Gå til innhold

min lille store gutt :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min kom for 1 år siden, med hasteks, i uke 28!

så lang har alt gått fint, vært lite syk, spiser godt, og nå har han begynt å åle seg framover... han åler seg kjempe fort, det jeg lurer på er, kommer han til å krype? vet det er indiv, men er muligheten der? eller starter han rett på å gå?

Han er 13 mnd nå.. men reiser seg ikke opp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

........håper du har fått fysioterapihjelp??

Hvis ikke så krev dette omgående.

Du har krav på dette fra dag 1 etter hjemkomst, og i noen tilfeller også på sykehuset.

Skrevet

Som Slank bakfra sier, du har krav på fysioterapi. Og forlang det omgående! Ring til helsestasjonen, fast lege, kommunefysioterapeuten - hva som helst.

Men for å svare på spørsmålet - noen barn krabber ikke. De går rett fra ålende til å gå.

Vi byttet fysioterapeut, og like etterpå begynte jenta mi å krabbe, pga vi fikk andre øvelser å gjøre. Var til stor hjelp. Var da litt over året (10 mnd korrigert). Begynte å reise seg opp langs med bord etc rundt samme tid.

Forrige helg begynte hun å gå (uten noe å holde i), 18,5 måned gammel.

Det kan være bare noen enkle øvelser som kan hjelpe gutten din videre.

Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Jeg har også ei jente født med hasteks i uke 27 +3. Hun begynte å åle seg da hun var 13 mnd, begynte å krype 2 uker etterpå, og reiste seg opp 15 mnd gammel. 17 mnd gammel gikk hun. Vi fikk aldri høre at det var noen grunn til bekymring fra noe hold, alt var normalt! Vi fikk tilbud om fysioterapi da vi dro hjem fra sykehuset, men valgte å ikke ta imot tilbudet etter samråd med fysioterapeut på sykehuset, barnelege og helsesøster. Men hun ble nøye observert, og det første året tror jeg vi var på helsestasjonen i snitt 1 gang i uka. Må legge til at hun i dag er 3 1/2 år, frisk som en fisk, stor for alderen (20 kg og 105 cm) og har ingen problemer med motorikken! Kos deg med gutten din du! Han utvikler seg nok helt fint, men er du i tvil selv så snakk med helsesøster. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...