Gå til innhold

Hvis pappa ikke tør være med...

Anbefalte innlegg

Det er liksom sånn at pappan skal være med på fødselen nå. Nærmest opplest og vedtatt. Det finnes sikkert noen som egentlig ikke har lyst, men som kanskje ikke tør si det og heller presser seg igjennom å bli med fordi ellers er man ikke bra nok. Men hva med oss som skal ta keisersnitt? Jeg tror pappan gruer seg veldig til å bli med på operasjonen. Han er redd han ikke skal fikse det, og for meg vil det være mye værre at han sitter der og må ha hjelp til å komme seg ut for ikke å besvime eller noe sånt. Da vil jeg heller at vi er enige om på forhånd at han kommer inn når alt er overstått. Lite støtte i en mann som ikke fikser det liksom. Noen andre som opplever en mann som tviler på om han vil være med? Klart jeg skal respektere valget hans fullt ut uansett hva det blir. Han gjør det jo for min skyld!

Fortsetter under...

min mann var ikke med på keisersnitt da jeg tok det for 6 år siden.han torde ikke.han ble helt blek og det var like før han falt sammen tror jeg så jeg sa at han kunne slippe.jeg syntes ikke at fedrene skal tvinges til noe de ikke klarer,men det kan hende det hjelper han hvis han får en prat med jordmor eller lege.

jeg er ikke sikker på om det blir k.s eller vaginal fødsel denne gangen.men jeg har sagt ifra at jeg ikke ønsker mannen min under vaginal fødsel.iallefall ikke før jeg skal presse barnet ut.jeg syntes mannen min bare var i veien der....

siden jeg visste at det ble ks med en gang testen viste positivt kunne mannen min venne seg til tanken. han var litt skeptisk faktisk, men jeg fortalte han jo hva som skjer. han er ukependler, så han var ikke med en eneste kontroll eller noe før dagen jeg ble inskrevet.

jeg kunne godt være alene, jeg har ikke sykehus- eller operasjonsskrekk, og visste at det er massevis folk der. når ungen er ute blir man jo alene uansett, så for meg hadde det ikke vært krise om han nektet. men tror han er innmari glad at han var med. hadde tårer i øyne, med en gang gutten ble vist.

og du kan berolige mannen din. han ser ikke noenting.

jeg tror nok han vil fikse det helt fint. Mannen sitter jo bak skjermbrettet, altså ved ditt ansikt. Han ser overhode ingenting av det som foregår, men men skal jo selvsagt ikke ha stor fantasi for å skjønne hva som skjer. Legene er temmelig 'brutale' når de skal få den lille ut av det 10 cm langt snittet....

Min mann har vært med ved tre keisersnitt og vi skal ha vårt fjerde nå i september. Han ble overrasket over hvor 'harhendte' kirurgene er når de skjærer og styrer på der nede. Det virker jo brutalt for oss vanlige dødelige som tross alt ikke jobber med dette selv. Men, det hersket hele tiden er utrolig god og avslappet steming inne på operasjonsstuen. de forklarte underveis og var veldig imøtekommende og hyggelige.

Kanskje det er bedre å være med enn å sitte utenfor å ikke vite hva som skjer....

Mannen min var nesten skuffet for at han ikke fikk til aa se noe - han hadde sittet og sett paa operasjonen om han hadde faatt lov..... det er jeg sikker paa - proevde nok a titte over eller rundt skjermen.... :-)

Jeg skjoenner godt om pappan ikke vil vaere med jeg - det er jo ikke bare bare og sitte gjennom en operasjon, selv om man ikke ser noe. Det hjelper jo ikke akkurat a ha pappan der om han er livredd og holder paa a besvime ved tanken naar man selv ligger paa operasjonsbordet og er nervoes og redd (jeg maa innroemme jeg var livredd selv, kanskje spesielt fordi jeg ikke var forberedt paa ks). Kan kanskje gjoere ting litt vaerre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...