Gå til innhold

Langt har vi kommet nå da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Skjønner egentlig ingenting jeg...på babyverden vart jeg 11 uker på vei igår og på barn i magen vart jeg 12 uker på vei idag...har samme termin på begge plassene... hmmmm så vet ikke om jeg er 11 eller 12 uker på vei jeg,er ikke sikker på hvordan jeg regner det ut heller.???er litt lost jeg...

Det er fordi BIM regner at du har 11 uker bak deg, og derfor er i din 12. uke. Men på Babyverden regner de at uke 11 varer fra 11+0 til 11+6, og at du først er over i uke 12 når du har 12 uker bak deg. Forsto du det, eller var det klønete forklart? :o)

Forskjellen ligger bare i at det er forskjell på "uke 12" og "12. (tolvte) uke". Uke 0 starter med første mens, og den uka er jo den første uka (det er jo ingenting som heter nullte uke). Derfor blir uke 11 (11+0 - 11+6) det samme som 12.uke. Det eneste som er litt feil er at her på barnimagen vises infoen for 12.uke som om du var 12 uker på vei. Det stemmer jo ikke, fordi du bare er 11 uker på vei i den 12. uka...

Det er egentlig ikke så vanskelig når man bare holder tunga rett i munnen....hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...