Gå til innhold

Var hos gynekologen i dag :-)

*bombobadilla*m*BABY<3+spire

Anbefalte innlegg

For en snill og koselig dame!!! Virkelig forståelsesfull, varm og lyttende. Fikk sjekket at alt så bra ut der nede. Var veldig redd for PCOS og/eller endometriose (jaja...leser jo alt for mye på nettet *flau*) men alt så heldigvis bra ut. Hun hadde jo naturligvis ingen forklaring på hvorfor vi har mistet, annet enn at det antakelig er uflaks..... Uansett vil hun gi oss oppfølging neste gang - noe jeg ble utrolig glad for. Så slipper jeg å mase og stresse med det hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid snart :-)

Så nå er jeg egentlig bare fornøyd og glad, og ser lyst på livet ;-)

Fikk også resept på Crinone og skal ta blodprøver for å se om jeg trenger Albyl-e. Hun sa det var vanligere å miste pga. "for tykt blod" enn pga. progesteronmangel, men at det ikke kunne skade å ta Crinone - så nå blir det det og babyklister :-)

Jeg er bare ett stort smil over endelig å ha blitt lyttet til :-)))) Unner alle en så god oppfølging!!!

Ha en fin kveld :-)

Fortsetter under...

Så flott at du møtte noen som var snill og lyttet :-) Det er så viktig å bli godt tatt vare på :-)

Husk bare at albyl-e skader heller ikke så sørg for å få det uansett hva blodprøven sier... er ikke alt som viser på de prøvene, og hos noen kan dette oppstå i graviditeten selv om de ikke hadde det på forhånd. Det fikk jeg beskjed om på fertilitetsklinikken da jeg var på forsamtalen til prøverør... Ellers så høres det ut som du får masse god oppfølging!

Klemmer!

Takk takk :-) Og lykke til til dere også!! Etter gyn-besøket i går er jeg overbevist om at det ihvertfall skal lykkes en eller annen gang, på den ene eller den andre måten - men det beste av alt hadde jo selvfølgelig vært hvis det skjedde med en eneste gang :-) For oss alle sammen!!

*krysse*kryssse* for det :-)

Klem

Ps. Ang. Albyl-e Kirsty, så ville hun ikke gi meg det med mindre prøvene tilsa at jeg trengte det... samtidig sa hun at dispril var akkurat det samme?! Trodde det var litt forskjellige virkestoffer i jeg, da... Kommer ikke til å tørre å ta Dispril på egen hånd, men hun sa faktisk "Albyl-e, ja eller Dispril da..." "Er det det samme?" spurte jeg helt presist "Ja" sa hun... så vet ikke jeg... men det er kanskje noe med doseringen... skjønner ikke helt hvorfor de "sterke" Albyl-e selges uten resept heller, mens de på 75 mg er reseptbelagt... men jeg fikk jo ikke spurt den stakkars gynekologen om ALT heller ;-) Vil jo gjerne ha Albyl-e også, men jeg får kanskje mase litt mer hvis jeg blir gravid...

Både dispril og albyl-e er blodfortynnende, men det er jo ikke det samme. Dispril har jo også andre virkestoffer som febernedsettende virkestoffer.

Jeg fikk faktisk en høyere dose av albyl-e (160 mg), og fikk litt panikk da jeg oppdaget det, og spurte legen min på Ullevål om jeg skulle slutte med de, eller hva jeg skulle gjøre, og hun sa at det gikk helt greit å ta de på 160 mg også. På IVF avdelingen hadde de flere som fikk den høye dosen. Det kom litt an på legen, men det var ikke noe farlig å ta den høye dosen.

Jeg fikk både albyl-e og Crinone uten at jeg hadde gjennomgått en full utredning. Min gyn sa at for lite progesteron og koagulering av blodet i morkaken eller for dårlig blodgjennomstrømming da var to grunner til at man kunne abortere og hun så ingen grunn til å gi begge til meg med en gang. Jeg vet ikke om jeg trenger det, men det var ikke farlig å ta det siden det er så små doser. Dessuten har jeg lest at det kan være vanskelig å finne ut om en trenger albyl-e, når testene blir tatt når en ikke er gravid, for ting kan endre seg når en blir gravid, men jeg vet ikke hvor mye det stemmer.

Jeg ville spurt om å få albyl-e :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...