Gå til innhold

kan man få målt hcg hos legevakten?


Solstrålen80 *gutt og jente*

Anbefalte innlegg

Ps.Beskjeden over var altså til den anonyme som hisset seg opp. Ikke til de andre Anonyme, som backet meg opp. Takk for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

leste en uttalelse fra St.Olav i Trondheim der de mente at så mange som opptil 90% aborterer. De fleste gjør dette så tidlig at de ikke har anelse om at de har vært gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis noen mener at man har hatt to aborter på en måned, så tror jeg faktisk at i hvert fall en av de var en så tidlig abort at det ikke engang regnes som abort. Derfor burde man ikke tenke på at det er noe som er så forferdelig galt at en bare vil gi opp å få barn. Det er bedre å innse at dette er ganske vanlig, og la det som skal skje, skje.

 

Hilsen den 'onde anonyme' fra den andre tråden til HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...de er vist mange leger som mener de ikke er bra å ta sånne tidlige gravitester for da blir en skuffa når en havner innunder de 90 prosenta...kanskje solstråle må bli litt mer tålmodi bare...lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe dette tar vel aldri slutt:P jeg tok test 3 dager etter ikm på kvelden med digital.å hadde tatt 2 negative tester etter sist SA. så er nok ganske sikker på at jeg var gravid,men mistet igjen,mulig det ikke regnes som SA,men hvis jeg mister engang til så teller jeg den allikevel for å få utredning:)

men neste gang skal jeg ikke teste før leeeeeenge etter ikm:)

prøver nok igjen,va bare veldig nede akkurat når jeg skrev det.

har heldigvis en frisk sønn på 15 mnd fra før av,som er verdens skjønneste,å ønsker å ordne en lillesøster/bror når den tid kommer.

takk for alle svar!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for forklaringen, men hvordan rekker man å miste en gang, få eggløsning, bli befruktet, vente til uteblitt mens, og så teste og miste igjen på EN måned? Hvis SA'en regnes som mens, og du er så heldig å få EL etter kort tid, så har du vel likevel bare en SA/mens per måned? La oss si at du mistet først den 1. i måneden, og får EL den 14., f.eks.,- hvordan rekker du å ha IKM og så teste positivt tre dager etter det igjen, og så miste igjen innen en eneste kalendermåned? Det er vel ikke så rart at noen tenker at dette ikke kan stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger jo ikke gå 14 dager fra den første SA til eggløsning, da.. Kan jo gå fortere. Og da kan du teste positivt for eksempel 3 uker etter SA, og miste igjen etter 1 uke, alt innenfor 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker veldig lite troverdig. Jeg har selv hatt to SA, og fikk mensen tilbake henholdsvis fem og sju uker etter det. Legen min sa at jeg måtte forvente å vente i minst halvannen måned på ny mens.

Det er lite sannsynlig at hun har fått EL tidligere enn to uker, så går det vanligvis nesten to uker før mensen kommer, og så sier hun at hun ventet tre dager etter det igjen med å teste? Dette stemmer ikke, det kan vel de fleste forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere er jo så trangsynte! Selv om det går 2 mnd før enkelte får eggløsning, betyr ikke det at det er slik for alle! Alle er forskjellige, og det går ikke an å si at fordi at jeg hadde det slik, så har alle andre det slik.

La nå stakkars Solstråle få være i fred.

 

jeg vil tro det har veldig mye å si hvor langt man var på vei når man mistet for når neste el skjer. Dessuten vil nok en rekke andre faktorer også spille inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mistet 15.mai, testet negativ 10 dager etter å på ny 3 uker etter.

3 uker og 4 dager etter testet jeg positiv. å det gjorde jeg også ca. 3 dager etter ikm eller senere,husker ikke. har som regel en syklus på 26 dager.

så sånn er det. mere du lurer på kjære anonym som vet det meste her i verden tydligvis:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har HI sittet og regnet på dette, og det er likevel tydelig at dette ikke stemmer. Det er bra at du er så støttende, Erisa, men det er forskjell på å være snill og å være dumsnill. Har du lest alle innleggene hennes? Jeg mener at det nå er åpenbart hva dette dreier seg om, og skal selv bare la være å svare på slike innlegg i fremtiden.

Lykke til HI, det trenger du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en annen enn de anonyme over og jeg støtta Solstrålen i noen av innlegga hu skrev i førsten. Nå skjønner jeg at det er mye som ikke stemmer i det hu sier, og føler meg litt dum. Snart kommer hu sikkert til å si at hun har fått vite at hun har mista. Uff. Blei litt skuffa nå. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ??? skjønte jeg ikke

hva du snakker om nå da??

jeg får vel aldri vite om testene løy eller om jeg fikk mensen,men har aldri hadd så merkelig mens før da men... jaja... tro no hva dere vil

hvorfor i huleste skulle jeg lyve om det da.

hva er det dere anonyme ikke skjønner?????????????

nei nå er jeg jammen meg lei,la være å svare istedet. vil ikke ha svar som er negative!! Nei skaff dere en ny hobby istedet for å sitte å regne på om dette er sant eller ikke. når jeg sier det er sant så er det da for f... meg det!!!

FERDIG med det!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så nå er det alle disse testene du tok som løy...hvorfor stiller du masse spørsmål i begynnelsen av innlegge ditt og så sier du at det er FERDIG...folk får jo ikke lov til å forklare deg hva de mente engang..dessuten sier du at du ikke vil ha noen negative svar..det er ikke sånn det er her inne at du kan velge hva folk skal skrive...det er ikke alle du klarer å lure her nemmelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe du er bra latterlig!! alt hva jeg skriver blir jo feil fra din side. tviler på at 4 tester lyver,men du tror jo at jeg løy om det å så.

du er nok 15 år å har ikke peiling på noe ting virker det som på skrivingen. *det er ikke alle du klarer å lure nemmelig* er det mulig å være så barnslig??

huff nei du får fortelle meg hva du vil lese da dama!! eller jenta??

så skal jeg skrive det du vil lese!! så kanskje du blir fornøyd du også?

å hvorfor skal jeg lure noen? hva skulle hensikten være?

å hvorfor må folk skrive stygge svar?? kan jo la være å svare istedet for å påstå at folk lyver!! å hvorfor er du anonym? så ingen skal ta igjen??

 

huff huff... nei vet jammen meg ikke hva jeg skal skrive jeg nei...

blir jo aldri riktig for deg jo :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All sympati til deg Solstråle! Disse sidene er vel ikke ment til drittkasting og kritikk. Men som støtte og hjelp, og et sted man kan stille spørsmål hvis man lurer på noe? Jeg har to jenter fra før, på 6 og 2,5 år. Har vært her inne under begge graviditetene. Men nå lurer jeg på om jeg skal la være hvis jeg blir gravid igjen.. Ikke noen trivelig lesing det her.

 

Lykke til videre Solstråle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre jemini!!!

 

 

ALT er mulig når det gjelder graviditet!!! Hun kan faktisk være en av de som får EL veldig tidlig etter blødninger!! Å det å miste på 2 ganger på 1 mnd er faktisk mulig!!!

 

 

EKSEMPEL:

 

 

Mistet 1.mai

 

EL: 12 mai Pos test den 22 mai

 

Mistet : 28 mai!!!

 

 

 

 

Se! Det ER faktisk mulig!!!!

 

 

 

 

Lykke lykke til Solstrålen!!! Håper for alt i verden det at du fortsatt er gravid!!! :D

 

 

Klem!! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare sende deg en stor trøste klem solstrålen!!!!!!

 

orker ikke være så mye her jeg for noen er så UTROLIG negative, frekke og rett og slett ubehagelige. den anonym knappen burde fjernes for godt...

 

håper alt går bra med deg og at du får svar hos legen :)

 

masse lykke til videre:)

 

stor klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, her blir jeg litt irritert asså!!!

At folk kan være så utrolig slemme!?

Her skrev solstråle inn med et spørsmål, og alt hun får i retur er kjefting og smelling, og noen påstår også at hun lyver!

Dere som mener dette, hvorofr gidde å svare da!?

Bare for å bevisst såre henne!?

At det går ann!

Vis litt medfølelse da!

Barn i magen er et sted hvor en kan skrive inn og stille spørsmål vedrørende graviditet osv, IKKE et sted hvor man henger ut folk!!!

Skjerp dere!

Syns dette er helt bak mål!

Om det solstråle her sier er sant eller ikke, vet ingen, vi vet bare hva vi selv velker å tro, og jeg tror henne!

Og til dere som ikke tror henne, så ikke svar da vell!

Ingen vits i å skrive så uthengende innlegg bare for pure F***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...