Gå til innhold

Hvor mange hvet egentlig hva pedagogikk er?

Anbefalte innlegg

Blir litt skremt når jeg har lest på ulike debatter her blant annet dagmamma mot bhg debatten. Tydligvis har mange et snevert og til dels uriktig formening om hva pedagogikk er. Det verste er igrunn de fagleærte som jeg antar er bog u arbeidere som ikke har peiling!

Fortsetter under...

BogU arbeider skulle det stå (barne og ungdomsarbeider). Gikk litt fort i svingene.

Dersom folk føler for å komentere feilstavingene mine, så værså god. Kan ikke stave, har dysleksi og driter i om det iriterrer folk.

men jeg tror at en bog u arbeider er en arbeider som driver og pakker inn bog skinken under uverdige arbeidsforhold...

Nei, jeg har ikke peiling.

Ble ferdig utdannet førskolelærer i 1994, og har siden det jobbet både som pedagogisk leder og styrer, men har sikkert ikke peiling.

Så nå ser jeg utrolig frem til at du skal forklare det for meg....

(setter meg på gjerdet, og venter på å bli opplyst)

Annonse

læra om rett og galt sann enkelt sakt. hihi..

barne og ungd arb.. er bare en assistent.. kan ikke si at en barne og ungd arb, vet noe mer enn ei som har 10 års erfaring liksom.. det er jo bare en enkel utdanning for å få fagbrev.

(en snekker\rørlegger med fagbrev kan jo ikke mer en en snekker\rørlegger som har jobbet i 10 år)

eller? slik tenker eg da.

Annonse

Hehe...har vert legging her. sier ikke at d

DU ikke VET hva det er, men tydligvis mange som ikke gjør det!

I mine øyner er pedagogikk et grunnsyn man har på barnet og barnets kompetanse. det skal være en hjelp til å hjelpe barnet til å nå sitt neste steg i utviklingen. Det er didaktik og innsikt i seg selv og egne arbeidsmetoder.

Lenge siden 1994 nå katja, jeg var ikke fødd en gang da! Pedagogikk er noe helt annet nå en det var da. Det forandret seg helt rundt år 2000, da fant de ut at de hadde missforstått alt hele tiden og laget like godt noe nytt og bedre...

Men helt serieøst. Så at du på et annet innlegg heller ville ha dagmamma til små barn enn i bhg. Du syntes rett og slett synd på de minst i bhg. Føler du ikke da at du har et ansvar til å at tak i dette? Kanskje videreutdanne pedagogene i bhg i småbarnsped? ende assistentene på kurs? Lage bedre rutiner? Osv?

Heheh... du får lese hele greien en gang til. Var en feilskrivning som ble til litt tull og fjas uten mening.

Har ingen ting imot b og u arbeidere. De fleste gjør en super jobb i bhg, men blir litt oppgitt når noen hvet veldig lite om hva feks utdaningen til førskolelæreren består i. (ei jeg kjenner som er assisten og har vært det i ca 15år, mente hun var bedre egnet en en førskolelærer pga lang arbeidstid. Hva da med en førskolelærer med 15års yrkeserfaring?)

hehehe.. ja er enig at det er morsomt.. men det som er morsommere er når d pedagogene ikke tåler å MÅ stå fremfor kjøkkenbenken og pakke inn bog skinka... -for det var tross alt ikke det dei gjekk 3 år på høgskole for....

;)

;)

eg ser ikke på meg selv som noe flinkere enn noen andre på jobb.. tvert imot.. eg spør og lærer noe hele tiden.. slik som de fleste andre som vil bli flinkere i jobben sin..

trur ikke det fins noen som er utlært i noen jobb sammenheng.

ja, er enig i deg der :)

og omvendt..

fryktelig irriterende med en ny-utdanna førskolelærer som rakker ned på 40-50 åringer..

(ja, har møtt noen av de)

noen førskolelærere har mast på meg for den minste ting..

-roper navnet mitt som om det gjelder liv... bare fordi eg skal hente en penn.. el ha igjen døra. (og eg er lang borte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...