Gå til innhold

kan man få målt hcg hos legevakten?


Solstrålen80 *gutt og jente*

Anbefalte innlegg

noen som vet om de gidder å ta blodprøve på deg for å sjekke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det avhenger av hvem som er på jobb? Det er jo bare å ringe og høre med dem!

 

Tror du kanskje at du ikke har mistet likevel? Det hadde jo vært supert! Hva har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt usikker,har ikke kommet noe klumper denne gang da,å er liksom ikke samme blodmengden.men jeg vet ikke da... greit å fått vite noe liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette gjøres ikke på legevakta for de prioriterer langt viktigere saker der. Det var ikke tilfeldig at legen ba deg vente i to uker slik du skrev i tråden under her.

Lykke til med ventinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det var noe annet det,var for å få bekreftet sv.skapet det.

hva mener du at ikke det var tilfeldig at jeg må vente 2 uker for å få målt hcg etter mulig sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke at di har tida til det på legevakta, nei. Ring legen din igjen viss du ikke klarer å slutte å tenke på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei tror ikke de vet hva hcg er der,hehe...

var bare en tanke som slo meg at kanskje muligens de kunne ta seg 2 sek. å stikke i meg,men tenker jeg dropper å ringe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at jeg ikke trodde det var tilfeldig at legen ba deg vente i to uker for å få bekrefta svangerskapet fordi at han/hun tydeligvis tror det er best. Jeg forsto det sånn at du ville ha målt hcg hos legevakta av den samme grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja for å se om hcg verdien går opp eller ned. om jeg har en SA eller om det fortsatt er liv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde positiv graviditetstester og blødninger uten klumper. Legen min mente at jeg ikke hadde vært gravid. Det er nok derfor legen din ville vente i to uker med å måle. De er nok litt itvil om det er din tidligere graviditet som slår ut på testene og at blødningen er en mens. Desverre.

 

Tar legevakten blodprøven din må likevel noen analysere den, og det gjør de vel ikke på kveld og helg. Noen legesenter gjør det selv, noen ikke. Gå til legen din i morgen. Du får ikke noe kjappere svar i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Anjo her. Legen din ba deg jo vente i to uker, og da burde du vente siden du allerede er så forvirret med dette. De som går på legevakta har akutte plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solstråle - du får ikke målt hcg på legevakta. Det er en meget dyr prøve - og det regnes _ikke_ som øyeblikkelig hjelp. Det er lurt av deg å følge de rådene du har fått om å vente. Håper det går fint med deg, krysser alt jeg har for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg var i allefall ikke gravid etter blødningen. Jeg pleier å kalle det en abort (den andre) for det gir meg litt bedre oppfølging denne gangen.... Jeg vet det er vondt, og jeg håper du snart får svar. Det er så slitsomt å gå slik du gjør nå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg syns de er litt stygge med deg her. jeg har mistet selv, og vet hvor fryktelig det er å gå og være usikker! Syns du skal få lov til å ringe i alle fall, enten på legevakten eller til gynekologisk poliklinikk på sykehuset ditt (ringe i morgen). Jeg gjorde det når jeg mistet (av annen årsak enn du da...), og ble forstått og tatt vare på.

 

Det er for all del ingen liten ting å miste! Det er en kjempestor psykisk belastning, og i hvert fall for deg, Solstrålen, som nettopp har mistet fra før av! Syns du fortjener litt ekstra hjelp og omtanke fra helsevesenet!

 

Stor trøsteklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med å måle hcg, hvis du har hatt en vanlig menslignende blødning. Mistet når jeg var 5 uker på vei. Tenkte ikke på å dra til legen en gang. Når man mister så tidlig ordner kroppen som regel opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er stresset og gjerne vil få bekreftende svar. Hvis ikke fastlegen din vil gjøre det, og du er veldig oppsatt på å få gjort det, kan det jo hende det finnes en privat lege i nærheten av deg som kan gjøre det, selv om det koster litt? Men husk. at de må sende inn prøven og at du ikke får svar før det er gått et par-tre dager. Og hvis det henger igjen hcg er det ikke sikkert at en slik prøve vil være helt entydig før det er gått en liten stund. Kan også være greit å ha i bakhodet at faktisk så mye som 60-80 prosent av alle befruktninger ikke fester seg og blir noe av. Før i tiden, før man fikk så følsomme hjemmetester ville man antagelig bare sagt at mensen nok var forsinket noen dager av en eller annen grunn; tretthet, stress etc. I praksis skal man jo da kunne prøve ganske mange ganger før det klaffer, uten at det er noe unormalt med det, heldigvis. Så det er ikke grunn til å miste motet riktig ennå Solstråle:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også, som en annen skrev i en av de andre trådene til HI, at du kanskje fokuserer for mye på dette. Jeg har lest alle trådene fra HI ang. dette, og synes faktisk ikke at det var så ondt skrevet av hun anonyme- det er verre å bare stimulere dette behovet for mer og mer fokus på dette, for det som skjer det skjer uansett.

Lykke til med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone Troll, beklager at jeg nevner det, men 60-80 % hvor i herligheten har du fått det fra!?!? Så det vil si at bare 20 % av alle befruktninger fester seg !?!!??!?!?!?!!? Det er heller OMVENDT!!!!!!

 

HERRE, blir frustrert av sånne jenter som deg!!!!! off...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kilder å vise til i farta, men har lest utallige steder at så mye som opptil 90% av tidlige svangerskap egentlig ender i abort, men at de fleste ender før mensen skulle ha kommet, og at man derfor ikke engang vet at man har vært gravid. Jeg tror det er den frustrerte anonyme som er utrolig dårlig informert her! Dårlig gjort å kjefte på Tone så øra flagrer når hun bare prøver å forklare HI at det ikke nødvendigvis er så dramatisk om hun har 'mista to ganger på en måned' slik hun tror selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% enig! Det er vel ingen vits i å kjefte ut noen som bare prøver å hjelpe, vel. Jeg har dessuten også lest at så mye som 90% av befrukta egg ikke fester seg, så det er nok riktig, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest det med 60-80%.

Dette er noe annet enn det man regner som fare for spontanabort, sponanabort er hvis fosteret dør og skilles ut etter at det har festet seg. Når det har kommet så langt, er det betydelig bedre sjanser, bare 15-20 % av eggene som fester seg ender med spontanabort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Anonym, den informasjonen har jeg lest her på Barn i magen, under den infoen du får på din egen side i løpet av de første ukene av svangerskapet.Var ment som oppmuntring til Solstrålen som mistet motet fordi det hadde gått galt et par ganger. Så bare stress deg ned. du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...