Gå til innhold

Hvordan ble dere mottatt 1 gang?

Engel, skatt og lite frø.

Anbefalte innlegg

Da har jeg hatt min 1. time hos ny fastlege. Hun var veldig søt, men i ettertid sitter jeg å tenker litt... Hun sjekket meg overhode ikke,men skrev i stede ut en henvisning til gynekolog. Hun spurte verken om hvordan jeg hadde det i forhold til symptomer eller om andre følelsesmessige tilstander. Jeg fortalte selv at det var planlagt og litt om cyster som jeg har samt en eggstokkbetennelse. Tenkte det er best jeg sier det, siden hun ikke spør..

Hun nevnte heller ingenting om søke sykehusplass eller at jeg kan ta kontakt med jordmor. Dette er jo heelt nytt for meg,-er det flere ting jeg skal komme på av meg selv??

Er det noen som har jordmor og gynokolog å anbefale i skedsmo/lillestrøm området? Jeg er fersk innflytter, og kjenner ingen her fra før som kan anbefale helsepersonell.

Alle svar mottas med stooor takknemlighet;)

Fortsetter under...

det var dårligt av hun å ikke spør mer, tok hun ikke blodprøver eller noe?

eg fikk brosjyrer, masse god info om når eg skal ha neste time, om eg skal kontakte jm, isåfall, når.. sykehusplass kommer hun sikkert med senere, det fikk ikke eg beskje om før i uke 20 ca.. men gu, viss ge var deg, ville eg enten ha klaget elelr funne meg ny lege....

Jøss, fikk du? Ja, vi 1 gangs gravide burde jo fått en standard startspakke. Den burde inneholt masse god informasjon, litt tilbud osv

Jeg ringte til gynekolog i dag, og der var beskjeden som følger: Det er ingen vits at vi tar noen undersøkelse før i uke 18!!! alt for tidelig å se noe nå uansett..

Ja vel,...-men jeg trenger jo å bli sjekket?? Eller? Skal til legen igjen på tirsdag for å ta bort noen føflekker. Gjett hvem som skal slå i bordet med en urinprøve og forlange en kontroll og mer informasjon...

Noen snakker om at det er godt å ha en jordmor å prate med..Hvor får man kontakt med henne? Bare ringer sykehuset? Det er jammen godt jeg er frisk!

Herre....

Da jeg gikk til legen i uke 9 for å bekrefte mine hjemme-tester var det full pakke med urinprøver og blodprøver og vekt og greier... Fastlegen min var ikke der, så jeg fikk ikke snakket med han, men alle prøver ble tatt og det var veldig beroligende. Legeassistenten der er kjempeflink.

Der er klart du skal teste både det ene og andre før uke 18! Smell urinprøva i bordet og krev å få full service!

Det er vel vanlig å ta blodprøver for å teste toxoplasmose, blodtype, HIV, røde hunder etc, samt at de sjekker urin, blodtrykk, vekt.

Men hvor langt er du på vei? Denne pakka tar de nemlig mellom uke 8 og 12, så hvis du har vært der tidligere, så kan det være forklaringen?

Jordmor får du tak i ved å kontakte helsestasjonen i nærheten av der du bor, tror det er vanlig å gå dit i forb. med svangerskap. Du kan jo for eksempel se på nettsidene til kommunen din om du finner informasjon om det der; det gjør man i alle fall i Bergen!

Det er standard at man først har en time i uke 8-12, så er neste ting ul i uke 18, og så time igjen i uke 24.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...