiver. 1 med prim (minumum, 2 om det er lite annet pålegg i skapet) og 1 med grov leverpostei. Det er ett krav fra begge.

Resten varierer veldig, bla annet

Hamburgerrygg

Crabsticks

Brunost

Skinkeost

En sjelden gang syltetøy

Makrell i tomat (sender med en slik liten boks, og brødskive med smør så smører de på. For hun spiser ikke når jeg har smørt den på, lukter så vondt)

Fiskepudding

Telepølse

Kjøper alltid youhurt på lidle og de er så små, at de får med seg en liten slik om vi har i hus. Evt to om de spiser frokost i barnehagen.

En liten boks med frukt. Er veldig viktig med den lille boksen, selv om de får frukt til det andre måltidet. De kan ha druer, gulerøtter, minimais, sukkererter, jordbær, bringebær (er veldig kjekt med de fryste bærene, for de tar en fryst opp i boksen når en drar om morran, så er de tinte når de spiser i barnehagen, men ikke skikkelig bløte) Vannmelon, evt andre ting.

De får frukt til andre måltidet hver dag, og mat i barnehagen hver fredag til førstemåltid. Så da har de to youhurter eller to brødskiver. Ikke alltid skivene er spist, men noen ganger.

Brødet er de kresene på. "Å nyte" er det de spiser mest av, noe jeg skjønner for de liker jeg selv. Jeg som nesten aldri spiser brød.

Polarbrød med brunost, blir bytta ut med noen skiver innimellom.

Har horn med ost og skinke i frysen, så da blir det bytta ut med noen skiver av og til.

Prøvde meg med litt andre ting, som omelett med skinke og slikt, men da fikk jeg skjennepreken når de kom hjem. Det skulle de IKKE ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...