Butterfly_Flip Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Hvorfor? Jeg lagte middager til lillegutt i går med noe spinat i. Han fikk det til middag i dag, og han likte det kjempe godt. Han er 6,5 mnd...
mamman te Vetle og Alma Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 det har jeg aldri hørt. Var au pair i USA og der solgte de spinat på babyglass. Tror ikke barn der nede er laget annerledes enn oss i Norge;)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Spinat inneholder mye nitrat. Dette kan omdannes til nitritt. Nitritt hindrer transporten av oksygen til kroppens celler. Spedbarn opptar nitritt raskt i blodet, og det anbefales derfor at man venter med å introdusere spinat til barnet er 1 år.
ScaryMama Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Helios selger også barnemat med spinat. I usa selger de barnemat tilsatt både salt og sukker. I spania selger de grøt tilsatt honning. At det er til salgs er ikke ensbetydende med at det er bra for babyer å spise!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 I Spania bruker de honning som søtningsmiddel i barnemat. Det er allmenn kunnskap at babyer ikke skal ha honning, det betyr ikke at det er ok å gi de det selv om de får det der nede...
Har byttet nick ! Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Inni H....vete! Det stod det ikke noe om i den boka fra helse og sosialdepartementet eller hva det nå heter!! Fikk litt vondt i magen jeg nå, for har lagd middag til snuppa, med spinat..... uffoguff...jaja gikk jo bra da men...
Murmeline Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 denne er jo ganske oversiktlig: http://matportalen.no/Saker/1134387213.58/emne_print.pt
Sylteflesk Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Jo, det står faktisk i den boka. Klart og tydelig på side 22, under overskriften "Mat du bør vente med å gi". Men det går nok bra selv om du har gitt spinat en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå