Lille L Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg og venninen min satt og diskuterte i dag ang barnemat.. Hun har termin om 2dager og får en sønn.. Så så hun at jeg ga middagsglass, men grønsaker og lam el no.. Så sier hun til meg at jeg ikke må gi ungen min kjøtt fordi det er farlig for magen og at ungen kan bli syk??? Altså, hadde det vært farlig så hadde de ikke laget de glassene.. Og jeg tenker jo ¨sånn at ungen min må jo få i seg proteiner og bli vant til og spise kjøtt. Både for magen og smaken skyld.. Men begynner alikavell og lure.. Er det noen som vet eller er hun helt på bærtur?
MammaDilla Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Vel... Dersom alderen til ditt barn samsvarer med alderen middagsglasset er beregnet til kan det jo ikke være farlig. Da hadde jo mattilsynet tatt den bort vel?
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Nesten på bærtur, kjøtt er ikke farlig, STEKT kjøtt derimot skal de ikke ha før de er året tror jeg det er... (litt usikker, sjekk på matportalen eller noe slikt)
Herkules Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Det er ikke farlig. Det er noen som velger å være vegetarianere også. Du gjør barnet ditt best ved et variert kosthold og det innebærer kjøtt og fisk
Lille L Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2007 Åja oke, men ja jeg koker jo kjøtte om jeg skal gi no til snuppa.. det går vel greit?!
Tiddelidu Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Hvis du ser i oppskrifter på babymat, så står da de med kjøtt og fisk. Leser akkurat i heftet jeg fikk på helsestasjonen under kapitlet "oppskrifter seks til ni måneders alder".. Der står det i de forskjellige oppskriftene: 20-30g kjøtt eller fisk, 200-300g kjøtt eller fisk, 20-30g karbonade/kjøttdeig, kyllinglever, fiskeboller. I oppskriftene til de første smaksporsjonene (fra 4mnd) står det bare grønnsaker. Kanskje det er det hun mener?
Lille L Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2007 Nei Nei, hun mente at hvis barnet fikk kjøtt før de var 2år kunne det ødlegge magen, pga magen ikke kunne fordøye det!
Murmeline Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Verv henne til dib, hun passer sikkert perfekt her! Neida, fra spøk til alvor. Dette er vel ikke den gjengse oppfatningen av spebarnsernæring... Har hun en troverdig kilde på dette? Hadde vært artig å visst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå