Januarjubel! Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Hvor har dere opprettet konto, og hvorfor? Lurer også på om det er lurt å ha konto i samme bank som en selv, eller om det er hipp som happ. Tusen takk til de som svarer!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Vi syns det var greiest å ha konto i samme bank som vi bruker ellers, så det var flaks at Nordea hadde et eget kontoopplegg for barn. Hjalmarklubben heter det.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har konto i DNB, og der har jeg også skaffet konto til knøtten. Heter fox og pia sparekonto. De får da et eget medlemskort, en sparebøsse og så har de egne internettsider med spill om sparing. (alt det er jo en stund til han kan ta del i da...) Får forresten kontoen inn i min nettbank, det syns jeg er praktisk. Er nødt å spare minst 200 pr mnd.
noje Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Vi skal begynne å spare i fond til barna. Blir mye mer avkastning på pengene i det lange løp. Både jeg og min mann har spart i fond de siste årene og har fått enormt bra avkastning. Det er liten rente på vanlig sparekonto for barn. Til det første barnet mitt fikk jeg ungdomskonto, mer rente på den.
Nicita73 Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Vi har også Fox og Pia i DnbNor, veldig fornøyd med den. Som det ble nevn over får jeg den inn på nettbanken, greit å ha litt kontroll over den. Sparer bare 200 kroner i mnd., men alt han får av besteforeldre/oldeforeldre går inn der.
Møøø Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Har også fox&pia. Satte inn barnetrygden hver mnd til eldstesnuppa, men nå har vi gjort om så vi sparer 500 på fond og 500 på konto. De på konto står i barnas navn, fondet står i foreldrenes navn, slik at de ikke fåt for stor formue slik at de ikke får stipend når den tid kommer. Og så vet vi jo ikke om vi klarer å oppdra dem til å klare å behandle penger da... Så vi vil ikke risikere at vi sparer i 18 år og så bruker de pengene på fest og tull når de er myndige... Når noe står i vårt navn så har vi kotrollen og kan sette inn et fast beløp pr mnd når de blir 18. Overformynderiet kobles inn når barnas konto overstiger 75000 og siden eldstesnuppa på 3 år allerede har 40 000 på kontoen så for vi se om vi finner enda en løsning...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Om du oppretter Barnas trygghetskonto i Postbaken får du gratis forsikring. Her har vi valgt å ha barnas sparekonto i lokalbanken. Synst det er viktig for de små selv få tømme sparegrisen, og bli med å ta ut av banken når penger er oppspart:) Gode renter, lånebetingelser når de blir eldre osv er ikke så viktig for oss nå. Ikke mange tusen som blir spart i året allikevel.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Vi sparer i fond til snuppa vår. 500 pr mnd. Har nettopp begynt da, men tror det blir mye bedre avkastning enn vanlig sparekonto. Hun har også vanlig sparekonto i vår bank da. Der setter vi inn pengegaver til henne osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå